Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (N2)
specjalność: Sieci, instalacje komunalne i przemysłowe

Sylabus przedmiotu Język obcy-A:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy-A
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Dorota Koc <Dorota.Koc@zut.edu.pl>, Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Alternatywne technologie i źródła energii4
T-LK-2Energia odnawialna a. Energia słoneczna b. Energia wiatrowa c. Energia wodna6
T-LK-3Budownictwo ekologiczne a. Eko-miasta b. Dom bio-solarny c. Oddychające budynki d. Domy / budynki pasywne6
T-LK-4Obieg energii cieplnej w budynkach3
T-LK-5Instalacje3
T-LK-6Klimatyzacja3
T-LK-7Centralne ogrzewanie2
T-LK-8Odbiór i transport ścieków3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/A/01-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-1T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-3, T-LK-6M-3, M-1, M-5, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/A/01-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
S_2A_U04, S_2A_U02, S_2A_U06T2A_U02, T2A_U04, T2A_U06C-1T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-3, T-LK-6M-3, M-1, M-6, M-4, M-2S-1
S_2A_S2/A/01-A_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
S_2A_U01, S_2A_U06, S_2A_U03T2A_U01, T2A_U03, T2A_U06C-2T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-3, T-LK-6M-1, M-5S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/A/01-A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
S_2A_K06T2A_K01C-2T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-3, T-LK-6M-3, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/A/01-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/A/01-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
S_2A_S2/A/01-A_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/A/01-A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M.Grzegorzek, I.Starmach, English for Environmental Engineering

Literatura dodatkowa

  1. S. Kuklińskal-Stanek, A. Półtorak-Filipowska, READING COMPANION FOR STUDENTS OF ARCHITECTURE, Politechnika Krakowska, 2006
  2. M. Ibbotson, Professional English in Use – Engineering
  3. P. Dummett, Energy English for Gas and Electricity Industries
  4. E.H. Glendinning, N. Glendinning, Electrical and Mechanical Engineering
  5. D.Morgan, N.Regan, Take-off: Technical English for Engineering
  6. A.Dubis, J. Firganek, English Through Electrical and Energy Engineering
  7. Technical Construction Language, Intermediate Course No. 1
  8. Alternative Energy Technologies - artykuł
  9. Buildings that breathe - artykuł
  10. Eco-cities - artykuł
  11. Passive houses - artykuł

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Alternatywne technologie i źródła energii4
T-LK-2Energia odnawialna a. Energia słoneczna b. Energia wiatrowa c. Energia wodna6
T-LK-3Budownictwo ekologiczne a. Eko-miasta b. Dom bio-solarny c. Oddychające budynki d. Domy / budynki pasywne6
T-LK-4Obieg energii cieplnej w budynkach3
T-LK-5Instalacje3
T-LK-6Klimatyzacja3
T-LK-7Centralne ogrzewanie2
T-LK-8Odbiór i transport ścieków3
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S2/A/01-A_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-5Instalacje
T-LK-1Alternatywne technologie i źródła energii
T-LK-2Energia odnawialna a. Energia słoneczna b. Energia wiatrowa c. Energia wodna
T-LK-8Odbiór i transport ścieków
T-LK-4Obieg energii cieplnej w budynkach
T-LK-7Centralne ogrzewanie
T-LK-3Budownictwo ekologiczne a. Eko-miasta b. Dom bio-solarny c. Oddychające budynki d. Domy / budynki pasywne
T-LK-6Klimatyzacja
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S2/A/01-A_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
S_2A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym
S_2A_U06Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-5Instalacje
T-LK-1Alternatywne technologie i źródła energii
T-LK-2Energia odnawialna a. Energia słoneczna b. Energia wiatrowa c. Energia wodna
T-LK-8Odbiór i transport ścieków
T-LK-4Obieg energii cieplnej w budynkach
T-LK-7Centralne ogrzewanie
T-LK-3Budownictwo ekologiczne a. Eko-miasta b. Dom bio-solarny c. Oddychające budynki d. Domy / budynki pasywne
T-LK-6Klimatyzacja
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-4dyskusja
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S2/A/01-A_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
S_2A_U06Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
S_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-5Instalacje
T-LK-1Alternatywne technologie i źródła energii
T-LK-2Energia odnawialna a. Energia słoneczna b. Energia wiatrowa c. Energia wodna
T-LK-8Odbiór i transport ścieków
T-LK-4Obieg energii cieplnej w budynkach
T-LK-7Centralne ogrzewanie
T-LK-3Budownictwo ekologiczne a. Eko-miasta b. Dom bio-solarny c. Oddychające budynki d. Domy / budynki pasywne
T-LK-6Klimatyzacja
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S2/A/01-A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-5Instalacje
T-LK-1Alternatywne technologie i źródła energii
T-LK-2Energia odnawialna a. Energia słoneczna b. Energia wiatrowa c. Energia wodna
T-LK-8Odbiór i transport ścieków
T-LK-4Obieg energii cieplnej w budynkach
T-LK-7Centralne ogrzewanie
T-LK-3Budownictwo ekologiczne a. Eko-miasta b. Dom bio-solarny c. Oddychające budynki d. Domy / budynki pasywne
T-LK-6Klimatyzacja
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0