Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_S1/C/11-1_U02 | Umie wyznaczać siły wewnętrzne w układach prętowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U04 | Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-3 | umiejętność wyznaczalnia sił wewnętrznych metodą przemieszczeń w układach nieprzesuwnych |
---|
C-2 | umiejętność obliczania sił wewnętrznych metodą sił w układach prętowych |
Treści programowe | T-W-3 | Metoda sił. Równania kanoniczne.Schematy podstawowe |
---|
T-W-4 | Rozwiązywanie układów prętowych metodą sił |
T-W-6 | Metoda przemieszczeń. Równania kanoniczne |
T-W-7 | Rozwiązywanie układów nieprzesuwnych metodą przemieszczeń |
T-P-2 | Rozwiązanie ramy metodą sił |
T-P-3 | Rozwiązanie belki metodą sił |
T-P-4 | Rozwiązanie kratownicy metodą sił |
T-P-5 | Rama z ukośnym prętem |
T-P-6 | Rozwiązanie ramy nieprzesuwnej metodą przemieszczeń |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | Samodzielne wykonanie zadań projektowych |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena wykonania poszczególnych działów (zadanie projektowe oraz kolokwium z danego działu) |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: sumaryczna ocena ze wszystkich działów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Umie wyznaczać siły wewnętrzne w układach prętowych, popełnia drobne błędy rachunkowe |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |