Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S3)
Sylabus przedmiotu Seminaria doktoranckie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminaria doktoranckie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl>, Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>, Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>, Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>, Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl>, Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl>, Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>, Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2 lub studiów jednolitych magisterskich. Zainteresowanie pracą naukową. Znajomość języka obcego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych. |
C-2 | Uświadomienie społecznych i etycznych aspektów takich badań. |
C-3 | Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Dyskusja dotycząca problematyki badań naukowych prowadzonych w dyscyplinie naukowej budownictwo. Dyskusja na temat dotychczasowych zainteresowań naukowych doktorantów. Prezentacje przygotowanych przez doktorantów tematyk oraz wstępnych planów ich rozpraw doktorskich. Przedstawienie przez doktorantów prezentacji dotychczas uzyskanych wyników badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji. | 15 |
15 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie formy redakcyjnej rozpraw doktorskich. Przedstawienie przez doktorantów - w postaci prezentacji multimedialnych - zaawansowanych wyników ich badań naukowych. Dyskusja prowadzącego i doktorantów dotycząca przedstawionych prezentacji oraz stanu zaawansowania rozpraw doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej autoreferatów rozpraw doktorskich. Ocena stanu zaawansowania oraz kierunków dalszych badań w realizowanych rozprawach doktorskich. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie materiału źródłowego na temat dotychczasowych zainteresowań. | 5 |
A-S-3 | Wybór materiału do prezentacji, opracowanie poszczególnych elementów prezentacji. | 5 |
A-S-4 | Przygotowanie prezentacji. | 15 |
A-S-5 | Sformułowanie problemu naukowego, którego dotyczyć będzie rozprawa doktorska. | 5 |
A-S-6 | Sformułowanie celu, tezy i zakresu. | 15 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie rozprawy doktorskiej pod względem redakcyjnym. | 20 |
A-S-3 | Wybór materiału do prezentacji, opracowanie poszczególnych elementów prezentacji. | 5 |
A-S-4 | Przygotowanie prezentacji. | 15 |
A-S-5 | Sformułowanie kierunków dalszych badań. | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład z użyciem komputera |
M-3 | Prezentacje multimedialne |
M-4 | Panel dyskusyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz aktywność w panelu dyskusyjnym. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/C-06_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny naukowej budownictwo. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań. Posiada wiedzę o sposobach pisania publikacji naukowych oraz prezentowania wyników swoich badań. | B_3A_W02, B_3A_W03, B_3A_W04 | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/C-06_U01 Nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki inżynierskiej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | B_3A_U01, B_3A_U02, B_3A_U05, B_3A_U07, B_3A_U08, B_3A_U09, B_3A_U10, B_3A_U11 | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/C-06_K01 Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w tematyce budowlanej. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym. | B_3A_K01, B_3A_K02, B_3A_K04, B_3A_K07 | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/C-06_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny naukowej budownictwo. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań. Posiada wiedzę o sposobach pisania publikacji naukowych oraz prezentowania wyników swoich badań. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje się zaawansowaną wiedzą związaną z obszarem prowadzonych badań naukowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/C-06_U01 Nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki inżynierskiej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje się umiejętnością związaną z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji, ale popełnia błędy. Potrafi z pomocą prowadzącego formułować złożone zadania naukowe. Potrafi oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/C-06_K01 Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w tematyce budowlanej. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje się aktywnością na zajeciach, zdolnością krytycznego myślenia i kreatywnością w formułowaniu wyników badań. Przestrzega zasady etyczne w pracy badawczej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura zgodna z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej