Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_1A_BT-S-P1_U01 | student weryfikuje i wykorzystuje informacje z różnych dostępnych zródeł w celu wyjaśnienia i zrozumienia procesów zachodzacych w żywych organizmach i w przyrodzie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_1A_U17 | Posiada umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu biotechnologii stosowanej; zna i rozumie zasady przygotowania i opracowania pracy dyplomowej. |
---|
BT_1A_U04 | Wykorzystuje wiedzę z zakresu mikrobiologii i immunologii; posiada umiejętność hodowli drobnoustrojów; posiada umiejętność rozumienia mechanizmów warunkujących zjadliwość drobnoustrojów, potrafi scharakteryzować wybrane choroby zakaźne; rozumie funkcjonowanie układu odpornościowego; umie stosować odpowiednie techniki diagnostyczne. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie z wykonywaniem analiz jakościowych, wdrażaniem technik biotechnologicznych w produkcji rolnej i przemysłowej oraz w ochronie zdrowia człowieka, bioróżnorodności i środowiska naturalnego. |
---|
C-1 | Zapoznanie z pracą w przemyśle biotechnologicznym i przemysłach pokrewnych, pracy w laboratoriach badawczych, kontrolnych i diagnostycznych, wykonywania podstawowej analityki i podstawowych prac badawczych z użyciem materiału biologicznego, obsługi aparatury badawczej i/lub urządzeń technologicznych, samodzielnego rozwijania własnych umiejętności zawodowych. |
Treści programowe | T-PR-2 | Blok zagadnień związany z przygotowaniem materiału i wykonywaniem analiz w specjalistycznych laboratoriach: Mikroskopia elektronowa, mikroanaliza rentgenowska, zagadnienia biochemiczne, operacje termiczne, kontrola biopreparatów, komputerowa analiza danych, badania serologiczne krwi, itp. zaleznie od zakresu prowadzonej działalności wybranej jednostki organizacyjnej |
---|
T-PR-3 | Wykorzystanie biotechnologii w przemyśle spożywczym, paszowym, farmaceutycznym i kosmetycznym: produkcja surowic, szczepionek i hormonów, biopreparatów, dodatków paszowych, leków, enzymów, autoszczepionek, procesy fermentacyjne, utrwalanie żywności, ocena jakościowa produktów, itp. |
T-PR-4 | Blok zagadniń związany z biotechnologią w produkcji zwierzęcej i roślinnej: Kultury in vitro, infekcje bakteryjne, testy immunologiczne, izolacje drobnoustrojów, toksykologia, inżynieria genetyczna i enzymatyczna, rola grzybów, inseminacja i transplantacja zarodków, biologia molekularna, modyfikacje genetyczne, mapy genomów, aspekty ekonomiczne przedsięwzięcia, itp. |
Metody nauczania | M-4 | Dyskusja dydaktyczna, praca w grupach |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne i metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na zakończenie praktyki specjalizacyjnej. Pisemna opinia Opiekuna praktyk. Złożenie 1 konspektu. Zaliczenie ustne po zakończeniu praktyk w obecności Komisji Wydziałowej |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowa studenta przez Opiekuna Praktyk na powierzonym stanowisku w trakcie odbywania praktyki w wybranej instytucji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie weryfikuje informacji dostępnych w różnych żródłach dotyczących procesów zachodzących w żywych organizmach |
3,0 | Student w niewielkim zakresie weryfikuje informacje dostępne w różnych żródłach dotyczące procesów zachodzących w żywych organizmach |
3,5 | Student weryfikuje informacje dostępne w różnych żródłach dotyczące procesów zachodzących w żywych organizmach i w przyrodzie |
4,0 | Student weryfikuje i definiuje informacje dostępne w różnych żródłach dotyczące procesów zachodzących w żywych organizmach i w przyrodzie |
4,5 | Student weryfikuje, definiuje tłumaczy informacje dostępne w różnych żródłach dotyczące procesów zachodzących w żywych organizmach i w przyrodzie |
5,0 | Student weryfikuje, definiuje tłumaczy, podsumowuje i odtwarza informacje dostępne w różnych żródłach dotyczące procesów zachodzących w żywych organizmach i w przyrodzie |