Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy wodociągów i kanalizacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy wodociągów i kanalizacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Sanitarnej
Nauczyciel odpowiedzialny Bogdan Sajko <Bogdan.Sajko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 15 1,30,44zaliczenie
wykładyW4 15 0,70,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z gemetrii wykreślnej i rysuneku technicznego
W-2Podstawowe wiadomości z mechaniki płynów
W-3Podstawowe wiadomości z hydrologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumie zasady koordynacji projektowania i budowy sieci wodociagowej, kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej.
C-2Umiejętność projektowania prostych układów sieci wodociagowo-kanalizacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie mapy do programu AutoCAD1
T-P-2Trasowanie sieci wodociagowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej na planie sytuacyjno wysokościowym w skali 1:500 (przy wykorzystaniu programu AutoCAD)7
T-P-3Wykonanie profili podłużnych wybranych odcinków sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej5
T-P-4Wykonanie opisu technicznego do projektu.2
15
wykłady
T-W-1Elementy i schematy układów wodociagowych1
T-W-2Zapotrzebowanie na wodę. Metody obliczania zapotrzebowania na wodę2
T-W-3Źródła wody. Ujęcia wód powierzchniowych i podziemnych - ogólny podział.2
T-W-4Materiały, uzbrojenie, rodzaje połaczeń stosowane w budowie sieci wodociagowej.1
T-W-5Doprowadzenie wody: grawitacyjne, cisnieniowe.1
T-W-6Zbiorniki wodociagowe: rodzaje, konstrukcje, zasady usytuowania, uzbrojenie zbiornika. Wspólpraca pompowni 2-go stopnia z siecią wodociągowa i zbiornikiem.2
T-W-7Systemy kanalizacji i zasady wyboru.1
T-W-8Bilans ścieków. Zasady określania przepływów obliczeniowych w kanalizacji sanitarnej i deszczowej.1
T-W-9Materiały i uzbrojenie stosowane w budowie sieci kanalizacyjnej. Przekroje poprzeczne kanałów.1
T-W-10Obiekty specjalne na sieci takie jak syfony, przelewy burzowe, piaskowniiki, łapacze błota, benzyn, olejów i tłuszczu.1
T-W-11BHP przy budowie sieci wodociagowej i kanalizacyjnej.1
T-W-12Kolokwium zaliczające1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajeciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego14
A-P-3Udział w konsultacjach1
A-P-4Przygotowanie projektu do zaliczenia8
A-P-5Zaliczenie projektu1
39
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Bieżące utrwalanie poznanego materiału3
A-W-3Przygotowanie do kolokwium2
A-W-4Udział w kolokwium1
21

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Metoda z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/14_W01
Zna i rozumie zagadnienia związane z urządzeniami i sieciami wodociągowo-kanalizacyjnymi. posiada podstawową wiedzę dotyczacą projektowania sieci wodociagowo-kanalizacyjnych.
B_1A_W12, B_1A_W13T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06InzA_W01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-11, T-P-4, T-P-1, T-P-3, T-P-2M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/14_U01
Projektuje proste układy sieci wod-kan dla wybranych rzeczywistych terenów (jako projektowanie komputerowe). Wykonuje proste podstawowe projeky. Rozumie potrzebę dalszego dokształcania się w zakresie nowoczesnych rozwiazań sieci wod-kan.
B_1A_U08, B_1A_U21, B_1A_U22T1A_U01, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-11, T-P-4, T-P-1, T-P-3, T-P-2M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/14_K01
Świadomy o potrzebie podnoszenia kwalifikacji przez całe życie. Jest kompetentny i odpowiedzialny w organizowaniu procesu samokształcenia zespołu. Potrafi współpracować i odpowiadać w zespole za zagadnienia związane z sieciami wod-kan.
B_1A_K01, B_1A_K04T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-11, T-P-4, T-P-1, T-P-3, T-P-2M-2, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/14_W01
Zna i rozumie zagadnienia związane z urządzeniami i sieciami wodociągowo-kanalizacyjnymi. posiada podstawową wiedzę dotyczacą projektowania sieci wodociagowo-kanalizacyjnych.
2,0
3,0Student zna w dostatecznym stopniu zagadnienia związane z podstawowymi urządzeniami i sieciami wodociągowo-kanalizacyjnymi
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/14_U01
Projektuje proste układy sieci wod-kan dla wybranych rzeczywistych terenów (jako projektowanie komputerowe). Wykonuje proste podstawowe projeky. Rozumie potrzebę dalszego dokształcania się w zakresie nowoczesnych rozwiazań sieci wod-kan.
2,0
3,0Student potrafi jedynie w dostateczny sposób zaprojektować najprostsze podstawowe układy sieci wod-kan dla wybranych rzeczywistych terenów wraz z dostatecznym projektowaniem przy użyciu komputera
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/14_K01
Świadomy o potrzebie podnoszenia kwalifikacji przez całe życie. Jest kompetentny i odpowiedzialny w organizowaniu procesu samokształcenia zespołu. Potrafi współpracować i odpowiadać w zespole za zagadnienia związane z sieciami wod-kan.
2,0
3,0Student jest jedynie w dostatecznym stopniu świadomy odnośnie potrzeby podnoszenia kwalifikacji przez całe życie oraz w takim samym jednak dostatecznym stopniu jest kompetentny i odpowiedzialny w organizowaniu procesu samokształcenia zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J.Guzik, A.Guzik, Wodociagi i kanalizacja zewnętrzna, Kabe, 2011, Kod 220732
  2. Sosnowski St., Tabernacki J., Chudzicki J., Instalacje wodociągowe i kanalizacyjne, Wydawnictwo Instalator Polski, Warszawa, 2002, Wydanie 1
  3. Dolecka J., Dolecki J., Klepacka B., Usakiewicz A., Wodociagi i Kanalizacja Część 1, Wodociągi, Materiały pomocnicze do ćwiczeń projektowych, Dział Wydawnictw i Poligrafii Politechniki Białostockiej, Białystok, 1999, Wydanie 3
  4. Dolecka j., Dolecki J., Klepacka B., Usakiewicz A., Wodociagi i Kanalizacja Część 2, Kanalizacja, materiały pomocnicze do ćwiczeń projektowych, Dział Wydawnictw i Poligrafii politechniki Białostockiej, Białystok, 1999, Wydanie 3
  5. Furtak L., Rabiej S., Wild J., Warunki Techniczne Wykonania i odbioru rurociagów z tworzyw sztucznych, ABBY, Warszawa, 1998

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie mapy do programu AutoCAD1
T-P-2Trasowanie sieci wodociagowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej na planie sytuacyjno wysokościowym w skali 1:500 (przy wykorzystaniu programu AutoCAD)7
T-P-3Wykonanie profili podłużnych wybranych odcinków sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej5
T-P-4Wykonanie opisu technicznego do projektu.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy i schematy układów wodociagowych1
T-W-2Zapotrzebowanie na wodę. Metody obliczania zapotrzebowania na wodę2
T-W-3Źródła wody. Ujęcia wód powierzchniowych i podziemnych - ogólny podział.2
T-W-4Materiały, uzbrojenie, rodzaje połaczeń stosowane w budowie sieci wodociagowej.1
T-W-5Doprowadzenie wody: grawitacyjne, cisnieniowe.1
T-W-6Zbiorniki wodociagowe: rodzaje, konstrukcje, zasady usytuowania, uzbrojenie zbiornika. Wspólpraca pompowni 2-go stopnia z siecią wodociągowa i zbiornikiem.2
T-W-7Systemy kanalizacji i zasady wyboru.1
T-W-8Bilans ścieków. Zasady określania przepływów obliczeniowych w kanalizacji sanitarnej i deszczowej.1
T-W-9Materiały i uzbrojenie stosowane w budowie sieci kanalizacyjnej. Przekroje poprzeczne kanałów.1
T-W-10Obiekty specjalne na sieci takie jak syfony, przelewy burzowe, piaskowniiki, łapacze błota, benzyn, olejów i tłuszczu.1
T-W-11BHP przy budowie sieci wodociagowej i kanalizacyjnej.1
T-W-12Kolokwium zaliczające1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajeciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego14
A-P-3Udział w konsultacjach1
A-P-4Przygotowanie projektu do zaliczenia8
A-P-5Zaliczenie projektu1
39
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Bieżące utrwalanie poznanego materiału3
A-W-3Przygotowanie do kolokwium2
A-W-4Udział w kolokwium1
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/C/14_W01Zna i rozumie zagadnienia związane z urządzeniami i sieciami wodociągowo-kanalizacyjnymi. posiada podstawową wiedzę dotyczacą projektowania sieci wodociagowo-kanalizacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W12Ma podstawową wiedzę z zakresu instalacji budowlanych
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Rozumie zasady koordynacji projektowania i budowy sieci wodociagowej, kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej.
C-2Umiejętność projektowania prostych układów sieci wodociagowo-kanalizacyjnych
Treści programoweT-W-1Elementy i schematy układów wodociagowych
T-W-2Zapotrzebowanie na wodę. Metody obliczania zapotrzebowania na wodę
T-W-3Źródła wody. Ujęcia wód powierzchniowych i podziemnych - ogólny podział.
T-W-4Materiały, uzbrojenie, rodzaje połaczeń stosowane w budowie sieci wodociagowej.
T-W-5Doprowadzenie wody: grawitacyjne, cisnieniowe.
T-W-6Zbiorniki wodociagowe: rodzaje, konstrukcje, zasady usytuowania, uzbrojenie zbiornika. Wspólpraca pompowni 2-go stopnia z siecią wodociągowa i zbiornikiem.
T-W-7Systemy kanalizacji i zasady wyboru.
T-W-8Bilans ścieków. Zasady określania przepływów obliczeniowych w kanalizacji sanitarnej i deszczowej.
T-W-10Obiekty specjalne na sieci takie jak syfony, przelewy burzowe, piaskowniiki, łapacze błota, benzyn, olejów i tłuszczu.
T-W-9Materiały i uzbrojenie stosowane w budowie sieci kanalizacyjnej. Przekroje poprzeczne kanałów.
T-W-11BHP przy budowie sieci wodociagowej i kanalizacyjnej.
T-P-4Wykonanie opisu technicznego do projektu.
T-P-1Wprowadzenie mapy do programu AutoCAD
T-P-3Wykonanie profili podłużnych wybranych odcinków sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej
T-P-2Trasowanie sieci wodociagowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej na planie sytuacyjno wysokościowym w skali 1:500 (przy wykorzystaniu programu AutoCAD)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna w dostatecznym stopniu zagadnienia związane z podstawowymi urządzeniami i sieciami wodociągowo-kanalizacyjnymi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/C/14_U01Projektuje proste układy sieci wod-kan dla wybranych rzeczywistych terenów (jako projektowanie komputerowe). Wykonuje proste podstawowe projeky. Rozumie potrzebę dalszego dokształcania się w zakresie nowoczesnych rozwiazań sieci wod-kan.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Rozumie zasady koordynacji projektowania i budowy sieci wodociagowej, kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej.
C-2Umiejętność projektowania prostych układów sieci wodociagowo-kanalizacyjnych
Treści programoweT-W-3Źródła wody. Ujęcia wód powierzchniowych i podziemnych - ogólny podział.
T-W-4Materiały, uzbrojenie, rodzaje połaczeń stosowane w budowie sieci wodociagowej.
T-W-5Doprowadzenie wody: grawitacyjne, cisnieniowe.
T-W-6Zbiorniki wodociagowe: rodzaje, konstrukcje, zasady usytuowania, uzbrojenie zbiornika. Wspólpraca pompowni 2-go stopnia z siecią wodociągowa i zbiornikiem.
T-W-7Systemy kanalizacji i zasady wyboru.
T-W-8Bilans ścieków. Zasady określania przepływów obliczeniowych w kanalizacji sanitarnej i deszczowej.
T-W-10Obiekty specjalne na sieci takie jak syfony, przelewy burzowe, piaskowniiki, łapacze błota, benzyn, olejów i tłuszczu.
T-W-9Materiały i uzbrojenie stosowane w budowie sieci kanalizacyjnej. Przekroje poprzeczne kanałów.
T-W-11BHP przy budowie sieci wodociagowej i kanalizacyjnej.
T-P-4Wykonanie opisu technicznego do projektu.
T-P-1Wprowadzenie mapy do programu AutoCAD
T-P-3Wykonanie profili podłużnych wybranych odcinków sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej
T-P-2Trasowanie sieci wodociagowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej na planie sytuacyjno wysokościowym w skali 1:500 (przy wykorzystaniu programu AutoCAD)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi jedynie w dostateczny sposób zaprojektować najprostsze podstawowe układy sieci wod-kan dla wybranych rzeczywistych terenów wraz z dostatecznym projektowaniem przy użyciu komputera
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/C/14_K01Świadomy o potrzebie podnoszenia kwalifikacji przez całe życie. Jest kompetentny i odpowiedzialny w organizowaniu procesu samokształcenia zespołu. Potrafi współpracować i odpowiadać w zespole za zagadnienia związane z sieciami wod-kan.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Rozumie zasady koordynacji projektowania i budowy sieci wodociagowej, kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej.
C-2Umiejętność projektowania prostych układów sieci wodociagowo-kanalizacyjnych
Treści programoweT-W-1Elementy i schematy układów wodociagowych
T-W-2Zapotrzebowanie na wodę. Metody obliczania zapotrzebowania na wodę
T-W-3Źródła wody. Ujęcia wód powierzchniowych i podziemnych - ogólny podział.
T-W-4Materiały, uzbrojenie, rodzaje połaczeń stosowane w budowie sieci wodociagowej.
T-W-5Doprowadzenie wody: grawitacyjne, cisnieniowe.
T-W-6Zbiorniki wodociagowe: rodzaje, konstrukcje, zasady usytuowania, uzbrojenie zbiornika. Wspólpraca pompowni 2-go stopnia z siecią wodociągowa i zbiornikiem.
T-W-7Systemy kanalizacji i zasady wyboru.
T-W-8Bilans ścieków. Zasady określania przepływów obliczeniowych w kanalizacji sanitarnej i deszczowej.
T-W-10Obiekty specjalne na sieci takie jak syfony, przelewy burzowe, piaskowniiki, łapacze błota, benzyn, olejów i tłuszczu.
T-W-9Materiały i uzbrojenie stosowane w budowie sieci kanalizacyjnej. Przekroje poprzeczne kanałów.
T-W-11BHP przy budowie sieci wodociagowej i kanalizacyjnej.
T-P-4Wykonanie opisu technicznego do projektu.
T-P-1Wprowadzenie mapy do programu AutoCAD
T-P-3Wykonanie profili podłużnych wybranych odcinków sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej
T-P-2Trasowanie sieci wodociagowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej na planie sytuacyjno wysokościowym w skali 1:500 (przy wykorzystaniu programu AutoCAD)
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Metoda z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest jedynie w dostatecznym stopniu świadomy odnośnie potrzeby podnoszenia kwalifikacji przez całe życie oraz w takim samym jednak dostatecznym stopniu jest kompetentny i odpowiedzialny w organizowaniu procesu samokształcenia zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0