Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_S1/D/TOB06_U01 | Właściwie dobiera materiały i wyroby do kształtowania przegród budowlanych. Potrafi korzystać z programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-konstrukcyjnym jak i cieplno-wilgotnościowym oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu przegród budowlanych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Ma umiejętność samokształcenia. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U17 | Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych |
---|
B_1A_U10 | Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
B_1A_U06 | Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki |
B_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu dyscyplin specjalistycznych w budownictwie oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich. |
---|
C-3 | Przygotowanie do stosowania technik komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych oraz dobrania właściwych rozwiązań materiałowych, zapewniających poprawny, także pod wzgledem oświetlenia i akustyki, klimat pomieszczeń. |
Treści programowe | T-P-2 | Praca w programie WUFI - zapoznanie z programem. |
---|
T-P-8 | Praca w programie THERM do modelowania mostków termicznych - zapoznanie z programem. |
T-P-3 | Wprowadzanie materiałów i przegród budowlanych do bazy danych programu WUFI. |
T-P-6 | Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia cieplno-wilgotnościowe przegród budowlanych z uwzględnieniem dodatkowego źródła ciepła i wilgoci. |
T-P-7 | Animacje w programie WUFI, ocena wyników obliczeń i wykresów |
T-P-1 | Omówienie prostych i zaawansowanych programów komputerowych w obliczeniach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych |
T-P-4 | Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Ocena wpływu lokalizacji izolacji z uwagi na całkowitą zawartość wilgoci w przegrodzie. |
T-P-9 | Praca w programie THERM - modelowanie zadanych mostków termicznych. |
T-P-5 | Wariantowanie obliczeń w programie WUFI - Obliczenia dotyczące wysychania przegrody z wilgoci technologicznej. |
T-W-1 | Właściwości i zastosowanie nowoczesnych materiałów/wyrobów budowlanych (wyroby konstrukcyjne nośne i nienośne). Omówienie elementów niwelujących mostki cieplne. |
Metody nauczania | M-2 | metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów |
---|
M-3 | metody programowane - z użyciem komputera |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: zapowiedziane kolokwia, ocena za projekty |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie osiągnął wymagań jak na ocenę dostateczną |
3,0 | Student właściwie dobiera materiały i wyroby budowlane do kształtowania przegród budowlanych. Potrafi korzystać z programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe modelowania przegród budowlanych w zakresie materiałowo-kostrukcyjnym oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty w projektowaniu przegród budowlanych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciagać wnioski. Ma umiejętność samokształcenia |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |