Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne

Sylabus przedmiotu Mosty stalowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mosty stalowe
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Hołowaty <Janusz.Holowaty@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Janusz Hołowaty <Janusz.Holowaty@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,50,63zaliczenie
projektyP2 30 1,50,37zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Budownictwo mostowe / Konstrukcje i obiekty inżynierii komunikacyjnej
W-2Konstrukcje stalowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie rozszerzonej problematyki mostownictwa.
C-2Rozszerzona znajomość zasad projektowania w budownictwie mostowym.
C-3Umiejętność wykonania projektu mostu stalowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przedstawienie ogólnego zakresu ćwiczeń. Omówienie tematów i zawartości projektu. Wyjaśnienie podstawowych pojęć i terminów.2
T-P-2Kształtowanie przęsła stalowego o rozpiętości L<25 m. Przekrój poprzeczny mostu belkowego, określenie szerokości użytkowej. Rozstaw dźwigarów głównych, rozmieszczenie stężeń poprzecznych.2
T-P-3Podstawowe normy projektowe. Obciążenie ruchem dla obiektów mostowych. Założenia do obliczeń.2
T-P-4Obliczenia wstępne. Wstępny dobór liczby dźwigarów głównych i przekroju poprzecznego. Dobór pomostu i elementów wyposażenia.2
T-P-5Wprowadzenie do zasad obliczeń statyczno-wytrzymałościowych. Sprawdzenie rysunków wstępnych.2
T-P-6Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe dźwigarów głównych. Zestawienie oddziaływań stałych i zmiennych.2
T-P-7Poprzeczny rozdział obciążeń dla belek przęsła. Kombinacje oddziaływań.2
T-P-8Linie wpływowe momentów zginających i sił tnących. Obwiednia momentów zginających i sił tnących. Projektowanie przekrojów dźwigarów głównych (ULS).2
T-P-9Stany graniczne użytkowalności dźwigarów głównych (SLS). Sprawdzenie zaawansowania projektu.2
T-P-10Zasady projektowania i sporządzania rysunków konstrukcyjnych.2
T-P-11Omówienie części rysunkowej projektu. Sprawdzenie zaawansowania projektu.2
T-P-12Omówienie szczegółów konstrukcyjnych, zasad ułożyskowania i montażu urządzeń dylatacyjnych.2
T-P-13Zaliczenie projektu sprawdzające wiedzę i umiejętności.2
T-P-14Zajęcia konsultacyjne. Końcowa weryfikacja rysunków i projektu.2
T-P-15Zakończenie projektu. Podsumowanie zajęć, omówienie błędów, ocena końcowa.2
30
wykłady
T-W-1Zakres przedmiotu, podstawowa literatura i normy. Rozwój i historia budowy mostów stalowych.2
T-W-2Typy mostów stalowych, elementy składowe przęsła stalowego.2
T-W-3Kształtowanie przekroju poprzecznego mostu stalowego: dźwigary główne, stężenia, pomost.2
T-W-4Stale konstrukcyjne w budowie mostów stalowych.2
T-W-5Zasady obliczeń mostów stalowych, sytuacje obliczeniowe, zasady obliczeń statycznych.2
T-W-6Wymiarowanie elementów stalowych, częściowe współczynniki bezpieczeństwa dla stali, klasyfikacja przekrojów.2
T-W-7Nośność przekrojów rozciąganych, zginanych, ściskanych i ścinanych.2
T-W-8Stateczność środników i pasów. Sprawdzian nr 1.2
T-W-9Projektowanie mostowych konstrukcji zespolonych.2
T-W-10Połączenia elementów konstrukcji stalowych.2
T-W-11Pomosty mostów stalowych. Pomosty ortotropowe.2
T-W-12Kszałtowanie przęseł blachownicowych.2
T-W-13Projektowanie przęseł kratowych.2
T-W-14Przykłady budowy mostów stalowych. Sprawdzian nr 2.2
T-W-15Współczesne mosty skrzynkowe. Podsumowanie zajęć.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych30
A-P-2Samodzielna praca nad projektem16
46
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.30
A-W-2Przygotowanie do podsumowania wiedzy14
A-W-3Bieżące utrwalanie poznanego materiału30
A-W-4Udział w konsultacjach1
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-2Ocena formująca: sprawdzian z wykładów i ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: wykonanie ćwiczenia projektowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_DUL/D/11_W01
Ma poszerzoną wiedzę na temat mostów stalowych i ich projektowania.
B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W10T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08C-1, C-2T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-14, T-W-12, T-W-13, T-W-15, T-W-11, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-12M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_DUL/D/11_U01
Potrafi zaprojektować prosty most stalowy.
B_2A_U08, B_2A_U14, B_2A_U15, B_2A_U18, B_2A_U20, B_2A_U21T2A_U07, T2A_U10, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19C-2, C-3T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-12M-1, M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_DUL/D/11_K01
Jest odpowiedzialny za wyniki swoich prac projektowych.
B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K05T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06C-1, C-2, C-3T-P-15, T-P-14, T-P-13M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_DUL/D/11_W01
Ma poszerzoną wiedzę na temat mostów stalowych i ich projektowania.
2,0≤50%
3,050÷60%
3,560÷70%
4,070÷80%
4,580÷90%
5,0≥90%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_DUL/D/11_U01
Potrafi zaprojektować prosty most stalowy.
2,0≤50%
3,050÷60%
3,560÷70%
4,070÷80%
4,580÷90%
5,0≥90%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_DUL/D/11_K01
Jest odpowiedzialny za wyniki swoich prac projektowych.
2,0≤50%
3,050÷60%
3,560÷70%
4,070÷80%
4,580÷90%
5,0≥90%

Literatura podstawowa

  1. Ryżyński A. i in., Mosty stalowe, PWN, Warszawa, 1984
  2. Karlikowski J. i in., Mostowe konstrukcje zespolone stalowo-betonowe, WKŁ, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Furtak K., Mosty zespolone, PWN, Warszawa, 1999
  2. Karlikowski J., Sturzbecher K., Mosty stalowe, Politechnika Poznańska, Poznań, 1993, Przewodnik do ćwiczeń projektowych

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przedstawienie ogólnego zakresu ćwiczeń. Omówienie tematów i zawartości projektu. Wyjaśnienie podstawowych pojęć i terminów.2
T-P-2Kształtowanie przęsła stalowego o rozpiętości L<25 m. Przekrój poprzeczny mostu belkowego, określenie szerokości użytkowej. Rozstaw dźwigarów głównych, rozmieszczenie stężeń poprzecznych.2
T-P-3Podstawowe normy projektowe. Obciążenie ruchem dla obiektów mostowych. Założenia do obliczeń.2
T-P-4Obliczenia wstępne. Wstępny dobór liczby dźwigarów głównych i przekroju poprzecznego. Dobór pomostu i elementów wyposażenia.2
T-P-5Wprowadzenie do zasad obliczeń statyczno-wytrzymałościowych. Sprawdzenie rysunków wstępnych.2
T-P-6Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe dźwigarów głównych. Zestawienie oddziaływań stałych i zmiennych.2
T-P-7Poprzeczny rozdział obciążeń dla belek przęsła. Kombinacje oddziaływań.2
T-P-8Linie wpływowe momentów zginających i sił tnących. Obwiednia momentów zginających i sił tnących. Projektowanie przekrojów dźwigarów głównych (ULS).2
T-P-9Stany graniczne użytkowalności dźwigarów głównych (SLS). Sprawdzenie zaawansowania projektu.2
T-P-10Zasady projektowania i sporządzania rysunków konstrukcyjnych.2
T-P-11Omówienie części rysunkowej projektu. Sprawdzenie zaawansowania projektu.2
T-P-12Omówienie szczegółów konstrukcyjnych, zasad ułożyskowania i montażu urządzeń dylatacyjnych.2
T-P-13Zaliczenie projektu sprawdzające wiedzę i umiejętności.2
T-P-14Zajęcia konsultacyjne. Końcowa weryfikacja rysunków i projektu.2
T-P-15Zakończenie projektu. Podsumowanie zajęć, omówienie błędów, ocena końcowa.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zakres przedmiotu, podstawowa literatura i normy. Rozwój i historia budowy mostów stalowych.2
T-W-2Typy mostów stalowych, elementy składowe przęsła stalowego.2
T-W-3Kształtowanie przekroju poprzecznego mostu stalowego: dźwigary główne, stężenia, pomost.2
T-W-4Stale konstrukcyjne w budowie mostów stalowych.2
T-W-5Zasady obliczeń mostów stalowych, sytuacje obliczeniowe, zasady obliczeń statycznych.2
T-W-6Wymiarowanie elementów stalowych, częściowe współczynniki bezpieczeństwa dla stali, klasyfikacja przekrojów.2
T-W-7Nośność przekrojów rozciąganych, zginanych, ściskanych i ścinanych.2
T-W-8Stateczność środników i pasów. Sprawdzian nr 1.2
T-W-9Projektowanie mostowych konstrukcji zespolonych.2
T-W-10Połączenia elementów konstrukcji stalowych.2
T-W-11Pomosty mostów stalowych. Pomosty ortotropowe.2
T-W-12Kszałtowanie przęseł blachownicowych.2
T-W-13Projektowanie przęseł kratowych.2
T-W-14Przykłady budowy mostów stalowych. Sprawdzian nr 2.2
T-W-15Współczesne mosty skrzynkowe. Podsumowanie zajęć.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych30
A-P-2Samodzielna praca nad projektem16
46
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.30
A-W-2Przygotowanie do podsumowania wiedzy14
A-W-3Bieżące utrwalanie poznanego materiału30
A-W-4Udział w konsultacjach1
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_DUL/D/11_W01Ma poszerzoną wiedzę na temat mostów stalowych i ich projektowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Poznanie rozszerzonej problematyki mostownictwa.
C-2Rozszerzona znajomość zasad projektowania w budownictwie mostowym.
Treści programoweT-W-8Stateczność środników i pasów. Sprawdzian nr 1.
T-W-2Typy mostów stalowych, elementy składowe przęsła stalowego.
T-W-3Kształtowanie przekroju poprzecznego mostu stalowego: dźwigary główne, stężenia, pomost.
T-W-4Stale konstrukcyjne w budowie mostów stalowych.
T-W-5Zasady obliczeń mostów stalowych, sytuacje obliczeniowe, zasady obliczeń statycznych.
T-W-6Wymiarowanie elementów stalowych, częściowe współczynniki bezpieczeństwa dla stali, klasyfikacja przekrojów.
T-W-7Nośność przekrojów rozciąganych, zginanych, ściskanych i ścinanych.
T-W-9Projektowanie mostowych konstrukcji zespolonych.
T-W-10Połączenia elementów konstrukcji stalowych.
T-W-14Przykłady budowy mostów stalowych. Sprawdzian nr 2.
T-W-12Kszałtowanie przęseł blachownicowych.
T-W-13Projektowanie przęseł kratowych.
T-W-15Współczesne mosty skrzynkowe. Podsumowanie zajęć.
T-W-11Pomosty mostów stalowych. Pomosty ortotropowe.
T-P-2Kształtowanie przęsła stalowego o rozpiętości L<25 m. Przekrój poprzeczny mostu belkowego, określenie szerokości użytkowej. Rozstaw dźwigarów głównych, rozmieszczenie stężeń poprzecznych.
T-P-3Podstawowe normy projektowe. Obciążenie ruchem dla obiektów mostowych. Założenia do obliczeń.
T-P-4Obliczenia wstępne. Wstępny dobór liczby dźwigarów głównych i przekroju poprzecznego. Dobór pomostu i elementów wyposażenia.
T-P-5Wprowadzenie do zasad obliczeń statyczno-wytrzymałościowych. Sprawdzenie rysunków wstępnych.
T-P-6Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe dźwigarów głównych. Zestawienie oddziaływań stałych i zmiennych.
T-P-7Poprzeczny rozdział obciążeń dla belek przęsła. Kombinacje oddziaływań.
T-P-8Linie wpływowe momentów zginających i sił tnących. Obwiednia momentów zginających i sił tnących. Projektowanie przekrojów dźwigarów głównych (ULS).
T-P-9Stany graniczne użytkowalności dźwigarów głównych (SLS). Sprawdzenie zaawansowania projektu.
T-P-12Omówienie szczegółów konstrukcyjnych, zasad ułożyskowania i montażu urządzeń dylatacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-2Ocena formująca: sprawdzian z wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0≤50%
3,050÷60%
3,560÷70%
4,070÷80%
4,580÷90%
5,0≥90%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_DUL/D/11_U01Potrafi zaprojektować prosty most stalowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
B_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów budowlanych
B_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U20Potrafi zaprojektować elementy i złożone konstrukcje obiektów budowlanych
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Rozszerzona znajomość zasad projektowania w budownictwie mostowym.
C-3Umiejętność wykonania projektu mostu stalowego.
Treści programoweT-W-8Stateczność środników i pasów. Sprawdzian nr 1.
T-W-3Kształtowanie przekroju poprzecznego mostu stalowego: dźwigary główne, stężenia, pomost.
T-W-4Stale konstrukcyjne w budowie mostów stalowych.
T-W-5Zasady obliczeń mostów stalowych, sytuacje obliczeniowe, zasady obliczeń statycznych.
T-W-6Wymiarowanie elementów stalowych, częściowe współczynniki bezpieczeństwa dla stali, klasyfikacja przekrojów.
T-W-7Nośność przekrojów rozciąganych, zginanych, ściskanych i ścinanych.
T-W-9Projektowanie mostowych konstrukcji zespolonych.
T-W-10Połączenia elementów konstrukcji stalowych.
T-W-12Kszałtowanie przęseł blachownicowych.
T-P-2Kształtowanie przęsła stalowego o rozpiętości L<25 m. Przekrój poprzeczny mostu belkowego, określenie szerokości użytkowej. Rozstaw dźwigarów głównych, rozmieszczenie stężeń poprzecznych.
T-P-3Podstawowe normy projektowe. Obciążenie ruchem dla obiektów mostowych. Założenia do obliczeń.
T-P-4Obliczenia wstępne. Wstępny dobór liczby dźwigarów głównych i przekroju poprzecznego. Dobór pomostu i elementów wyposażenia.
T-P-6Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe dźwigarów głównych. Zestawienie oddziaływań stałych i zmiennych.
T-P-7Poprzeczny rozdział obciążeń dla belek przęsła. Kombinacje oddziaływań.
T-P-8Linie wpływowe momentów zginających i sił tnących. Obwiednia momentów zginających i sił tnących. Projektowanie przekrojów dźwigarów głównych (ULS).
T-P-9Stany graniczne użytkowalności dźwigarów głównych (SLS). Sprawdzenie zaawansowania projektu.
T-P-10Zasady projektowania i sporządzania rysunków konstrukcyjnych.
T-P-12Omówienie szczegółów konstrukcyjnych, zasad ułożyskowania i montażu urządzeń dylatacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektu
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: wykonanie ćwiczenia projektowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0≤50%
3,050÷60%
3,560÷70%
4,070÷80%
4,580÷90%
5,0≥90%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_DUL/D/11_K01Jest odpowiedzialny za wyniki swoich prac projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
B_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie rozszerzonej problematyki mostownictwa.
C-2Rozszerzona znajomość zasad projektowania w budownictwie mostowym.
C-3Umiejętność wykonania projektu mostu stalowego.
Treści programoweT-P-15Zakończenie projektu. Podsumowanie zajęć, omówienie błędów, ocena końcowa.
T-P-14Zajęcia konsultacyjne. Końcowa weryfikacja rysunków i projektu.
T-P-13Zaliczenie projektu sprawdzające wiedzę i umiejętności.
Metody nauczaniaM-3Metoda projektu
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: wykonanie ćwiczenia projektowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0≤50%
3,050÷60%
3,560÷70%
4,070÷80%
4,580÷90%
5,0≥90%