Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium magisterskie
Specjalność Bioinżynieria produkcji żywności
Jednostka prowadząca Katedra Immunologii, Mikrobiologii i Chemii Fizjologicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne
W-2Umiejętność edytowania tekstu
W-3Znajomość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w biotechnologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
C-2Student poznaje bazy i serwisy informacyjne oraz katalogi biblioteczne, w których może poszukiwać materiałów do pracy dyplomowej. Poznaje techniki i sposoby formułowania zapytań i przeszukiwania zasobów baz. Dowiaduje się jak dotrzeć do pełnych tekstów czasopism jeśli są dostępne w ramach Open Access lub w zasobach ZUT oraz dowiaduje się, że z licencyjnych baz danych może korzystać poprzez VPN również z komputerów spoza sieci ZUT. Będzie potrafił sporządzać wykaz wykorzystanej literatury samodzielnie lub przy pomocy dostępnych menadżerów bibliografii. Pozna aspekty etyczne pracy naukowej oraz podstawy prawa autorskiego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej5
T-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych, podstawy informacji naukowej2
T-S-3Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy2
T-S-4Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia2
T-S-5Analiza tekstu wzorcowego2
T-S-6Technika pisania pracy w edytorze tekstu2
T-S-7Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne5
T-S-8Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)5
T-S-9Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-S-2Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych20
A-S-3Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej; wstepna ocena zebranego materiału źródłowego25
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy licencjackiej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BPŻ-N-A5_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody.
BT_2A_W08R2A_W04InzA2_W02C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1
BT_2A_BPŻ-N-A5_W02
Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej. Student zna bazy i serwisy informacyjne oraz katalogi biblioteczne, w których może poszukiwać materiałów do pracy dyplomowej. Poznaje techniki i sposoby formułowania zapytań i przeszukiwania zasobów baz. Wie, że pełne teksty czasopism mogą być dostępne w ramach Open Access lub w zasobach ZUT oraz wie, że z licencyjnych baz danych może korzystać poprzez VPN również z komputerów spoza sieci ZUT. Zna zasady sporządzania wykazów wykorzystanej literatury samodzielnie lub przy pomocy dostępnych menadżerów bibliografii. Jest świadom aspektów etycznych pracy naukowej oraz zna podstawy prawa autorskiego.
BT_2A_W11R2A_W05, R2A_W09C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BPŻ-N-A5_U01
W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosowania metod diagnostyki laboratoryjnej.
BT_2A_U05, BT_2A_U09R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07, R2A_U08, R2A_U09InzA2_U01, InzA2_U05, InzA2_U08C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1
BT_2A_BPŻ-N-A5_U02
W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną, posiada umiejętność jej zastosowania. Student umie wybrać odpowiednie bazy i serwisy informacyjne oraz katalogi biblioteczne, w których może poszukiwać materiałów do pracy dyplomowej. Umie zastosować techniki i sposoby formułowania zapytań oraz przeszukiwania zasobów baz. Umie dotrzeć do pełnych tekstów czasopism dostępnych w ramach Open Access lub w licencyjnych zasobach ZUT. Umie korzystać z licencyjnych baz danych poprzez VPN również z komputerów spoza sieci ZUT. Umie sporządzać wykazy wykorzystanej literatury samodzielnie lub przy pomocy dostępnych menadżerów bibliografii.
BT_2A_U02R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04InzA2_U01, InzA2_U02C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BPŻ-N-A5_K01
Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej.
BT_2A_K02R2A_K04, R2A_K05InzA2_K01C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1
BT_2A_BPŻ-N-A5_K02
Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną. Potrafi poruszać się w środowisku informacyjnym naukowych baz danych. Rozwija umiejętność komunikacji naukowej. Jest świadom aspektów etycznych pracy naukowej - zna podstawy prawa autorskiego.
BT_2A_K04, BT_2A_K07R2A_K01, R2A_K02, R2A_K03, R2A_K07C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BPŻ-N-A5_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody.
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BT_2A_BPŻ-N-A5_W02
Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej. Student zna bazy i serwisy informacyjne oraz katalogi biblioteczne, w których może poszukiwać materiałów do pracy dyplomowej. Poznaje techniki i sposoby formułowania zapytań i przeszukiwania zasobów baz. Wie, że pełne teksty czasopism mogą być dostępne w ramach Open Access lub w zasobach ZUT oraz wie, że z licencyjnych baz danych może korzystać poprzez VPN również z komputerów spoza sieci ZUT. Zna zasady sporządzania wykazów wykorzystanej literatury samodzielnie lub przy pomocy dostępnych menadżerów bibliografii. Jest świadom aspektów etycznych pracy naukowej oraz zna podstawy prawa autorskiego.
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BPŻ-N-A5_U01
W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosowania metod diagnostyki laboratoryjnej.
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BT_2A_BPŻ-N-A5_U02
W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną, posiada umiejętność jej zastosowania. Student umie wybrać odpowiednie bazy i serwisy informacyjne oraz katalogi biblioteczne, w których może poszukiwać materiałów do pracy dyplomowej. Umie zastosować techniki i sposoby formułowania zapytań oraz przeszukiwania zasobów baz. Umie dotrzeć do pełnych tekstów czasopism dostępnych w ramach Open Access lub w licencyjnych zasobach ZUT. Umie korzystać z licencyjnych baz danych poprzez VPN również z komputerów spoza sieci ZUT. Umie sporządzać wykazy wykorzystanej literatury samodzielnie lub przy pomocy dostępnych menadżerów bibliografii.
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BPŻ-N-A5_K01
Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej.
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BT_2A_BPŻ-N-A5_K02
Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną. Potrafi poruszać się w środowisku informacyjnym naukowych baz danych. Rozwija umiejętność komunikacji naukowej. Jest świadom aspektów etycznych pracy naukowej - zna podstawy prawa autorskiego.
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Pilitechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969
  2. PN-ISO 690: 2012., Informacja i dokumentacja - wytyczne opracowania przypisów bibliograficznych i powołań na zasoby informacji, 2012
  3. Mazur-Kulesza K., Wierzbicka-Próchniak D., ABC tworzenia przypisów i bibliografii załącznikowej, SBP Zarząd Okręgu w Opolu, Opole, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej5
T-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych, podstawy informacji naukowej2
T-S-3Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy2
T-S-4Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia2
T-S-5Analiza tekstu wzorcowego2
T-S-6Technika pisania pracy w edytorze tekstu2
T-S-7Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne5
T-S-8Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)5
T-S-9Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu5
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-S-2Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych20
A-S-3Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej; wstepna ocena zebranego materiału źródłowego25
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BPŻ-N-A5_W01Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W08posiada znajomość zaawansowanych metod laboratoryjnych, technik i narzędzi inżynierskich pozwalających na wykonywanie technicznych zadań dostosowanych do kierunku biotechnologia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych, podstawy informacji naukowej
T-S-3Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-S-4Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia
T-S-5Analiza tekstu wzorcowego
T-S-6Technika pisania pracy w edytorze tekstu
T-S-7Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne
T-S-8Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)
T-S-9Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BPŻ-N-A5_W02Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej. Student zna bazy i serwisy informacyjne oraz katalogi biblioteczne, w których może poszukiwać materiałów do pracy dyplomowej. Poznaje techniki i sposoby formułowania zapytań i przeszukiwania zasobów baz. Wie, że pełne teksty czasopism mogą być dostępne w ramach Open Access lub w zasobach ZUT oraz wie, że z licencyjnych baz danych może korzystać poprzez VPN również z komputerów spoza sieci ZUT. Zna zasady sporządzania wykazów wykorzystanej literatury samodzielnie lub przy pomocy dostępnych menadżerów bibliografii. Jest świadom aspektów etycznych pracy naukowej oraz zna podstawy prawa autorskiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W11zna techniki badawcze oraz zasady przygotowania i napisania pracy naukowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R2A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych, podstawy informacji naukowej
T-S-3Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-S-4Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia
T-S-5Analiza tekstu wzorcowego
T-S-6Technika pisania pracy w edytorze tekstu
T-S-7Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne
T-S-8Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)
T-S-9Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BPŻ-N-A5_U01W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosowania metod diagnostyki laboratoryjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U05Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proces eksperymentalny; zna i stosuje metody oraz systemy diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej; posiada umiejętność prowadzenia prac badawczych z użyciem materiału biologicznego; potrafi przeprowadzać badania z użyciem mikroskopów; stosuje w analizie i diagnostyce narzędzia bioinformatyczne. Zna systemy i procesy wykorzystywane w ocenie stanu środowiska.
