Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>, Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wypas zwierząt hodowlanych3
T-L-2Żywy inwentarz3
T-L-3Hodowla drobiu3
T-L-4Hodowla trzody chlewnej1
T-L-5Hodowla owiec2
T-L-6Bydło3
T-L-7Przegląd programów hodowli zwierząt3
T-L-8Produkty mleczne3
T-L-9Proces udomowienia zwierząt3
T-L-10Przemysł mięsny3
T-L-11Łowiectwo3
30
laboratoria
T-L-1Genetyka molekularna3
T-L-2Gruczoł mleczny3
T-L-3Rola tlenu reaktywnego w regulowaniu funkcji ciałka żółtego2
T-L-4Komórki macierzyste4
T-L-5Poznaj swoje geny: debata3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć55
A-L-3Udział w konsultacjach5
90
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach1
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu2
A-L-5Egzamin2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_A1.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
ZO_2A_W03R2A_W02C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-5S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_A1.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
ZO_2A_U05R2A_U01, R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-4, M-2, M-3, M-6S-2
ZO_2A_A1.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
ZO_2A_U05R2A_U01, R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-5S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_A1.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
ZO_2A_K02R2A_K01, R2A_K07InzA2_K02C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-3S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_A1.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_A1.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZO_2A_A1.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_A1.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Julius van der Werf, An overview of animal breeding programs, www-personal.une.edu.au/-jvanderw/01_overview_and_intr, 2011
  2. Kieran Meade, Molecular genetics-the future for animal breeding, www.veterinaryirelandjournal.com/Links/PDFs/CE-Large/C..., 2011
  3. The mammary gland – Bilogy of Lactation, doc-0s-94-docsviewer.googleusercontent.com, 2011
  4. H.Kato, N.Sugino, S. Takiguchi, S.Kashida and Y. Nakamura, Roles of reactive oxygen species in the regulation of luteal function, 2011

Literatura dodatkowa

  1. www.wikipedia.org, 2011
  2. Miracles locked in a living cell, Sunday Times, 2001
  3. Know thy genes: the great debate, www.telegraph.co.uk, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wypas zwierząt hodowlanych3
T-L-2Żywy inwentarz3
T-L-3Hodowla drobiu3
T-L-4Hodowla trzody chlewnej1
T-L-5Hodowla owiec2
T-L-6Bydło3
T-L-7Przegląd programów hodowli zwierząt3
T-L-8Produkty mleczne3
T-L-9Proces udomowienia zwierząt3
T-L-10Przemysł mięsny3
T-L-11Łowiectwo3
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Genetyka molekularna3
T-L-2Gruczoł mleczny3
T-L-3Rola tlenu reaktywnego w regulowaniu funkcji ciałka żółtego2
T-L-4Komórki macierzyste4
T-L-5Poznaj swoje geny: debata3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć55
A-L-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach1
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu2
A-L-5Egzamin2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_A1.1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W03wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego w języku obcym, obowiązujęcego w zootechnice
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wypas zwierząt hodowlanych
T-L-2Żywy inwentarz
T-L-3Hodowla drobiu
T-L-4Hodowla trzody chlewnej
T-L-5Hodowla owiec
T-L-6Bydło
T-L-7Przegląd programów hodowli zwierząt
T-L-8Produkty mleczne
T-L-9Proces udomowienia zwierząt
T-L-10Przemysł mięsny
T-L-11Łowiectwo
T-L-2Gruczoł mleczny
T-L-1Genetyka molekularna
T-L-3Rola tlenu reaktywnego w regulowaniu funkcji ciałka żółtego
T-L-4Komórki macierzyste
T-L-5Poznaj swoje geny: debata
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_A1.1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U05Umie posługiwać się językiem obcym na poziomie biegłości B2+Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, potrafi komunikować się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i opracowanie na znany mu temat
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wypas zwierząt hodowlanych
T-L-2Żywy inwentarz
T-L-3Hodowla drobiu
T-L-4Hodowla trzody chlewnej
T-L-5Hodowla owiec
T-L-6Bydło
T-L-7Przegląd programów hodowli zwierząt
T-L-8Produkty mleczne
T-L-9Proces udomowienia zwierząt
T-L-10Przemysł mięsny
T-L-11Łowiectwo
T-L-2Gruczoł mleczny
T-L-1Genetyka molekularna
T-L-3Rola tlenu reaktywnego w regulowaniu funkcji ciałka żółtego
T-L-4Komórki macierzyste
T-L-5Poznaj swoje geny: debata
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_A1.1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U05Umie posługiwać się językiem obcym na poziomie biegłości B2+Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, potrafi komunikować się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i opracowanie na znany mu temat
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wypas zwierząt hodowlanych
T-L-2Żywy inwentarz
T-L-3Hodowla drobiu
T-L-4Hodowla trzody chlewnej
T-L-5Hodowla owiec
T-L-6Bydło
T-L-7Przegląd programów hodowli zwierząt
T-L-8Produkty mleczne
T-L-9Proces udomowienia zwierząt
T-L-10Przemysł mięsny
T-L-11Łowiectwo
T-L-2Gruczoł mleczny
T-L-1Genetyka molekularna
T-L-3Rola tlenu reaktywnego w regulowaniu funkcji ciałka żółtego
T-L-4Komórki macierzyste
T-L-5Poznaj swoje geny: debata
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_A1.1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K02Wykazuje świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie zootechniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wypas zwierząt hodowlanych
T-L-2Żywy inwentarz
T-L-3Hodowla drobiu
T-L-4Hodowla trzody chlewnej
T-L-5Hodowla owiec
T-L-6Bydło
T-L-7Przegląd programów hodowli zwierząt
T-L-8Produkty mleczne
T-L-9Proces udomowienia zwierząt
T-L-10Przemysł mięsny
T-L-11Łowiectwo
T-L-2Gruczoł mleczny
T-L-1Genetyka molekularna
T-L-3Rola tlenu reaktywnego w regulowaniu funkcji ciałka żółtego
T-L-4Komórki macierzyste
T-L-5Poznaj swoje geny: debata
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0