Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BI_1A_BIB-S-D12_W01 | Student zyskuje wiedzę na temat zasobów fauny naszego kraju na tle zasobów świata. Opisuje budowę i funkcję wybranych organizmów zwierzęcych. Powinien być w stanie odpowiednio je umiejscowić w układzie systematycznym, opisać ich cykl życiowy i określić wpływ na życie człowieka. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BI_1A_W05 | opisuje budowę i funkcjonowanie organizmu na różnych poziomach organizacji oraz zróżnicowanie morfologiczno-anatomiczne i funkcjonalne na różnych etapach rozwoju i w toku ewolucji |
---|
BI_1A_W06 | zna systematykę i klasyfikację organizmów, w tym mikroorganizmów, zależność między budową i funkcjami życiowymi oraz ich rolę w ekosystemie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | P1A_W01 | rozumie podstawowe zjawiska i procesy przyrodnicze |
---|
P1A_W02 | w interpretacji zjawisk i procesów przyrodniczych opiera się na podstawach empirycznych, rozumiejąc w pełni znaczenie metod matematycznych i statystycznych |
P1A_W04 | ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi |
P1A_W05 | ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii przyrodniczej oraz ma znajomość rozwoju dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i stosowanych w nich metod badawczych |
P1A_W06 | ma wiedzę w zakresie statystyki i informatyki na poziomie pozwalającym na opisywanie i interpretowanie zjawisk przyrodniczych |
P1A_W07 | ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie się z systematyką i różnorodnością świata zwierząt. Studiowanie biologii wybranych gatunków zwierząt oraz procesów warunkujących życie na różnych poziomach jego organizacji. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Pasożyty przyczyną chorób człowieka i zwierząt. |
---|
T-W-4 | Smoczkouste, ryby, płazy i gady. Charakterystyka i znaczenie ichtiofauny i herpetofauny krajowej |
T-W-1 | Zoologia jako system nauk. Podział nauk zoologicznych w zależności od przedmiotu badań. Systematyka zoologiczna. Współczesne zasoby fauny w Polsce i na świecie |
T-W-3 | Stawonogi. Cechy charakterystyczne, podział systematyczny oraz znaczenie przyrodnicze i gospodarcze |
T-W-5 | Ptaki i ssaki - charakterystyka wybranych rzędów awifauny i teriofauny krajowej ze szczególnym uwzględnieniem zwierząt podlegających ochronie gatunkowej i łownych oraz zwierząt udomowionych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład z użyciem technik multimedialnych |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem preparatów mikroskopowych i makroskopowych, filmów, tablic poglądowych oraz kluczy do oznaczania wybranych przedstawicieli fauny krajowej |
M-3 | Cwiczenia terenowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń na podstawie sprawdzianów cząstkowych, pisanych w trakcie ćwiczeń. Wykłady – sprawdziany, obejmujące zagadnienia wykładowe |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student orientuje się jakie są współczesne zasoby fauny w naszym kraju i w świecie.
Umie pobieżnie opisać najistotniejsze cechy budowy budowy zwierząt bezkręgowych i kręgowych z różnych jednostek systematycznych, występujących w naszym kraju. Potrafi określić znaczenie tych zwierząt . |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |