Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D17-08_U01 | Umiejętność identyfikacji procesów korozyjnych oraz stosowania i oceny ochrony przed korozją materiałów budowlanych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U08 | potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
---|
TCH_2A_U09 | potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
TCH_2A_U10 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U16 | posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie studenta z rodzajami korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej wystepującej w materiałach budowlanych |
---|
C-3 | Zapoznanie studenta z rodzajami, kierunkami i ograniczeniami stosowania organicznych i nieorganicznych inhibitorów i powłok ochronnych |
C-1 | Zapoznanie studenta z mechanizmami korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej w materiałach budowlanych |
C-4 | Nabycie praktycznej umiejętności rozpoznawania rodzaju korozji, ograniczania jej szybkości oraz zabezpieczania i oceny skuteczności ochrony przez korozją materiałów budowlanych |
Treści programowe | T-W-2 | Mechanizm korozji elektrochemicznej i chemicznej |
---|
T-W-1 | Wiadomości ogólne o korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej |
T-W-3 | Rodzaje korozji elektrochemicznej i chemicznej |
T-W-4 | Zapezpieczanie przed korozją chemiczną i elektrochemiczną i główne metody badań korozji i pokryć ochronnych |
T-L-1 | Badania organicznych powłok antykorozyjnych metodą elektrochemicznej spektroskopii impedancyjnej |
T-L-2 | Ocena efektywności ochrony protektorowej |
T-L-3 | Badania metalowych powłok ochronnych |
T-L-4 | Ocena efektywności ochrony inhibitorowej |
Metody nauczania | M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Pokaz |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy i umiejetności w zakresie identyfikacji procesów korozyjnych oraz obszarów zastosowania i oceny metod zabezpieczania przed korozją |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczoną umiejętność identyfikacji procesów korozyjnych oraz stosowania i oceny ochrony przed korozją materiałów budowlanych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |