Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Techniki komputerowe w projektowaniu (CAD, GIS):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki komputerowe w projektowaniu (CAD, GIS)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Henryk Karpisz <karpisz@zut.edu.pl>, Robert Mazur <Robert.Mazur@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL3 30 2,01,00zaliczenie
laboratoriaL4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Semestr 2. posiadanie podstawowej wiedzy o komputerze i jego obsłudze
W-2Semestr 2. posiada podstawowa wiedze z informatyki, systemu informacyjnego, operacji na zbiorach, tworzenia i prezentacji własnych danych
W-3Semestr 3. posiadanie podstawowej wiedzy o komputerze i jego obsłudze
W-4Semestr 3. podstawowe pojęcia informatyki, systemy operacyjne, operacje na zbiorach, tworzenie i prezentacja własnych danych, umiejętność podstawowego posługiwania się narzędziami 2D w systemie CAD
W-5Semestr 4. posiadanie podstawowej wiedzy o komputerze i jego obsłudze
W-6Semestr 4. podstawowe pojęcia informatyki, systemy operacyjne, operacje na zbiorach, tworzenie i prezentacja własnych danych, umiejętność podstawowego posługiwania się narzędziami 2D i 3D w systemie CAD

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-3Semestr 3. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-4Semestr 3. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD
C-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania3
T-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD5
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu4
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D4
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy linearnej w 2D2
T-L-6Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami 3D w programie CAD10
T-L-7Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D2
30
laboratoria
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, nauka normatywnej formy zapisu graficznego-rzutowanie, przekroje rysunkowe, wymiarowanie4
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzi 3D, wykonywanie konkretnych zadań10
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z konkretnymi narzędziami 3D w programie CAD2
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, zapoznanie z podstawowymi metodami ujęć perspektywicznych12
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość konkretnych narzędzi 3D2
30
laboratoria
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, na przykładzie zadanych tematów do odwzorowania w formie prostego rysunku 2D i 3D, ustawienia parametrów wydruku5
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzia 3D do tworzenia własnych elementów 3D, wykonywanie konkretnego zadania1
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość tworzenia konkretnego elementu 3D i jego zapisu w programie CAD, prezentacja opracowania zadanego tematu1
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego2
T-L-5Nauka praktycznej obsługi systemu wraz z opracowaniem prostych ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego na podstawie wcześniej opracowanego tematu6
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć60
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
60
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
M-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_D-VI/1-2-3_W02
Semestr 2. potrafi rozpoznać podstawowe systemy CAD, potrafi edytować i zapisywać proste układy 2D i 3D Semestr 3. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki Semestr 4. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki, potrafi generować proste ujęcia perspektywiczne, elementy modelowania przestrzennego ,wizualizacje projektów
A_1A_W02T1A_W02, T1A_W03InzA_W02, InzA_W05C-2, C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-1M-3, M-1, M-2S-1
A_1A_D-VI/1-2-3_W08
Semestr 4. zna sposoby generowania i edycji podstawowych ujęć perspektywicznych kształtujacych przestrzeń w formie 2D i 3D
A_1A_W08T1A_W03, T1A_W07InzA_W03C-5, C-6T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_D-VI/1-2-3_U07
Semestr 2,3,4. potrafi posłużyć się systemem CAD w celu graficznego odwzorowania mierzalnych cech przedstawień graficznych, w efekcie korzystania z narzędzi 2D i 3D
A_1A_U07T1A_U09, T1A_U16InzA_U02C-2, C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-1M-3, M-1, M-2S-1
A_1A_D-VI/1-2-3_U11
Semestr 3. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D Semestr 4. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D i ustawić parametry wydruku oraz stworzyć prezentacje multimedialną
A_1A_U11T1A_U03, T1A_U04, T1A_U15InzA_U07C-3, C-4, C-5, C-6T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_D-VI/2-3-4_K03
W myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
A_1A_K03T1A_K06InzA_K02C-2, C-3, C-1, C-4, C-5, C-6M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_D-VI/1-2-3_W02
Semestr 2. potrafi rozpoznać podstawowe systemy CAD, potrafi edytować i zapisywać proste układy 2D i 3D Semestr 3. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki Semestr 4. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki, potrafi generować proste ujęcia perspektywiczne, elementy modelowania przestrzennego ,wizualizacje projektów
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student posiada "suchą" wiedze o narzędziach 2D i 3D systemów CAD
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_D-VI/1-2-3_W08
Semestr 4. zna sposoby generowania i edycji podstawowych ujęć perspektywicznych kształtujacych przestrzeń w formie 2D i 3D
2,0
3,0Semestr 4. student posiada 'suchą" wiedzę o narzędziach 2D i 3D, potrafi je odpowiednio zastosować , generuje podstawowe ujęcia perspektywiczne.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_D-VI/1-2-3_U07
Semestr 2,3,4. potrafi posłużyć się systemem CAD w celu graficznego odwzorowania mierzalnych cech przedstawień graficznych, w efekcie korzystania z narzędzi 2D i 3D
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student potrafi odwzorować najprostsze układy graficzne 2D
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_D-VI/1-2-3_U11
Semestr 3. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D Semestr 4. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D i ustawić parametry wydruku oraz stworzyć prezentacje multimedialną
2,0
3,0Semestr 3. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat Semestr 4. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat oraz stworzyć ujęcia persektywiczne 3D zadanego modelu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_D-VI/2-3-4_K03
W myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
2,0
3,0w podstawowym zakresie potrafi zaprojektowac i zaprezentować zadany temat projektowy, wykonuje podstawowe prezentacje multimedialne na zadany temat, w podstawowym zakresie rozumie potrzebe nauki projektowania parametrycznego, dostatecznie potrafi posługiwać sie oprogramowaniem komputerowym do projektowania parametrycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. M. Szymski, Elementy teorii projektowania systemowego, wyd. Pol. Szcz., Szczecin, 1999, wyd II, Semestr 2,3,4.
  2. Z. Kacprzyk, B. Pawłowska, Komputerowe wspomaganie projektowania, Oficyna wydawnicza Pol. Warszawskiej, Warszawa, 2012, Semestr 2,3,4. Podstawy i przykłady w programie ArchiCAD i AutoCAD
  3. J. Zabrocki, Grafika komputerowa, metody i narzedzia, WNT, Warszawa, 2004, Semestr 4.
  4. R. Wodaski, Szaleństwa wirtualnej rzeczywistosci, Warszawa, 1994, Semestr 4.

Literatura dodatkowa

  1. Dostępne w bibliotece ZUT podreczniki instruktazowe i opisowe w zakresie obsługi i uzytkowania komputerów - oprogramowanie CAD, 2012, Semestr 2,3,4.
  2. P. Markiewicz, Vademekum projektanta - Projekt jednego domu w pieciu technologiach, Archi-Plus, 2002, Wydanie 1, Semestr 4.

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania3
T-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD5
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu4
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D4
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy linearnej w 2D2
T-L-6Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami 3D w programie CAD10
T-L-7Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, nauka normatywnej formy zapisu graficznego-rzutowanie, przekroje rysunkowe, wymiarowanie4
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzi 3D, wykonywanie konkretnych zadań10
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z konkretnymi narzędziami 3D w programie CAD2
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, zapoznanie z podstawowymi metodami ujęć perspektywicznych12
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość konkretnych narzędzi 3D2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, na przykładzie zadanych tematów do odwzorowania w formie prostego rysunku 2D i 3D, ustawienia parametrów wydruku5
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzia 3D do tworzenia własnych elementów 3D, wykonywanie konkretnego zadania1
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość tworzenia konkretnego elementu 3D i jego zapisu w programie CAD, prezentacja opracowania zadanego tematu1
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego2
T-L-5Nauka praktycznej obsługi systemu wraz z opracowaniem prostych ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego na podstawie wcześniej opracowanego tematu6
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć60
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-VI/1-2-3_W02Semestr 2. potrafi rozpoznać podstawowe systemy CAD, potrafi edytować i zapisywać proste układy 2D i 3D Semestr 3. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki Semestr 4. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki, potrafi generować proste ujęcia perspektywiczne, elementy modelowania przestrzennego ,wizualizacje projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W02zna zasady inżynierskiego zapisu graficznego, jego czytania i obróbki: także z wykorzystaniem techniki komputerowej (rzuty prostokątne, budowlany rysunek techniczny, mapy geodezyjne…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
Treści programoweT-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy linearnej w 2D
T-L-6Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami 3D w programie CAD
T-L-7Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D
T-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student posiada "suchą" wiedze o narzędziach 2D i 3D systemów CAD
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-VI/1-2-3_W08Semestr 4. zna sposoby generowania i edycji podstawowych ujęć perspektywicznych kształtujacych przestrzeń w formie 2D i 3D
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W08zna podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych
Treści programoweT-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, na przykładzie zadanych tematów do odwzorowania w formie prostego rysunku 2D i 3D, ustawienia parametrów wydruku
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzia 3D do tworzenia własnych elementów 3D, wykonywanie konkretnego zadania
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość tworzenia konkretnego elementu 3D i jego zapisu w programie CAD, prezentacja opracowania zadanego tematu
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego
T-L-5Nauka praktycznej obsługi systemu wraz z opracowaniem prostych ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego na podstawie wcześniej opracowanego tematu
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 4. student posiada 'suchą" wiedzę o narzędziach 2D i 3D, potrafi je odpowiednio zastosować , generuje podstawowe ujęcia perspektywiczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-VI/1-2-3_U07Semestr 2,3,4. potrafi posłużyć się systemem CAD w celu graficznego odwzorowania mierzalnych cech przedstawień graficznych, w efekcie korzystania z narzędzi 2D i 3D
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U07sprawnie rysuje (rzeźbi, maluje, tworzy kolorowe grafiki…) z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych; modeluje wirtualnie i fizycznie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
Treści programoweT-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy linearnej w 2D
T-L-6Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami 3D w programie CAD
T-L-7Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D
T-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student potrafi odwzorować najprostsze układy graficzne 2D
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-VI/1-2-3_U11Semestr 3. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D Semestr 4. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D i ustawić parametry wydruku oraz stworzyć prezentacje multimedialną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U11potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Semestr 3. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-4Semestr 3. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD
C-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych
Treści programoweT-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, nauka normatywnej formy zapisu graficznego-rzutowanie, przekroje rysunkowe, wymiarowanie
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzi 3D, wykonywanie konkretnych zadań
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z konkretnymi narzędziami 3D w programie CAD
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, zapoznanie z podstawowymi metodami ujęć perspektywicznych
T-L-5Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość konkretnych narzędzi 3D
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, na przykładzie zadanych tematów do odwzorowania w formie prostego rysunku 2D i 3D, ustawienia parametrów wydruku
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzia 3D do tworzenia własnych elementów 3D, wykonywanie konkretnego zadania
T-L-3Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość tworzenia konkretnego elementu 3D i jego zapisu w programie CAD, prezentacja opracowania zadanego tematu
T-L-4Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego
T-L-5Nauka praktycznej obsługi systemu wraz z opracowaniem prostych ujęć perspektywicznych, wizualizacji , modelowania przestrzennego na podstawie wcześniej opracowanego tematu
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 3. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat Semestr 4. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat oraz stworzyć ujęcia persektywiczne 3D zadanego modelu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-VI/2-3-4_K03W myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K03w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-3Semestr 3. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-4Semestr 3. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD
C-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w podstawowym zakresie potrafi zaprojektowac i zaprezentować zadany temat projektowy, wykonuje podstawowe prezentacje multimedialne na zadany temat, w podstawowym zakresie rozumie potrzebe nauki projektowania parametrycznego, dostatecznie potrafi posługiwać sie oprogramowaniem komputerowym do projektowania parametrycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0