Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium magisterskie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Zoologii i Pszczelnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania wstępne ustala Promotor |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody | 10 |
T-S-2 | Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej | 5 |
T-S-3 | Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych. | 5 |
T-S-4 | Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy | 5 |
T-S-5 | Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia | 5 |
30 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Analiza tekstu wzorcowego | 5 |
T-S-2 | Technika pisania pracy w edytorze tekstu | 5 |
T-S-3 | Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne | 5 |
T-S-4 | Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne) | 5 |
T-S-5 | Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-S-2 | Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych | 40 |
A-S-3 | Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej; wstępna ocena zebranego materiału źródłowego | 80 |
150 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-S-2 | Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej | 20 |
A-S-3 | Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyjaśnienie |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Dyskusja panelowa |
M-4 | Wykład problemowy |
M-5 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji |
S-2 | Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BL_2A_BL-S2-A6_W01 Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody | BL_2A_W03 | P2A_W02, P2A_W06, P2A_W07 | C-1 | T-S-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-3, S-1 |
BL_2A_BL-S2-A6_W02 Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej | BL_2A_W18 | P2A_W02, P2A_W05, P2A_W06, P2A_W07, P2A_W10 | C-1 | T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-3, S-1 |
BL_2A_BL-S2-A6_W03 Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie prawa autorskiego | BL_2A_W20 | P2A_W10 | C-1 | T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BL_2A_BL-S2-A6_U01 W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej. | BL_2A_U06 | P2A_U01, P2A_U03, P2A_U06 | C-1 | T-S-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-3, S-1 |
BL_2A_BL-S2-A6_U02 W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania | BL_2A_U07 | P2A_U03, P2A_U05 | C-1 | T-S-2, T-S-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BL_2A_BL-S2-A6_K01 Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej | BL_2A_K01 | P2A_K04, P2A_K07 | C-1 | T-S-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-3, S-1 |
BL_2A_BL-S2-A6_K02 Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną | BL_2A_K04 | P2A_K03, P2A_K04 | C-1 | T-S-2, T-S-3, T-S-1 | M-2, M-3, M-5 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BL_2A_BL-S2-A6_W01 Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
BL_2A_BL-S2-A6_W02 Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
BL_2A_BL-S2-A6_W03 Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie prawa autorskiego | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BL_2A_BL-S2-A6_U01 W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej. | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
BL_2A_BL-S2-A6_U02 W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BL_2A_BL-S2-A6_K01 Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
BL_2A_BL-S2-A6_K02 Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
- Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
- Woyke J., Poradnik pisania przyrodniczych prac magisterskich i doktorskich oraz wygłaszania referatów naukowych, SGGW-AR, Warszawa, 1986
Literatura dodatkowa
- Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011