Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Mapping i rendering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | CAD/CAM | ||
Przedmiot | Mapping i rendering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 9,0 | ECTS (formy) | 9,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukonczenie studiów I stopnia, kierunek: wzornictwo. |
W-2 | Znajomość modelowania bryłowego 3D w systemie CAD /Solod Works/. |
W-3 | Umiejętność zastosowania grafiki prezentacyjnej i wydawniczej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami mappingu i renderingu /SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop, Adobe After Effects/. |
C-2 | Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu. |
C-3 | Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego | 45 |
45 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Solid Works Środowisko pracy Solid Works. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport/import obiekt/. Złożenia ze środowiska Solid Works. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/. | 15 |
T-P-2 | 3dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax. | 6 |
T-P-3 | 3sMax Środowiskopracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie oiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Vray lub Maxwell. Zagadnieniaogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kaer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Utawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania. | 24 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 45 |
A-P-2 | Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach. | 45 |
A-P-3 | Wykonywanie wizulizacji wspomagających prezentację projektu dyplomowego | 60 |
150 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 45 |
A-P-2 | Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach. | 45 |
A-P-3 | Wykonanie zadania semestralnego podsumowującego dotychczasowe umiejętności | 60 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połączony z objaśnianiem i demonstracją. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego. |
M-3 | Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C23_W02 Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne. | Wz_2A_W02 | A2_W08 | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Wz_2A_C23_W03 Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu. | Wz_2A_W03 | A2_W11 | C-2, C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C23_U01 Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji. | Wz_2A_U01 | A2_U11 | C-2, C-3 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Wz_2A_C23_U02 Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu. | Wz_2A_U02 | A2_U12, A2_U14 | C-2, C-3 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C23_K02 Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi. | Wz_2A_K02 | A2_K02 | C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Wz_2A_C23_K04 Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu | Wz_2A_K04 | A2_K04 | C-2, C-3 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C23_W02 Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę pozwalającą na posługiwanie się podstawowymi narzędziami w tworzeniu wizualizacji,wie jak dokonać prostego renderingu /działania w zakresie poznanych programów/. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_2A_C23_W03 Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym wie jak dokonać adekwatnej do stosowanych materiałów i technologii wizualizacji modelu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C23_U01 Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dokonać podstawowej wizualizacji formy przemysłowej oraz prostego renderingu. Nie wykorzystuje w swoich działaniach wszystkich walorów plastycznych oraz nie adekwatnie posługuje się środkami ekspresji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_2A_C23_U02 Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi samodzielnie dokonać wizualizacji i renderingu swojego projektu w oparciu o najprostrze narzędzia programowe. Prezentowane realizacji wykazują braki pod względem racjonalnych i optymalnych rozwiązań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C23_K02 Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje niewielkie kompetencje w posługiwaniu się poznanymi narzędziami niezbędnymi w komunikowaniu się z własną grupą. Nie poszerza w tym zakresie swojej wiedzy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_2A_C23_K04 Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu | 2,0 | |
3,0 | W sposób niewystarczająco kompetentny odnosi się do własnych dokonań oraz dokonań innych w grupie. W niewielkim stopniu podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji produktu oraz renderingu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cristian Campos, Product Design Now: Renderings, Harper Design, 2010, ISBN-10: 0061968765; ISBN-13: 978-0061968761