Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Praktyki zawodowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyki zawodowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Emil Wolski <Emil.Wolski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ze wzgledu na wymagania podmiotów oferujacych praktyki, student powinien posiadac przygotowana dokumentacje dotychczasowych osiagniec (tzw. portfolio) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Doskonalenie u studenta praktycznych umiejetnosci realizacji zawodowych zadan projektowych |
C-2 | Doskonalenie u studenta umiejetnosci realizacji zadan projektowych w zespole |
C-3 | Wpojenie studentow swiadomosci koniecznosci nieustannego prowadzenia samorozwoju i samokształcenia dla doskonalenia kwalifikacji zawodowych |
C-4 | Wzbudzenie u studenta nawyku skutecznego funkcjonowania zawodowego |
C-5 | Doskonalenie u studenta praktycznych umiejętności realizacji zawodowych zadań projektowych |
C-6 | Doskonalenie u studenta umiejętności realizacji zadań projektowych w zespole |
C-7 | Wpojenie studentow świadomości konieczności nieustannego prowadzenia samorozwoju i samokształcenia dla doskonalenia kwalifikacji zawodowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Wzbogacanie i uzupełnianie poprzez praktykę wiedzy z zakresu technologii stosowanych w danej branży produkcyjnej bądź usługowej | 1 |
T-PR-2 | Poznanie i doskonalenie umiejętności praktycznych uzupelniających wiedzę, umiejętności oraz kompetencje uzyskane w toku zajęć na uczelni: ćwiczenie własnej incjatywy w poszukiwaniu pracodawcy (oferenta praktyk), weryfikacja umiejętności i diagnozowanie braków, doskonalenie warsztatu projektowego, poznawanie realiów pracy zawodowej, ćwiczenie umiejętności wydajnej i odpowiedzialnej pracy zawodowej, ćwiczenie umiejętności raportowania realizacji zadań | 1 |
T-PR-3 | Rozwijanie umiejętności pracy zespowłowej: doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej, zawodowe weryfikowanie zdobytej na uczelni umiejętności pracy zawodowej, doskonalenie umiejętności podziału zadań i zarządzania czasem | 2 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Przygotowanie się do praktyk | 5 |
A-PR-2 | Realiacja zadań zawodowych powierzonych praktykantowi | 140 |
A-PR-3 | Przygotownie raportu i rozliczenie się z praktyk | 5 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metoda sytuacyjna (metoda przypadków) |
M-4 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena opiekuna praktyk: ocena na podsawie przygotowanego sprawozdania oraz na podstawie rozmowy odnośnie przebiegu praktyk,wpis do indeksu dokonany przez kierownika praktyk kierunku wzornictwo, przy wystawianiu oceny kierownik praktyk bierze przede wszystkim pod uwagę ocenę zaproponowaną przez pracodawcę, kierownik praktyk może jednak zaproponować własną ocenę, jeśli ta pierwsza wydaje się być nieadekwatna |
S-2 | Ocena formująca: Omówienie sprawozdania, rozmowa na temat pozytywnych/negatywnych doświadczeń zdobytych podczas praktyk oraz zdobytych umiejętności i kwalifikacji |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_E02_W01 zna i rozumie uwarunkowania technologiczne danej branży produkcyjnej bądź usługowej | Wz_2A_W08 | A2_W08 | C-7 | T-PR-1 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_E02_U01 umie określić, odszukać i podjąć się praktyki zawodowej w branżowym podmiocie gospodarczym | Wz_2A_U04 | A2_U14 | C-5 | T-PR-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Wz_2A_E02_U02 potrafi we współpracy z innymi podmiotami realizować i kierować zadaniami leżącymi w zakresie kompetencji projektanta form przemysłowych | Wz_2A_U05, Wz_2A_U06 | A2_U15 | C-6 | T-PR-3 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_E02_K01 samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe | Wz_2A_K02 | A2_K02 | C-7 | T-PR-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Wz_2A_E02_K02 posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych | Wz_2A_K03, Wz_2A_K05 | A2_K03, A2_K05 | C-4 | T-PR-3 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_E02_W01 zna i rozumie uwarunkowania technologiczne danej branży produkcyjnej bądź usługowej | 2,0 | student nawet w stopniu podstawowym nie jest w stanie wskazać uwarunkowań technologicznych branży, w obszarze kórej odbył praktyki zawodowe |
3,0 | student jedynie w stopniu podstawowym jest w stanie wskazać uwarunkowania technologiczne branży, w obszarze kórej odbył praktyki zawodowe | |
3,5 | student jest w stanie wskazać główne uwarunkowania technologiczne branży, w obszarze kórej odbył praktyki zawodowe | |
4,0 | student jest w stanie przedstawić główne uwarunkowania technologiczne branży, w obszarze kórej odbył praktyki zawodowe | |
4,5 | student jest w stanie bez trudu przedstawić zarówno główne, jak i poboczne uwarunkowania technologiczne branży, w obszarze kórej odbył praktyki zawodowe | |
5,0 | student jest w stanie bez trudu wskazać zarówno główne, jak i poboczne uwarunkowania technologiczne branży, w obszarze kórej odbył praktyki zawodowe; ponadto potrafi odnieść zdobytą wiedzę do innych branż, porównać i zestawić różne technologie |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_E02_U01 umie określić, odszukać i podjąć się praktyki zawodowej w branżowym podmiocie gospodarczym | 2,0 | student nie realizuje praktyk zawodowych w przewidzianym terminie |
3,0 | student realizuje praktyki zawodowe, jednak staranność wykonywanych czynności i stopień zaangażowania jest minimalny | |
3,5 | ||
4,0 | Student realizuje praktyki zawodowe, a staranność wykonywanych czynności i stopień zaangżowania są przeciętne | |
4,5 | ||
5,0 | Student realizuje praktyki w należytą staraności i dużym zaangażowaniem | |
Wz_2A_E02_U02 potrafi we współpracy z innymi podmiotami realizować i kierować zadaniami leżącymi w zakresie kompetencji projektanta form przemysłowych | 2,0 | student nie potrafi realizować żadnych zadań projektanta w zespole projektowym |
3,0 | student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga jednak stałej pomocy i nadzoru | |
3,5 | ||
4,0 | student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga jednak częściowej pomocy i nadzoru | |
4,5 | ||
5,0 | student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga przy tym sporadycznej, doraźnej pomocy i nadzoru |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_E02_K01 samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe | 2,0 | student pozostaje bierny w rozwijaniu swych działań zawodowych |
3,0 | student wykazuje bardzo nikłą incjatywę w rozwijaniu swych działań zawodowych | |
3,5 | ||
4,0 | student wykazuje przeciętną incjatywę w rozwijaniu swych działań zawodowych | |
4,5 | ||
5,0 | student aktywnie szuka możliwości swego rozwoju zawodego | |
Wz_2A_E02_K02 posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych | 2,0 | student nie potrafi funkcjonować w zespole |
3,0 | student z dużymi trudnościami funkcjonuje w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | student poprawnie funkcjonuje w zespole | |
4,5 | ||
5,0 | student bezproblemowo funkcjonuje w zespole |
Literatura podstawowa
- R. Meredith Belbin, Twoja rola w zespole, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003, Egz. dostępny u prowadzącego
Literatura dodatkowa
- Paul Sloane, Twórcze myślenie w zarządzaniu, Gdańskie Wydawnictow Psychologiczne, Gdańsk, 2005, Egz. dostępny u prowadząceg