Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Kontrola jakości produktów organicznych

Sylabus przedmiotu Projekt kontroli przebiegu procesu technologicznego i otrzymanych produktów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt kontroli przebiegu procesu technologicznego i otrzymanych produktów
Specjalność Analiza techniczna procesów i produktów przemysłowych
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Gryta <Marek.Gryta@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy chemii i technologii chemicznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodami tworzenia dokumentacji technicznej procesu technologicznego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Studenci wykonują projekt kontroli przebiegu procesu technologicznego i otrzymanych produktów dla wybranego technologii otrzymywania danego produktu. Projekt zawiera opis wybranej technologii, a w szczególności sposobu jej realizacji, charakterystykę surowców i uzyskanych produktów, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych oraz opis procedur kontrolnych.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2zapoznanie z literaturą przedmiotu11
A-P-3konsultacje3
A-P-4przygotowanie sprawozdania-projektu16
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykonanie projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena jakości wykonanego projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D13-06_W02
Ma wiedzę w zakresie przygotowywania dokumentacji procesu technologicznego i jego optymalizacji
TCH_2A_W02T2A_W01InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D13-06_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej
TCH_2A_U01T2A_U01C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D13-06_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny
TCH_2A_K01T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D13-06_W02
Ma wiedzę w zakresie przygotowywania dokumentacji procesu technologicznego i jego optymalizacji
2,0nie potrafi przygotować dokumentacji projektowej
3,0przygotował dokumentację procesu w stopniu minimalnym
3,5przygotował dokumentację procesu w stopniu przewyższającym minimum
4,0dobrze przygotował dokumentację procesu
4,5dokumentację procesu wykonana jest bardzo dobrze
5,0Projekt jest pełny i zawiera ciekawe rozwiązania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D13-06_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej
2,0
3,0Projekt został wykonany na minimum podstawy wymaganej wiedzy szczegółowej zebranej z literatury
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D13-06_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny
2,0
3,0Na podstawie analizy stanu techniki związanego z tematem projektu student wybrał jedno z możliwych i właściwych rozwiązań realizacji projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Schmidt – Szałowski K., Sentek J., Podstawy technologii chemicznej. Organizacja procesów produkcyjnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2001
  2. Praca zbior. pod red. Synoradzkiego L., Wisialskiego J., Projektowanie procesów technologicznych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
  3. Dylewski R., Projekt technologiczny. Rodzaje opracowań badawczych i badawczo – projektowych, przykłady, materiały pomocnicze, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Karpiński T., Kozłowski M., Materiały do projektowania procesów technologicznych. Wzory dokumentacji technologicznej i dane ogólne” cz. 1, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 2002
  2. Kucharski S., Głowiński J., Podstawy obliczeń projektowych w technologii chemicznej, Oficyna wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Studenci wykonują projekt kontroli przebiegu procesu technologicznego i otrzymanych produktów dla wybranego technologii otrzymywania danego produktu. Projekt zawiera opis wybranej technologii, a w szczególności sposobu jej realizacji, charakterystykę surowców i uzyskanych produktów, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych oraz opis procedur kontrolnych.30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2zapoznanie z literaturą przedmiotu11
A-P-3konsultacje3
A-P-4przygotowanie sprawozdania-projektu16
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-06_W02Ma wiedzę w zakresie przygotowywania dokumentacji procesu technologicznego i jego optymalizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami tworzenia dokumentacji technicznej procesu technologicznego
Treści programoweT-P-1Studenci wykonują projekt kontroli przebiegu procesu technologicznego i otrzymanych produktów dla wybranego technologii otrzymywania danego produktu. Projekt zawiera opis wybranej technologii, a w szczególności sposobu jej realizacji, charakterystykę surowców i uzyskanych produktów, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych oraz opis procedur kontrolnych.
Metody nauczaniaM-1Wykonanie projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena jakości wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi przygotować dokumentacji projektowej
3,0przygotował dokumentację procesu w stopniu minimalnym
3,5przygotował dokumentację procesu w stopniu przewyższającym minimum
4,0dobrze przygotował dokumentację procesu
4,5dokumentację procesu wykonana jest bardzo dobrze
5,0Projekt jest pełny i zawiera ciekawe rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-06_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami tworzenia dokumentacji technicznej procesu technologicznego
Treści programoweT-P-1Studenci wykonują projekt kontroli przebiegu procesu technologicznego i otrzymanych produktów dla wybranego technologii otrzymywania danego produktu. Projekt zawiera opis wybranej technologii, a w szczególności sposobu jej realizacji, charakterystykę surowców i uzyskanych produktów, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych oraz opis procedur kontrolnych.
Metody nauczaniaM-1Wykonanie projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena jakości wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt został wykonany na minimum podstawy wymaganej wiedzy szczegółowej zebranej z literatury
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-06_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami tworzenia dokumentacji technicznej procesu technologicznego
Treści programoweT-P-1Studenci wykonują projekt kontroli przebiegu procesu technologicznego i otrzymanych produktów dla wybranego technologii otrzymywania danego produktu. Projekt zawiera opis wybranej technologii, a w szczególności sposobu jej realizacji, charakterystykę surowców i uzyskanych produktów, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych oraz opis procedur kontrolnych.
Metody nauczaniaM-1Wykonanie projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena jakości wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na podstawie analizy stanu techniki związanego z tematem projektu student wybrał jedno z możliwych i właściwych rozwiązań realizacji projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0