Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa
Specjalność Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj klasyfikacją obiektów budowlanych, warynkami tecnicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjam ii ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiążkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych ( prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego. przeglądy technicze, remonty, zuzycie techniczne obiektu budowlanego )

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia stosowane w budownictwie, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Uczestnicy procesu inwestycyjnego. Projekt architektoniczno- budowlany a wykonawczy.Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych; oddanie obiektów budowlanych do użytku, zmiana sposobu ich użytkowania. Eksploatacja obiektów budowlanych, warunki techniczne utrzymania i użytkowania budynków. Rodzaje przeglądów technicznych budynków. Prowadzenie książki obiektu budowlanego. Rodzaje konstrukcji budynków ze względu na materiał i technologię wykonania. Główne elementy konstrukcyjne budynków. Elementy wykończenia budynków. Bezpieczeństwo użytkowe konstrukcji. wymagania cieplne przegród budowlanych. Ocena stanu technicznego budynków. Remont a modernizacja. Opłacalność remontów.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Praca własna studentów - rozszerzenie tematyczne wykładów o podaną literaturę10
A-W-3przygotowanie referatu w formie multimedialnej5
A-W-4przgotowanie do zaliczenia15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/24_W01
Ma podstawową wiedzę techniczną z zakresu budownictwa i jej ekonomiczne aspekty oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W01S1A_W01C-1T-W-1M-3, M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/24_U01
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
E_1A_U03, E_1A_U10S1A_U02, S1A_U06C-1T-W-1M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/24_K01
Uczenia się przez całe życie
E_1A_K01S1A_K01, S1A_K06C-1T-W-1M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/24_W01
Ma podstawową wiedzę techniczną z zakresu budownictwa i jej ekonomiczne aspekty oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu podstaw budownictwa, nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć dotyczących budownictwa ogólnego, procesu inwestycyjnego w budownictwie i zagadnień dotyczących eksploatacji obiektów budowlanych
3,0Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy; w zakesie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia liczne błędy w treści i języku; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie
3,5Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy ; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał; w zakresie wyrażania wiedzy popełania drobne błędy w treści i języku: w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie.
4,0Student w zakresie do wiedzy opanował prawie cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował niemal całość treści programowych: w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie.
4,5Student w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował całość treści programowych, w zakresie wyrażania wiedzy, bez trudnośie się posługuje zdobytą wiedzą; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
5,0Student w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował bez zastrzerzeń całość treści programowych, w zakresie wyrazania wiedzy, bez trudności posługuje się zdobytą wiedzą; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie i ciekawość poznawczą.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/24_U01
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z budownictwa.
3,0Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym wykorzystuje w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Dodotkowo przy pomocy nauczyciela potrafi przyjać niektóre rozwiązania techniczne z zakresu budownictwa dotyczace jego pracy zawodowej.
3,5Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Samodzielnie potrafi przyjąć niektóre rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej.
4,0Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej.
4,5Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę wlasną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjac odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej.
5,0Student zdobytą wiedzę potrafi biegle wykorzystywać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę włsną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zkresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/24_K01
Uczenia się przez całe życie
2,0Student nie jest świadomy konieczności uczenia się przez całe życie.
3,0Student jest świadomy konieczności uczenia sie przez całe życie w stopniu dostatecznym.
3,5Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie.
4,0Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym.
4,5Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie oraz wykazuje duże zainteresowanie zdobywaniem wiedzy.
5,0Student jest swiadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym. Wykazuje ciekawość poznawczą. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się od innych.

Literatura podstawowa

  1. Lichołai L., Budownictwo Ogólne, tom 3 - Elementy budynków, podstawy projektowania, Arkady Sp. z o.o., Warszawa, 2008
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2002
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie szczególowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003
  4. Kietlińki W., Wożniak C., Janowska J., Proces Inwestycyjny w Budownictwie, Oficyna Wydawnicza PW, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Pyrak S., Włodarczyk W., Konstrukcje budowlane. Posadowienie budowli, Konstrukcjie murowe i drewniane., WSiP, Warszawa, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia stosowane w budownictwie, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Uczestnicy procesu inwestycyjnego. Projekt architektoniczno- budowlany a wykonawczy.Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych; oddanie obiektów budowlanych do użytku, zmiana sposobu ich użytkowania. Eksploatacja obiektów budowlanych, warunki techniczne utrzymania i użytkowania budynków. Rodzaje przeglądów technicznych budynków. Prowadzenie książki obiektu budowlanego. Rodzaje konstrukcji budynków ze względu na materiał i technologię wykonania. Główne elementy konstrukcyjne budynków. Elementy wykończenia budynków. Bezpieczeństwo użytkowe konstrukcji. wymagania cieplne przegród budowlanych. Ocena stanu technicznego budynków. Remont a modernizacja. Opłacalność remontów.30
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Praca własna studentów - rozszerzenie tematyczne wykładów o podaną literaturę10
A-W-3przygotowanie referatu w formie multimedialnej5
A-W-4przgotowanie do zaliczenia15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/24_W01Ma podstawową wiedzę techniczną z zakresu budownictwa i jej ekonomiczne aspekty oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj klasyfikacją obiektów budowlanych, warynkami tecnicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjam ii ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiążkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych ( prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego. przeglądy technicze, remonty, zuzycie techniczne obiektu budowlanego )
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia stosowane w budownictwie, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Uczestnicy procesu inwestycyjnego. Projekt architektoniczno- budowlany a wykonawczy.Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych; oddanie obiektów budowlanych do użytku, zmiana sposobu ich użytkowania. Eksploatacja obiektów budowlanych, warunki techniczne utrzymania i użytkowania budynków. Rodzaje przeglądów technicznych budynków. Prowadzenie książki obiektu budowlanego. Rodzaje konstrukcji budynków ze względu na materiał i technologię wykonania. Główne elementy konstrukcyjne budynków. Elementy wykończenia budynków. Bezpieczeństwo użytkowe konstrukcji. wymagania cieplne przegród budowlanych. Ocena stanu technicznego budynków. Remont a modernizacja. Opłacalność remontów.
Metody nauczaniaM-3prezentacje i praca studenta
M-2dyskusja
M-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu podstaw budownictwa, nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć dotyczących budownictwa ogólnego, procesu inwestycyjnego w budownictwie i zagadnień dotyczących eksploatacji obiektów budowlanych
3,0Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy; w zakesie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia liczne błędy w treści i języku; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie
3,5Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy ; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał; w zakresie wyrażania wiedzy popełania drobne błędy w treści i języku: w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie.
4,0Student w zakresie do wiedzy opanował prawie cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował niemal całość treści programowych: w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie.
4,5Student w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował całość treści programowych, w zakresie wyrażania wiedzy, bez trudnośie się posługuje zdobytą wiedzą; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
5,0Student w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował bez zastrzerzeń całość treści programowych, w zakresie wyrazania wiedzy, bez trudności posługuje się zdobytą wiedzą; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie i ciekawość poznawczą.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/24_U01Wykorzystuje zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj klasyfikacją obiektów budowlanych, warynkami tecnicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjam ii ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiążkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych ( prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego. przeglądy technicze, remonty, zuzycie techniczne obiektu budowlanego )
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia stosowane w budownictwie, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Uczestnicy procesu inwestycyjnego. Projekt architektoniczno- budowlany a wykonawczy.Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych; oddanie obiektów budowlanych do użytku, zmiana sposobu ich użytkowania. Eksploatacja obiektów budowlanych, warunki techniczne utrzymania i użytkowania budynków. Rodzaje przeglądów technicznych budynków. Prowadzenie książki obiektu budowlanego. Rodzaje konstrukcji budynków ze względu na materiał i technologię wykonania. Główne elementy konstrukcyjne budynków. Elementy wykończenia budynków. Bezpieczeństwo użytkowe konstrukcji. wymagania cieplne przegród budowlanych. Ocena stanu technicznego budynków. Remont a modernizacja. Opłacalność remontów.
Metody nauczaniaM-3prezentacje i praca studenta
M-2dyskusja
M-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z budownictwa.
3,0Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym wykorzystuje w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Dodotkowo przy pomocy nauczyciela potrafi przyjać niektóre rozwiązania techniczne z zakresu budownictwa dotyczace jego pracy zawodowej.
3,5Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Samodzielnie potrafi przyjąć niektóre rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej.
4,0Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej.
4,5Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę wlasną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjac odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej.
5,0Student zdobytą wiedzę potrafi biegle wykorzystywać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę włsną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zkresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/24_K01Uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj klasyfikacją obiektów budowlanych, warynkami tecnicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjam ii ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiążkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych ( prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego. przeglądy technicze, remonty, zuzycie techniczne obiektu budowlanego )
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia stosowane w budownictwie, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Uczestnicy procesu inwestycyjnego. Projekt architektoniczno- budowlany a wykonawczy.Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych; oddanie obiektów budowlanych do użytku, zmiana sposobu ich użytkowania. Eksploatacja obiektów budowlanych, warunki techniczne utrzymania i użytkowania budynków. Rodzaje przeglądów technicznych budynków. Prowadzenie książki obiektu budowlanego. Rodzaje konstrukcji budynków ze względu na materiał i technologię wykonania. Główne elementy konstrukcyjne budynków. Elementy wykończenia budynków. Bezpieczeństwo użytkowe konstrukcji. wymagania cieplne przegród budowlanych. Ocena stanu technicznego budynków. Remont a modernizacja. Opłacalność remontów.
Metody nauczaniaM-3prezentacje i praca studenta
M-2dyskusja
M-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy konieczności uczenia się przez całe życie.
3,0Student jest świadomy konieczności uczenia sie przez całe życie w stopniu dostatecznym.
3,5Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie.
4,0Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym.
4,5Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie oraz wykazuje duże zainteresowanie zdobywaniem wiedzy.
5,0Student jest swiadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym. Wykazuje ciekawość poznawczą. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się od innych.