Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Mapping i rendering:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł CAD/CAM
Przedmiot Mapping i rendering
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 9,0 ECTS (formy) 9,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 45 5,01,00zaliczenie
projektyP4 45 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukonczenie studiów I stopnia, kierunek: wzornictwo.
W-2Znajomość modelowania bryłowego 3D w systemie CAD /Solod Works/.
W-3Umiejętność zastosowania grafiki prezentacyjnej i wydawniczej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami mappingu i renderingu /SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop, Adobe After Effects/.
C-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego45
45
projekty
T-P-1Solid Works Środowisko pracy Solid Works. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport/import obiekt/. Złożenia ze środowiska Solid Works. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/.15
T-P-23dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax.6
T-P-33sMax Środowiskopracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie oiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Vray lub Maxwell. Zagadnieniaogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kaer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Utawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania.24
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Wykonywanie wizulizacji wspomagających prezentację projektu dyplomowego60
150
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Wykonanie zadania semestralnego podsumowującego dotychczasowe umiejętności60
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny połączony z objaśnianiem i demonstracją.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C23_W02
Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne.
Wz_2A_W02A2_W08C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1, M-2S-1, S-2
Wz_2A_C23_W03
Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu.
Wz_2A_W03A2_W11C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C23_U01
Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji.
Wz_2A_U01A2_U11C-2, C-3T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
Wz_2A_C23_U02
Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu.
Wz_2A_U02A2_U12, A2_U14C-2, C-3T-P-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C23_K02
Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi.
Wz_2A_K02A2_K02C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3M-2, M-3S-1, S-2
Wz_2A_C23_K04
Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu
Wz_2A_K04A2_K04C-2, C-3T-P-1M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C23_W02
Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne.
2,0
3,0Student posiada wiedzę pozwalającą na posługiwanie się podstawowymi narzędziami w tworzeniu wizualizacji,wie jak dokonać prostego renderingu /działania w zakresie poznanych programów/.
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_2A_C23_W03
Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu.
2,0
3,0W stopniu podstawowym wie jak dokonać adekwatnej do stosowanych materiałów i technologii wizualizacji modelu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C23_U01
Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji.
2,0
3,0Student potrafi dokonać podstawowej wizualizacji formy przemysłowej oraz prostego renderingu. Nie wykorzystuje w swoich działaniach wszystkich walorów plastycznych oraz nie adekwatnie posługuje się środkami ekspresji.
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_2A_C23_U02
Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu.
2,0
3,0Student potrafi samodzielnie dokonać wizualizacji i renderingu swojego projektu w oparciu o najprostrze narzędzia programowe. Prezentowane realizacji wykazują braki pod względem racjonalnych i optymalnych rozwiązań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C23_K02
Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi.
2,0
3,0Student wykazuje niewielkie kompetencje w posługiwaniu się poznanymi narzędziami niezbędnymi w komunikowaniu się z własną grupą. Nie poszerza w tym zakresie swojej wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_2A_C23_K04
Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu
2,0
3,0W sposób niewystarczająco kompetentny odnosi się do własnych dokonań oraz dokonań innych w grupie. W niewielkim stopniu podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji produktu oraz renderingu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Cristian Campos, Product Design Now: Renderings, Harper Design, 2010, ISBN-10: 0061968765; ISBN-13: 978-0061968761

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego45
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Solid Works Środowisko pracy Solid Works. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport/import obiekt/. Złożenia ze środowiska Solid Works. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/.15
T-P-23dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax.6
T-P-33sMax Środowiskopracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie oiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Vray lub Maxwell. Zagadnieniaogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kaer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Utawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania.24
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Wykonywanie wizulizacji wspomagających prezentację projektu dyplomowego60
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Wykonanie zadania semestralnego podsumowującego dotychczasowe umiejętności60
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_W02Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami mappingu i renderingu /SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop, Adobe After Effects/.
Treści programoweT-P-1Solid Works Środowisko pracy Solid Works. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport/import obiekt/. Złożenia ze środowiska Solid Works. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/.
T-P-23dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax.
T-P-33sMax Środowiskopracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie oiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Vray lub Maxwell. Zagadnieniaogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kaer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Utawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny połączony z objaśnianiem i demonstracją.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wiedzę pozwalającą na posługiwanie się podstawowymi narzędziami w tworzeniu wizualizacji,wie jak dokonać prostego renderingu /działania w zakresie poznanych programów/.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_W03Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W03rozumie zależności między teoretycznymi i praktycznymi aspektami wzornictwa oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego rozwoju projektowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W11wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowanego kierunku studiów oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego artystycznego rozwoju
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-1Solid Works Środowisko pracy Solid Works. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport/import obiekt/. Złożenia ze środowiska Solid Works. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/.
T-P-23dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax.
T-P-33sMax Środowiskopracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie oiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Vray lub Maxwell. Zagadnieniaogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kaer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Utawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu podstawowym wie jak dokonać adekwatnej do stosowanych materiałów i technologii wizualizacji modelu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_U01Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U01posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i proponowanie własnych koncepcji projektowych w obszarze wzornictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U11posiada rozwiniętą osobowość artystyczną, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-1Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny połączony z objaśnianiem i demonstracją.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dokonać podstawowej wizualizacji formy przemysłowej oraz prostego renderingu. Nie wykorzystuje w swoich działaniach wszystkich walorów plastycznych oraz nie adekwatnie posługuje się środkami ekspresji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_U02Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U12umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku studiów i specjalności
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-1Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi samodzielnie dokonać wizualizacji i renderingu swojego projektu w oparciu o najprostrze narzędzia programowe. Prezentowane realizacji wykazują braki pod względem racjonalnych i optymalnych rozwiązań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_K02Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza swoje działania zawodowe oraz pozazawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K02jest zdolna do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
Treści programoweT-P-1Solid Works Środowisko pracy Solid Works. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport/import obiekt/. Złożenia ze środowiska Solid Works. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/.
T-P-23dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax.
T-P-33sMax Środowiskopracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie oiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Vray lub Maxwell. Zagadnieniaogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kaer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Utawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje niewielkie kompetencje w posługiwaniu się poznanymi narzędziami niezbędnymi w komunikowaniu się z własną grupą. Nie poszerza w tym zakresie swojej wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_K04Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K04przejawia nawyk krytycznego myślenia i refleksji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K04posiada umiejętność krytycznej oceny
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-1Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W sposób niewystarczająco kompetentny odnosi się do własnych dokonań oraz dokonań innych w grupie. W niewielkim stopniu podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji produktu oraz renderingu.
3,5
4,0
4,5
5,0