Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_A/02-b_W01 | Zarówno geneza teatru, jak i jego historia dowodzi, że ten rodzaj sztuki jest w szczególnym stopniu związany z człowiekiem. Teatr zaspokaja, ale i równocześnie budzi w ludziach wiele potrzeb kulturowych, poznawczych, psychicznych, społecznych, estetycznych. Człowiek nie tylko obserwuje, ale też reaguje na świat będący mu domem, bezdrożem, rodzą się, więc się w nim emocje; strach lub zachwyt. I tym emocjom daje wyraz teatr. Jest takim światem i życiem w pigułce. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_W21 | Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W10 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej |
---|
Cel przedmiotu | C-4 | Rozwijanie i kształtowanie poprzez teatr - osobowości studenta. |
---|
C-2 | Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w sztuce teatralnej. |
C-5 | Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze. |
C-3 | Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o teatrze:
- historii teatru rodzimej i obcej,
- twórców teatralnych,
- wydarzeń teatralnych, np. wybitnych sztuk, aktorów, reżyserów,
- wiadomości z literatury i form teatralnych. |
C-1 | Przekazanie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta. |
Treści programowe | T-W-2 | Początek i rozwój dramatu (dramaty – antyczny, średniowieczny, renesansowy, baroku i klasycyzmu, romantyzmu i naturalizmu). |
---|
T-W-7 | Teatry w Szczecinie – miejsca, zespoły, profile artystyczne. |
T-W-3 | Wielka Reforma Teatralna – metryka teatru współczesnego. |
T-W-4 | Dramaturgia XX wieku. |
T-W-1 | Początek i rozwój sceny ( scena antyczna, średniowieczna, renesansowa, wieku XVII i XVIII) |
T-W-6 | Teatr Telewizji. |
T-W-5 | Aktor - zmiany na przestrzeni wieków. |
Metody nauczania | M-1 | 1. Metody podające:
- wykład informacyjny,
- pogadanka,
- opowiadanie,
- opis,
- anegdota,
- objaśnienie lub wyjaśnienie.
2. Metody problemowe:
- wykład konwersatoryjny.
3. Metody eksponujące:
- nagranie CD, film-DVD
- ekspozycja,
- pokaz multimedialny połączony z przeżyciem.
4. Metody programowe:
- z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD,
- z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych.
5. Metody praktyczne:
- pokaz,
- sztuka teatralna,
- ćwiczenia przedmiotowe. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne. Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą teatru i zagadnień kultury |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |