Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny
Sylabus przedmiotu Audyt wewnętrzny w polskim systemie prawnym i w świetle standardów międzynarodowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Audyt wewnętrzny | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Audyt wewnętrzny w polskim systemie prawnym i w świetle standardów międzynarodowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Nie jest konieczna wiedza początkowa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Słuchacz zna regulacje prawne krajowe i międzynarodowe w zakresie audytu wewnętrznego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie audytu wewnętrznego. Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego – zakres, rola i znaczenie. Karta audytu. | 2 |
T-W-2 | Kodeks etyki audytora wewnętrznego. Zakres podmiotowy i przedmiotowy audytu wewnętrznego. Prezentacja audytora wewnętrznego. | 2 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | studiowanie literatury przedmiotu | 15 |
A-W-3 | przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu | 12 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne – test wielokrotnego wyboru, zadania problemowe do wyboru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A10_W01 Student zna podstawową terminologię używaną w audycie wewnętrznym. | AW_10A_W01, AW_10A_W02, AW_10A_W03, AW_10A_W04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
AW_10A_WEk/PD/A10_W02 Student zna regulacje prawne krajowe i międzynarodowe w zakresie audytu wewnętrznego. | AW_10A_W01, AW_10A_W02, AW_10A_W03, AW_10A_W04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A10_U01 Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu audytu wewnętrznego do samodzielnej oceny badanych zjawisk ekonomiczno-finansowych. Student potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami i kategoriami z zakresu rachunkowości, kontroli i audytu wewnętrznego. | AW_10A_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A10_K01 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej w celu rozwiązania problemów analizowanych w trakcie zajęć. | AW_10A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A10_W01 Student zna podstawową terminologię używaną w audycie wewnętrznym. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań. | |
AW_10A_WEk/PD/A10_W02 Student zna regulacje prawne krajowe i międzynarodowe w zakresie audytu wewnętrznego. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A10_U01 Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu audytu wewnętrznego do samodzielnej oceny badanych zjawisk ekonomiczno-finansowych. Student potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami i kategoriami z zakresu rachunkowości, kontroli i audytu wewnętrznego. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A10_K01 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej w celu rozwiązania problemów analizowanych w trakcie zajęć. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240)., 2009
- Kodeks audytu wewnętrznego oraz Karta audytu wewnętrznego (Komunikat nr 16/2006 Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie ogłoszenia „Kodeksu audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych” i „Karty audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych”, Dz. Urz. MF Nr 9, poz. 70)., 2006
- Czerwiński K., Grocholski H., Podstawy audytu wewnętrznego, LINK, Szczecin, 2004