Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | S_2A_C/03_U01 | Potrafi formułować założenia do przeprowadzania pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski.
Potrafi wykorzystać metody analityczne symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu automatycznego sterowania procesów występujących w inżynierii środowiska. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | S_2A_U09 | Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski |
---|
S_2A_U10 | Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych z zakresu inżynierii środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
Cel przedmiotu | C-1 | Nauczenie studentów budowy, zasady działania i doboru urządzeń układów automatycznego sterowania stosowanych w inżynierii środowiska. |
---|
C-2 | Wykształcenie zasad stosowania i umiejętności obsługi układów automatycznego sterowania w inżynierii środowiska. |
Treści programowe | T-W-5 | Standardowe algorytmy regulacji. |
---|
T-W-2 | Metody matematycznego opisu systemów dynamicznych stosowanych w automatyce. |
T-W-3 | Identyfikacja obiektów regulacji i sterowania. |
T-W-4 | Klasyfikacja układów automatyki – układy pomiarowe, regulacyjne i zabezpieczające stosowane w inżynierii środowiska. |
T-W-1 | Analiza sygnałów w dziedzinie czasu i częstotliwości. |
T-W-10 | Niestandardowe algorytmy regulacji specyficzne w inynierii środowiska. |
T-W-7 | Urządzenia automatycznej regulacji: przetworniki pomiarowe, sterowniki cyfrowe, regulatory analogowe oraz urządzenia wykonawcze – rodzaje, właściwości statyczne i dynamiczne, funkcje. |
T-W-11 | Programowanie sterowników swobodnie programowalnych. |
T-W-6 | Stabilność układów i metody oceny jakości regulacji. |
T-W-8 | Zasady doboru urządzeń oraz ustawiania parametrów eksploatacyjnych. |
T-W-9 | Sterowanie procesami złożonymi. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaangażowanie, aktywność studenta. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Na podstawie ocen formujących. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi formułować założenia do przeprowadzania pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski.
Potrafi wykorzystać metody analityczne symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu automatycznego sterowania procesów występujących w inżynierii środowiska. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |