Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BI_1A_BI-S-A1.2_U01 | posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BI_1A_U20 | posiada umiejętność wykonywania samodzielnie i w zespole prostych zadań badawczych, korzysta z różnych źródeł pozyskiwania informacji naukowych zachowując przy tym poszanowanie praw autorskich, prezentuje wyniki swej pracy w języku polskim i obcym, posługuje się językiem obcym na poziomie B2, określonym przez Europejski System Opisu Kształcenia Językowego |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | P1A_U04 | wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego |
---|
P1A_U06 | przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie lub laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne |
P1A_U08 | wykorzystuje język naukowy w podejmowanych dyskursach ze specjalistami z wybranej dyscypliny naukowej |
P1A_U09 | umie przygotować w języku polskim i języku obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
P1A_U10 | posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
P1A_U12 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
---|
Treści programowe | T-LK-3 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. |
---|
T-LK-2 | Mobilność we współczesnym świecie. Emigracja, integracja, wielokulturowość.
Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie. |
T-LK-1 | Polska i świat (rodzaje podróży, środki transportu, motywacje podróżowania).
Relacjonowanie wydarzeń, planowanie. Krytyka i zażalenie.
Szyk zdania (Satzklammer). |
T-LK-2 | Współczesne formy wymiany towarowej (handel tradycyjny i online).
Definiowanie (zdania względne). Rekcja czasownika. |
T-LK-1 | Surowce, materiały, produkty. Opis i prezentacja. Reklama. Reklamacja.
Porównywanie (deklinacja i stopniowanie przymiotników, zdania porównawcze). |
T-LK-1 | Kooperacja. Spory i konflikty. Negocjacje. Mediacje. Normy społeczne.
Dwuczłonowe spójniki zdań. |
T-LK-3 | Proces rekrutacyjny. Praca i zatrudnienie. Pomysły innowacyjne. Praktyki studenckie. List motywacyjny, CV.
Opisywanie procesów i zjawisk (strona bierna). |
T-LK-4 | Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne.
Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen). |
T-LK-2 | Człowiek i społeczeństwo. Struktury społeczne.
Formułowanie hipotez, uprzejmych próśb, porad (zdania warunkowe).
Spekulowanie na tematy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości (tryb przypuszczający). |
T-LK-2 | Zdrowy styl życia (żywność, diety, aktywność). Żywność modyfikowana genetycznie. Nauka i technika. |
T-LK-1 | Natura i jej zjawiska (pogoda, katastrofy naturalne, ochrona środowiska).
Przytaczanie wypowiedzi (mowa zależna). |
Metody nauczania | M-2 | praca w grupach |
---|
M-4 | dyskusja |
M-7 | pisanie listów formalnych |
M-1 | zajęcia praktyczne |
Sposób oceny | S-6 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P) |
---|
S-5 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |