Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_S1/A/10-8_U01 | Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i referowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U05 | Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych |
---|
B_1A_U14 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych |
B_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
B_1A_U21 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego |
B_1A_U19 | Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego |
B_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej |
---|
C-5 | Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej |
C-4 | Wyrobienie umiejętności przygotowania i zreferowania wyników prowadzonych badań lub przygotowania prezentacji opracowanych koncepcji projektowych |
C-3 | Wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej z zakresu drogownictwa |
Treści programowe | T-S-2 | 2. Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Układ pracy i rozdziału. Metoda lub metody wykonywania badań. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. Podjęcie decyzji, jakie oprogramowanie będzie wykorzystane w trakcie pisania pracy dyplomowej. |
---|
T-S-7 | 7. Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie dyskusji i rozwijane tematyki poruszonej w referatach. |
T-S-8 | 8. Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych. |
T-S-10 | 10. Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych. |
T-S-3 | 3. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Sposoby katalogowego porządkowania zebranego i przeanalizowanego materiału źródłowego. Przykłady różnych źródeł literaturowych, przykłady korzystania z zasobów Internetu. Wstępne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury. |
T-S-5 | 5. Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych oznaczeń. Ogólna charakterystyka metod statystycznych wykorzystywanych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Ogólna charakterystyka metod statystycznych wykorzystywanych przy opracowaniu wyników badań w laboratorium drogowym. Forma zdania załączników do pracy dyplomowej. Forma zdania rysunków do projektowej pracy dyplomowej |
T-S-6 | 6. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat drogowy przez każdego studenta. |
Metody nauczania | M-1 | 1. wykład informacyjny |
---|
M-2 | 2. wykład problemowy |
M-3 | 3. metody projektów |
M-4 | 4. metoda przypadków |
M-5 | 5. metody praktyczne (prezentacja) |
M-6 | 6. metody praktyczne (seminarium) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: ocena końcowa wynikająca z wygłoszonych i zaliczonych pozytywnie referatów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi samodzielnie wybrać narzędzi do rozwiązywania problemów i nie potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych. Student nie potrafi samodzielnie przygotować i zreferować problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej |
3,0 | Student nie potrafi samodzielnie wybrać narzędzi do rozwiązywania problemów, ale potrafi skorzystać ze wskazanych dostępnych technologii informacyjnych i przygotować przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej |
3,5 | Student potrafi z niewielką pomocą wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać ze wskazanych dostępnych technologii informacyjnych oraz przygotować przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej |
4,0 | Student potrafi wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych, a także potrafi dobrze przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej |
4,5 | Student potrafi wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi dobrze skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych, a także potrafi przygotować i dobrze zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej |
5,0 | Student potrafi wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać dostępnych technologii informacyjnych, a także potrafi przygotować i bardzo dobrze zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej |