Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Nanotechnologie i biznes
Sylabus przedmiotu Magazynowanie i dystrybucja produktów chemicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Magazynowanie i dystrybucja produktów chemicznych | ||
Specjalność | Analiza techniczna procesów i produktów przemysłowych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student potrafi dobrać określony rodzaj i forme transportu konkretnego zwiazku chemicznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy o sposobach transportu chemikaliów. Posiada umiejętnośc wyboru środka transportu. Potrafi uzasadnić w/w. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Właściwości chemikaliów podlegających transportowi. Transport chemikaliów wewnątrz zakładu. Chemikali w transporcie drogowym Chemikalia w transporcie kolejowym Chemikalia w transporcie droga wodną. Chemikalia w transporcie specjalnym. Usuwanie skutków awarcii w transporcie chemikaliów. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładzie. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do sprawdzianu wiedzy. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Przygotowanie opracowania związanego z transportem określonego związku chemicznego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D13-10_W01 Student potrafi ocenić zagrożenie związane z transportem chemikaliów. | TCH_2A_W04 | T2A_W02 | InzA2_W03 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D13-10_U01 Student potrafic znaleźć informacje odnośnie sposobu transportu i zagrożeń konkretnego związku chemicznego. | TCH_2A_U01 | T2A_U01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D13-10_K01 Student potrafi interpretować sytuacje i zdarzenia związane z transportem chemikaliów, potrafi je uzasadnić pisemnie i werbalnie na forum publicznym. | TCH_2A_K02 | T2A_K07 | InzA2_K01 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D13-10_W01 Student potrafi ocenić zagrożenie związane z transportem chemikaliów. | 2,0 | Student nie potrafi opisać właściwości chemikaliów. |
3,0 | Student pobieżnie orientuje się we właściwościach chemikaliów przeznaczonych do transportu. | |
3,5 | Student potrafi zdefiniować zagreżenie związane z transportem chemikaliów poprzez opis niektórych właściwości i skutków z tym zwiazanych. | |
4,0 | Student rozróżnia dokładnie poszczególne grupy produktów chemicznych i ocenia ryzyko podczas transportu. | |
4,5 | Student przewiduje skutki awarii podczas transportu. | |
5,0 | Student potrafi opisać reakcje i interakcje chemikaliów podczas transportu oraz po awarii. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D13-10_U01 Student potrafic znaleźć informacje odnośnie sposobu transportu i zagrożeń konkretnego związku chemicznego. | 2,0 | Nie posiada umiejętności oceny skutków transportu chemikaliów. |
3,0 | Odpowie na 6 pytań z 10 zadanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Posiada umiejetności oceny skutków transportu chemikaliów. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D13-10_K01 Student potrafi interpretować sytuacje i zdarzenia związane z transportem chemikaliów, potrafi je uzasadnić pisemnie i werbalnie na forum publicznym. | 2,0 | Nie potrafi uzasadnić wyboru środka transportu chemikaliów oraz skutków z tym związanych. |
3,0 | Odpowie pisemnie na 5 spośród 10 zadanych pytań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Potrafi uzasadnić w mowie i piśmie wybór danego środka transportu chemikaliów a także przyczyn awarii podczas transportu. |
Literatura podstawowa
- Polskie Normy, 2012
- Atest - Ochrona Pracy, Sigma NOT, Warszawa, 2012, miesięcznik, www.atest.com.pl
Literatura dodatkowa
- Centralny Instytut Medycyny Pracy, Warszawa, 2012, www.ciop.pl
- Polska Izba Przemysłu Chemicznego, Warszawa, 2012, www.pipc.pl