Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_C/15-2_U01 | Potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji ramowych
i stropów budynków o konstrukcji szkieletowej włączając fundamenty bezpośrednie w postaci ław i stóp. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_U11 | Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD |
---|
BIE_1A_U17 | Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych |
BIE_1A_U02 | Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane |
BIE_1A_U01 | Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych |
BIE_1A_U09 | Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane |
BIE_1A_U07 | Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów ściskanych mimośrodowo. |
---|
C-3 | Ukształtowanie umiejętności analizy pracy elementów żelbetowych w konstrukcjach szkieletowych i ramowych. |
Treści programowe | T-W-7 | Obliczanie i konstruowanie fundamentów bezposrednich: rodzaje fundamentów, ławy i stopy fundamentowe, obliczanie zbrojenia na zginanie. Projektowanie elementów żelbetowych na przebicie |
---|
T-W-6 | Elementy rozciągane - kryterium małego i dużego mimośrdodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych |
T-W-10 | Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i pytowo-żebrowych |
T-W-5 | Płyty krzyżowo zbrojone - statyka i systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami |
T-W-8 | Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, układy statyczne, zasady konstruowania i zbrojenia węzłów. |
T-P-1 | Projekt wybranych elementów żelbetowej konstrukcji ramowej: podciągu, słupa i stopy fundamentowej, stanowiących fragment szkieletowego układu konstrukcyjnego budynku. Konstruowanie zbrojenia i opracowanie rysunków wykonawczych projektowanych elementów. |
T-W-3 | Zasady zbrojenia słupów zwykłych |
T-W-4 | Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia |
T-W-11 | Schody żelbetowe: schematy statyczne, izasady obliczania i kształtowania zbrojenia. |
T-W-13 | Konstrukcje sprężone - podstawowe zasady wymiarowania i obliczania zbrojenia. |
T-W-9 | Stropy płaskie: rodzaje, zasady kształtowania i wymiarowania zbrojenia |
T-W-12 | Obiekty budownictwa przemysłowego w budownictwie betonowym: podstawowe zasady kształtowania i zbrojenia żelbetowych zbiorników na ciecze, silosów i zasobników. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawnosci merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |