Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S3)
Sylabus przedmiotu Język angielski w architekturze i budownictwie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski w architekturze i budownictwie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Węglarek <Anna.Weglarek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Wiesława Zyska <Wieslawa.Zyska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Technologie w budownictwie | 4 |
T-LK-2 | Typy konstrukcji | 8 |
T-LK-3 | Typy fundamentów | 3 |
15 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Zabezpieczenia w budownictwie (systemy przeciwpożarowe, hydrauliczne i inne) | 8 |
T-LK-2 | Systemy zadaszenia | 2 |
T-LK-3 | Systemy wodoszczelne | 5 |
15 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Przeprowadzenie prezentacji | 6 |
T-LK-2 | Wybrane elementy Business English | 6 |
T-LK-3 | Wprowadzenie do dyskursu naukowego (język mówiony i pisany) | 3 |
15 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Materiały budowlane | 6 |
T-LK-2 | Nanotechnologia w budownictwie | 2 |
T-LK-3 | Elementy konstrukcji w budynku | 5 |
T-LK-4 | Sposoby mocowania elementów budowlanych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | zajęcia praktyczne | 15 |
A-LK-2 | udział w konsultacjach | 1 |
A-LK-3 | przygotowanie się do zajęć | 5 |
21 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | zajęcia praktyczne | 15 |
A-LK-2 | udział w konsultacjach | 1 |
A-LK-3 | przygotowanie się do zajęć | 5 |
21 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | zajęcia praktyczne | 15 |
A-LK-2 | przygotowanie się do zajęć | 5 |
A-LK-3 | przygotowanie się do egzaminu | 3 |
A-LK-4 | egzamin | 1 |
24 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | zajęcia praktyczne | 15 |
A-LK-2 | udział w konsultacjach | 1 |
A-LK-3 | przygotowanie się do zajęć | 8 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 Zajęcia praktyczne |
M-2 | M2 Prezentacja |
M-3 | M3 Dyskusja |
M-4 | M4 Praca z tekstem |
M-5 | M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: F - Prezentacja |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/A-01_W01 Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | B_3A_W06 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/A-01_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | B_3A_U06 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/A-01_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej. | B_3A_K06 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/A-01_W01 Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/A-01_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/A-01_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- XYZ, understandconstructio.com, 2014, strona internetowa (bezplatna)
- M. McCarthy, F. O`Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge, 2008