Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy prawa żywnościowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy prawa żywnościowego
Specjalność Bezpieczeństwo żywności
Jednostka prowadząca Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Formicki <Krzysztof.Formicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Korzelecka-Orkisz <Agata.Korzelecka-Orkisz@zut.edu.pl>, Joanna Szulc <Joanna.Szulc@zut.edu.pl>, Adam Tański <Adam.Tanski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 5 1,00,41zaliczenie
wykładyW6 10 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z chemii, ekonomii i biologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Podstawowym celem jest zapoznanie studentów wymogami prawnymi dotyczacymi wdrażania systemów zapewnienia jakości i zarządzania jakością żywności. Student zapozna się z zagadnieniami dotyczacymi GMP, GHP, HACCAP jak również z regulacjami sposobu prowadzenia Urzędowej Kontroli Żywności (UKŻ)

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1GPM, GHP i HACCP w zakładach przemysłu spożywczego5
5
wykłady
T-W-1Cele prawa żywnościowego w Unii Europejskiej. Bezpieczeństwo a jakość żywności Podstawowe kierunki działań dotyczące zarządzania bezpieczeństwem żywności. Urzędowy nadzór nad żywnością3
T-W-2Strategia bezpieczeństwa żywności w Unii Europejskiej. Prawo żywnościowe a prawo rolne. Podstawowe definicje (żywność, produkt leczniczy, artykuł rolno spożywczy) Prawo do odpowiedniej żywności (bezpieczeństwo żywności, standard żywności) System bezpieczeństwa żywności, porozumienia Światowej Organizacji Handlu, odpowiedzialność cywilnoprawna za szkodę wyrządzoną przez produkt żywnościowy7
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Uczestnictwo w konsultacjach5
A-A-3Studiowanie literatury przedmiotu7
A-A-4Przygotowanie pracy zaliczeniowej8
A-A-5Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach5
A-W-3Studiowanie literatury przedmiotu10
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia wykładów6
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena za przygotowanie do zajęć, ocena aktywnosci studenta na zajęciach ocena projektu
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń – 1 kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BŻ-S-O11.4_W01
Student ma wiedzę na temat rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP
BL_1A_W24P1A_W01, P1A_W05C-1T-A-1, T-W-1, T-W-2M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BŻ-S-O11.4_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć posługiwac sie specjalistyczna terminologią dotyczacą podstaw prawa żywnosciowego w formie werbalnej i pisemnej oraz rozumieć literaturę z powyższego zakresu
BL_1A_U19P1A_U06, P1A_U07C-1T-A-1, T-W-1, T-W-2M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BŻ-S-O11.4_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
BL_1A_K02, BL_1A_K03P1A_K02, P1A_K03, P1A_K04, P1A_K06, P1A_K08C-1T-A-1, T-W-1, T-W-2M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_1A_BŻ-S-O11.4_W01
Student ma wiedzę na temat rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP
2,0Student nie zna rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP.
3,0Student zna niektóre rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP, chcociaż nie zawsze potrafi je prawidłowo zinterpretować.
3,5Student zna niektóre rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP i potrafi niektóre z nich prawidłowo zinterpretować.
4,0Student zna większość rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP i potrafi niektóre z nich prawidłowo zinterpretować.
4,5Student zna większość rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP i prawidłowo je interpretuje.
5,0Student zna rozporządzenia dotyczace GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP i prawidłowo je interpretuje.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_1A_BŻ-S-O11.4_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć posługiwac sie specjalistyczna terminologią dotyczacą podstaw prawa żywnosciowego w formie werbalnej i pisemnej oraz rozumieć literaturę z powyższego zakresu
2,0Student nie rozumie i nie umie zinterpretować przepisów poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności
3,0Student rozumie niektóre przepisy poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności
3,5Student rozumie i umie zinterpretować niektóre przepisy poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności
4,0Student rozumie i umie zinterpretować większość przepisów poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności
4,5Student powinien umieć posługiwac się większością specjalistycznej terminologii dotyczacej prawa żywnościowego w formie werbalnej i pisemnej oraz rozumie i umie zinterpretować większość przepisów poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności
5,0Student powinien umieć posługiwac się specjalistyczna terminologią dotyczacą prawa żywnościowego w formie werbalnej i pisemnej oraz rozumie i umie zinterpretować przepisy poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_1A_BŻ-S-O11.4_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
2,0Student nie ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowości i chęci podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość i chęć podporzadkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania
3,5Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość i chęć podporzadkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania
4,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość i chęć podporzadkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania
4,5Student ma pełną świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość i chęć podporzadkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania
5,0Student ma pełną świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość i chęć podporzadkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania. Wykazuje się organizacją pracy w zespole

Literatura podstawowa

  1. Kowalska J., Majewska E., Obiedziński M.w., Zadernowski M.R., Nowe prawo żywnościowe Unii Europejskiej a systemy GMP, GHP, HACCP, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Sp. z o.o., Gdańsk, 2006
  2. Kołożyn-Krajewska D., Sikora T., Zarządzanie bezpieczeństwem żywnosci. Teoria i praktyka, Wydawnictwo CH. Beck, Warszawa, 2010
  3. Halina Turlejska, Urszula Pilzner, Wdrażanie systemu HACCP w małych i średnich przedsiębiorstwach sektora żywnościowegoi, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa, Warszawa, 2003
  4. Jackiewicz B., Poradnik opracowania zasad Dobrej Praktyki Produkcyjnej GMP i Dobrej Praktyki Higienicznej GHP, ODDK, Gdańsk, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Oleszko A., Prawo żywnosciowe wspólnotowego rynku rolnego, Wolters Kluwer Polska, 2006
  2. Turlejska H., Szponar L., Pelzner U., Co to jest system HACCP, Prace IŻŻ, Warszawa, 1998

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1GPM, GHP i HACCP w zakładach przemysłu spożywczego5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cele prawa żywnościowego w Unii Europejskiej. Bezpieczeństwo a jakość żywności Podstawowe kierunki działań dotyczące zarządzania bezpieczeństwem żywności. Urzędowy nadzór nad żywnością3
T-W-2Strategia bezpieczeństwa żywności w Unii Europejskiej. Prawo żywnościowe a prawo rolne. Podstawowe definicje (żywność, produkt leczniczy, artykuł rolno spożywczy) Prawo do odpowiedniej żywności (bezpieczeństwo żywności, standard żywności) System bezpieczeństwa żywności, porozumienia Światowej Organizacji Handlu, odpowiedzialność cywilnoprawna za szkodę wyrządzoną przez produkt żywnościowy7
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Uczestnictwo w konsultacjach5
A-A-3Studiowanie literatury przedmiotu7
A-A-4Przygotowanie pracy zaliczeniowej8
A-A-5Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach5
A-W-3Studiowanie literatury przedmiotu10
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia wykładów6
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BŻ-S-O11.4_W01Student ma wiedzę na temat rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_W24wykazuje znajomość aspektu społeczno-humanistycznego koncepcji żywności funkcjonalnej oraz podstaw dietetyki i technologi żywności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W01rozumie podstawowe zjawiska i procesy przyrodnicze
P1A_W05ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii przyrodniczej oraz ma znajomość rozwoju dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i stosowanych w nich metod badawczych
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem jest zapoznanie studentów wymogami prawnymi dotyczacymi wdrażania systemów zapewnienia jakości i zarządzania jakością żywności. Student zapozna się z zagadnieniami dotyczacymi GMP, GHP, HACCAP jak również z regulacjami sposobu prowadzenia Urzędowej Kontroli Żywności (UKŻ)
Treści programoweT-A-1GPM, GHP i HACCP w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-1Cele prawa żywnościowego w Unii Europejskiej. Bezpieczeństwo a jakość żywności Podstawowe kierunki działań dotyczące zarządzania bezpieczeństwem żywności. Urzędowy nadzór nad żywnością
T-W-2Strategia bezpieczeństwa żywności w Unii Europejskiej. Prawo żywnościowe a prawo rolne. Podstawowe definicje (żywność, produkt leczniczy, artykuł rolno spożywczy) Prawo do odpowiedniej żywności (bezpieczeństwo żywności, standard żywności) System bezpieczeństwa żywności, porozumienia Światowej Organizacji Handlu, odpowiedzialność cywilnoprawna za szkodę wyrządzoną przez produkt żywnościowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń – 1 kolokwium
S-1Ocena formująca: Ocena za przygotowanie do zajęć, ocena aktywnosci studenta na zajęciach ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP.
3,0Student zna niektóre rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP, chcociaż nie zawsze potrafi je prawidłowo zinterpretować.
3,5Student zna niektóre rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP i potrafi niektóre z nich prawidłowo zinterpretować.
4,0Student zna większość rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP i potrafi niektóre z nich prawidłowo zinterpretować.
4,5Student zna większość rozporządzeń dotyczacych GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP i prawidłowo je interpretuje.
5,0Student zna rozporządzenia dotyczace GMP (Dobraj Parktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej), HACCAP i prawidłowo je interpretuje.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BŻ-S-O11.4_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć posługiwac sie specjalistyczna terminologią dotyczacą podstaw prawa żywnosciowego w formie werbalnej i pisemnej oraz rozumieć literaturę z powyższego zakresu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_U19umie ocenić jakość surowców oraz ich bezpieczeństwo; zna procedury i etapy pozyskiwania różnych produktów żywnościowych; rozważa wpływ czynników abiotycznych na jakość produktów żywnościowych;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U06przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie lub laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne
P1A_U07wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem jest zapoznanie studentów wymogami prawnymi dotyczacymi wdrażania systemów zapewnienia jakości i zarządzania jakością żywności. Student zapozna się z zagadnieniami dotyczacymi GMP, GHP, HACCAP jak również z regulacjami sposobu prowadzenia Urzędowej Kontroli Żywności (UKŻ)
Treści programoweT-A-1GPM, GHP i HACCP w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-1Cele prawa żywnościowego w Unii Europejskiej. Bezpieczeństwo a jakość żywności Podstawowe kierunki działań dotyczące zarządzania bezpieczeństwem żywności. Urzędowy nadzór nad żywnością
T-W-2Strategia bezpieczeństwa żywności w Unii Europejskiej. Prawo żywnościowe a prawo rolne. Podstawowe definicje (żywność, produkt leczniczy, artykuł rolno spożywczy) Prawo do odpowiedniej żywności (bezpieczeństwo żywności, standard żywności) System bezpieczeństwa żywności, porozumienia Światowej Organizacji Handlu, odpowiedzialność cywilnoprawna za szkodę wyrządzoną przez produkt żywnościowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń – 1 kolokwium
S-1Ocena formująca: Ocena za przygotowanie do zajęć, ocena aktywnosci studenta na zajęciach ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie i nie umie zinterpretować przepisów poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności
3,0Student rozumie niektóre przepisy poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności
3,5Student rozumie i umie zinterpretować niektóre przepisy poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności
4,0Student rozumie i umie zinterpretować większość przepisów poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności
4,5Student powinien umieć posługiwac się większością specjalistycznej terminologii dotyczacej prawa żywnościowego w formie werbalnej i pisemnej oraz rozumie i umie zinterpretować większość przepisów poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności
5,0Student powinien umieć posługiwac się specjalistyczna terminologią dotyczacą prawa żywnościowego w formie werbalnej i pisemnej oraz rozumie i umie zinterpretować przepisy poszczególnych rozporządzeń UE i RP dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BŻ-S-O11.4_K01Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_K02rozumie podstawowe zasady etyki i postępuje zgodnie z nimi w swojej działalności
BL_1A_K03przejawia aktywny udział i zdyscyplinowanie w pracy indywidualnej oraz grupowej wykazując odpowiedzialne współdziałanie zarówno jako członek jak i lider zespołu koleżeńskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
P1A_K06jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia
P1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem jest zapoznanie studentów wymogami prawnymi dotyczacymi wdrażania systemów zapewnienia jakości i zarządzania jakością żywności. Student zapozna się z zagadnieniami dotyczacymi GMP, GHP, HACCAP jak również z regulacjami sposobu prowadzenia Urzędowej Kontroli Żywności (UKŻ)
Treści programoweT-A-1GPM, GHP i HACCP w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-1Cele prawa żywnościowego w Unii Europejskiej. Bezpieczeństwo a jakość żywności Podstawowe kierunki działań dotyczące zarządzania bezpieczeństwem żywności. Urzędowy nadzór nad żywnością
T-W-2Strategia bezpieczeństwa żywności w Unii Europejskiej. Prawo żywnościowe a prawo rolne. Podstawowe definicje (żywność, produkt leczniczy, artykuł rolno spożywczy) Prawo do odpowiedniej żywności (bezpieczeństwo żywności, standard żywności) System bezpieczeństwa żywności, porozumienia Światowej Organizacji Handlu, odpowiedzialność cywilnoprawna za szkodę wyrządzoną przez produkt żywnościowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń – 1 kolokwium
S-1Ocena formująca: Ocena za przygotowanie do zajęć, ocena aktywnosci studenta na zajęciach ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowości i chęci podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość i chęć podporzadkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania
3,5Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość i chęć podporzadkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania
4,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość i chęć podporzadkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania
4,5Student ma pełną świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość i chęć podporzadkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania
5,0Student ma pełną świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość i chęć podporzadkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane działania. Wykazuje się organizacją pracy w zespole