Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D04-11_U02 | umiejętność praktycznego wykorzystania syntez i metod analitycznych stosowanych w produkcji barwników |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U08 | potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
---|
TCH_2A_U09 | potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
TCH_2A_U16 | posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | ukształtowanie umiejętności z zakresu doboru odpowiednich grup barwników do poszczególnych zastosowań |
---|
C-2 | ukształtowanie umiejetności praktycznego wykorzystania procesów i metod analitycznych stosowanych w przemysśe barwników |
Treści programowe | T-L-1 | synteza 2 barwników |
---|
T-L-3 | aplikacja barwnika (wybarwianie wełny, bawełny, włókien poliestrowych) |
T-L-2 | oczyszczanie i analiza spektralna otrzymanych barwników |
Metody nauczania | M-1 | Metody praktyczne. Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: wejściówka (ocena przygotowania do zajęć) |
---|
S-2 | Ocena formująca: sprawozdanie z wykonanego ćwiczenia (ocena pracy wykonywanej na zajęciach) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi scharakteryzować wybrany do ćwiczeń barwnik, przeprowadzic jego syntezę, analizę spektofotometryczną UV/VIS, próbę wybarwiania i opracować wyniki w formie sprawozdania |
3,5 | potrafi scharakteryzować wybrany do ćwiczeń barwnik, wymienić metody jego syntezy, przeprowadzić jego syntezę, analizę spektofotometryczną UV/VIS, próbę wybarwiania i opracować wyniki w formie sprawozdania |
4,0 | potrafi scharakteryzować dwa, nalężace do różnych klas (pod względem klasyfikacji chemicznej) barwniki, wykonac ich syntezę, analizę spektofotometryczną UV/VIS i jedna próbę wybarwiania, opracować wyniki w formie sprawozdania |
4,5 | potrafi scharakteryzować dwa, nalężace do różnych klas (pod względem klasyfikacji chemicznej) barwniki, wymienić metody ich otrzymywania i aplikacji wykonac ich syntezę, analizę spektofotometryczną UV/VIS i jedną próbę wybarwiania, opracować wyniki w formie sprawozdania |
5,0 | klasyfikacji chemicznej) barwniki, wymienić metody ich otrzymywania i aplikacji, wykonać ich syntezę, analizę spektofotometryczną UV/VIS i jedną próbę wybarwiania, opracować wyniki w formie sprawozdania, definiując w nim mozliwości aplikacji drugiego otrzymanego barwnika |