BT_2A_U09Stosuje poznane metody w pracy badawczej; opracowuje piśmiennictwo zgodnie z profilem badawczym; analizuje doniesienia naukowe i inne materiały źródłowe w kontekście własnego projektu badawczego; potrafi przygotować projekt własnych badań naukowych oraz samodzielnie przygotowć opracowanie naukowe.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych, podstawy informacji naukowej
T-S-3Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-S-4Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia
T-S-5Analiza tekstu wzorcowego
T-S-6Technika pisania pracy w edytorze tekstu
T-S-7Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne
T-S-8Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)
T-S-9Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BPŻ-N-A5_U02W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną, posiada umiejętność jej zastosowania. Student umie wybrać odpowiednie bazy i serwisy informacyjne oraz katalogi biblioteczne, w których może poszukiwać materiałów do pracy dyplomowej. Umie zastosować techniki i sposoby formułowania zapytań oraz przeszukiwania zasobów baz. Umie dotrzeć do pełnych tekstów czasopism dostępnych w ramach Open Access lub w licencyjnych zasobach ZUT. Umie korzystać z licencyjnych baz danych poprzez VPN również z komputerów spoza sieci ZUT. Umie sporządzać wykazy wykorzystanej literatury samodzielnie lub przy pomocy dostępnych menadżerów bibliografii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U02Umie zaplanować i analizować badania biotechnologiczne z wykorzystaniem narzędzi bioinformatycznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych, podstawy informacji naukowej
T-S-3Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-S-4Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia
T-S-5Analiza tekstu wzorcowego
T-S-6Technika pisania pracy w edytorze tekstu
T-S-7Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne
T-S-8Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)
T-S-9Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BPŻ-N-A5_K01Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K02wykazuje zrozumienie procesów biotechnologicznych wykorzystywanych w różnych obszarach działalności człowieka; interpretuje i opisuje te procesy wykorzystując podejście naukowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych, podstawy informacji naukowej
T-S-3Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-S-4Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia
T-S-5Analiza tekstu wzorcowego
T-S-6Technika pisania pracy w edytorze tekstu
T-S-7Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne
T-S-8Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)
T-S-9Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BPŻ-N-A5_K02Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną. Potrafi poruszać się w środowisku informacyjnym naukowych baz danych. Rozwija umiejętność komunikacji naukowej. Jest świadom aspektów etycznych pracy naukowej - zna podstawy prawa autorskiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K04ma świadomość istnienia norm etycznych i społecznych, związanych z prowadzoną pracą badawczą i działalnością zawodową; rozumie celowość postępowania zgodnie z wytyczonymi zasadami etycznymi i prawnymi
BT_2A_K07rozumie celowość pobudzania indywidualnej aktywności poznawczej oraz podnoszenia kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność w zdobywaniu informacji naukowych z różnych źródeł
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych, podstawy informacji naukowej
T-S-3Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-S-4Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia
T-S-5Analiza tekstu wzorcowego
T-S-6Technika pisania pracy w edytorze tekstu
T-S-7Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne
T-S-8Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)
T-S-9Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora