Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_1A_BT-N-O3.3_U01 | W zakresie umiejętności student odpowiednio dobiera i wykorzystuje podstawowe metody badawcze służące do wykrywania i charakteryzowania mikroorganizmów w środowisku żywnosci. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_1A_U04 | Wykorzystuje wiedzę z zakresu mikrobiologii i immunologii; posiada umiejętność hodowli drobnoustrojów; posiada umiejętność rozumienia mechanizmów warunkujących zjadliwość drobnoustrojów, potrafi scharakteryzować wybrane choroby zakaźne; rozumie funkcjonowanie układu odpornościowego; umie stosować odpowiednie techniki diagnostyczne. |
---|
BT_1A_U16 | Posługuje się zasadami racjonalnego żywienia oraz zdrowego trybu życia; rozumie procedury pozyskiwania i otrzymywania różnych produktów żywnościowych, w tym z wykorzystaniem mikroorganizmów. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów ze związkami pomiędzy światem mikroorganizmów a zdrowiem człowieka związanym z żywieniem i żywnością |
---|
C-3 | Uświadomienie studentom zagrozeń mikrobiologicznych zwiazanych z produkcja żywności |
C-2 | Przedstawienie mozliwosci uzyskania określonych efektów technologicznych dzieki procesom biologicznym |
Treści programowe | T-A-3 | Wpływ procesów stosowanych w przetwórstwie zywności na skład i aktywność mikroflory.
Temperatura, aw, pH, radiacja, działanie soli (kationy,aniony), konserwanty, barwniki, zw. powierzchniowo czynne) |
---|
T-A-1 | Metody identyfikacji wybranych patogenów w żywnosci zgodnie z obowiązującymi normami |
T-A-2 | Charakterystyka drobnoustrojów wskaźnikowych i metod oceny stanu sanitarnego żywności |
T-W-1 | Naturalna, mikrobiologiczna flora żywnosci |
T-W-5 | Prozdrowotne,mikrobiologiczne suplementy żywności |
T-W-4 | Mikrobiologiczne toksyny w żywności |
T-W-2 | Drobnoustroje zepsucia żywności |
T-W-3 | Patogeny człowieka występujace w żywności |
Metody nauczania | M-1 | Wykład z zastosowaniem technik multimedialnych |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna i analiza sprawozdań. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie audytoriów w formie pisemnej. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową umiejętność różnicowania mikroorganizmów występujących w żywności |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |