Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Obrót nieruchomościami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Obrót nieruchomościami
Specjalność Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 18 2,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA6 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu rynku i gospodarki nieruchomosciami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowaych, etyki i organizacji pracy pośrednika
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.2
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji1
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego1
T-A-4Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji2
T-A-5Tworzenie baz danych o nieruchomościach2
T-A-6Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami3
T-A-7Współpraca z innymi pośrednikami3
T-A-8Przygotowywanie projektów symulacji4
18
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami2
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami2
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami2
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami1
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami2
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi4
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami1
T-W-8Podatki w obrocie nieruchomościami4
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Czynny udział w ćwiczeniach18
A-A-2Udział w konsultacjach związanych z przygotowaniem projektu symulacji15
A-A-3Czytanie wskazanej przez prowadzącego literatury przedmiotu.27
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury20
A-W-3Przygotowanie do egzaminu22
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena formująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/6_W01
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą obrotu nieruchomościami a także zawodu pośrednika w obrocie nieruchomościami
E_1A_W01S1A_W01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4
E_1A_D10/6_W02
Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości umiejscawiając wśród nich pośredników w obrocie nieruchomościami; zna źródła informacji o nieruchomościach oraz podstawowe akty prawne, które zawierają zagadnienia istotne z perspektywy rynku nieruchomości oraz pośredników w obrocie nieruchomościami.
E_1A_W01S1A_W01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/6_U01
Potrafi zorganizować bezpieczną transakcję dla różnych rodzajów nieruchomości
E_1A_U01, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U05C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4
E_1A_D10/6_U02
Wykonuje formułowane przez nauczyciela zadania
E_1A_U01, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U05C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/6_K01
Świadomy roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
E_1A_K01S1A_K01, S1A_K06C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-3
E_1A_D10/6_K02
Potrafi pracować w grupie, przygotowywać opis transakcji
E_1A_K02S1A_K02, S1A_K03C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-2S-1, S-2, S-3
E_1A_D10/6_K03
Student potrafi prawidłowo przeanalizować umowę pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, poprawnie sporządzić opis transakcji, a także wie z jakich źródeł informacji o nieruchomościach korzysta pośrednik podczas przeprowadzania transakcji.
E_1A_K01S1A_K01, S1A_K06C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/6_W01
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą obrotu nieruchomościami a także zawodu pośrednika w obrocie nieruchomościami
2,0Student nie potrafi: - zdefiniowac podstawowych pojęć z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami - stosować różne procedury w obrocie nieruchomościami - rozrózniac odpowiednie procedury w obrocie nieruchomosciami - inicjowac rózne zasady postepowania przy dokonywaniu transakcji
3,0w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału w zakresie wyrazżnia wiedzy popełnia drobne błedów w tresci i w jezyku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudnośći w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudnosci w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
E_1A_D10/6_W02
Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości umiejscawiając wśród nich pośredników w obrocie nieruchomościami; zna źródła informacji o nieruchomościach oraz podstawowe akty prawne, które zawierają zagadnienia istotne z perspektywy rynku nieruchomości oraz pośredników w obrocie nieruchomościami.
2,0Nie rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; nie zna podstawowych źródeł informacji o nieruchomościach ani podstawowych aktów prawnych, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik
3,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu dostatecznym
3,5Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu dobrym
4,5Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu więcej niż dobrym
5,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/6_U01
Potrafi zorganizować bezpieczną transakcję dla różnych rodzajów nieruchomości
2,0Student nie potrafi zidentyfikować problemów i poradzic sobie samodzielnie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
3,0Student potrafi zidentyfikować wybrane problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
3,5Student potrafi zidentyfikować problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
4,0Student potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
4,5Student dobrze potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy powstałe podczas czynności zmierzających do zawarcia transakcji nieruchomościowych
E_1A_D10/6_U02
Wykonuje formułowane przez nauczyciela zadania
2,0Nie wykonuje formułowynych przez nauczyciela zadań
3,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu dostatecznym
3,5Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu dobrym
4,5Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu więcej niż dobrym
5,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/6_K01
Świadomy roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,0Prezentuje postawę świadczacą o elementarnym zainteresowaniu wiedzą z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,5Prezentuje postawę świadczacą o chęci elementarnego zainteresowaniu istotą przedmiotu
4,0Prezentuje postawę świadczacą o chęci i umiejętnościach stosowania pozyskanej wiedzy
4,5Potrafi efektywnie przygotować symulacje transakcji nieruchomościowej
5,0Potrafii w stopniu bardzo dobrym przygotować i zaprezentować symulacje transakcji a także proponować różne rozwiązania jej porzeprowadzenia
E_1A_D10/6_K02
Potrafi pracować w grupie, przygotowywać opis transakcji
2,0Nie potrafi sporzadzić opisu transakcji pracując samodzielnie lub w grupie; nie zna podstawowych elementów opisu transakcji
3,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dobrym
4,5Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/6_K03
Student potrafi prawidłowo przeanalizować umowę pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, poprawnie sporządzić opis transakcji, a także wie z jakich źródeł informacji o nieruchomościach korzysta pośrednik podczas przeprowadzania transakcji.
2,0Nie potrafi przeanalizować prawidłowo umowy pośrednictwa w najprostszym zakresie oraz wymienić jej podstawowych elementów; nie zna źródeł informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa
3,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu dobrym
4,5Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. R. Niemczyk, Gospodarka i obrót nieruchomościami, Difin, Warszawa, 2009
  2. W. Karpiński, Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami. Tworzenie i doskonalenie warsztatu pracy., C.H.Beck, Warszawa, 2007
  3. pod. red. I. Foryś, Obrót nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
  4. pod red. Z. Brzezińskiego, Pośrednik na rynku nieruchomości, Poltext, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. pod.red., Nieruchomości w Polsce . Pośrednictwo i zarządzanie. Kompedium., Europejski Instytut Nieruchomości, warszawa, 2008, Wydanie II
  2. U. Wysokińska, Instrukcja obsługi biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, Terra Nowa, Gdańsk, 2003, Wydanie II

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.2
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji1
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego1
T-A-4Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji2
T-A-5Tworzenie baz danych o nieruchomościach2
T-A-6Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami3
T-A-7Współpraca z innymi pośrednikami3
T-A-8Przygotowywanie projektów symulacji4
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami2
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami2
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami2
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami1
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami2
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi4
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami1
T-W-8Podatki w obrocie nieruchomościami4
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Czynny udział w ćwiczeniach18
A-A-2Udział w konsultacjach związanych z przygotowaniem projektu symulacji15
A-A-3Czytanie wskazanej przez prowadzącego literatury przedmiotu.27
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury20
A-W-3Przygotowanie do egzaminu22
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/6_W01Posiada podstawową wiedzę dotyczącą obrotu nieruchomościami a także zawodu pośrednika w obrocie nieruchomościami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowaych, etyki i organizacji pracy pośrednika
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-A-5Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-6Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-7Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-8Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-4Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena formująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi: - zdefiniowac podstawowych pojęć z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami - stosować różne procedury w obrocie nieruchomościami - rozrózniac odpowiednie procedury w obrocie nieruchomosciami - inicjowac rózne zasady postepowania przy dokonywaniu transakcji
3,0w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału w zakresie wyrazżnia wiedzy popełnia drobne błedów w tresci i w jezyku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudnośći w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudnosci w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/6_W02Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości umiejscawiając wśród nich pośredników w obrocie nieruchomościami; zna źródła informacji o nieruchomościach oraz podstawowe akty prawne, które zawierają zagadnienia istotne z perspektywy rynku nieruchomości oraz pośredników w obrocie nieruchomościami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowaych, etyki i organizacji pracy pośrednika
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-A-5Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-6Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-7Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-8Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-4Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; nie zna podstawowych źródeł informacji o nieruchomościach ani podstawowych aktów prawnych, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik
3,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu dostatecznym
3,5Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu dobrym
4,5Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu więcej niż dobrym
5,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/6_U01Potrafi zorganizować bezpieczną transakcję dla różnych rodzajów nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowaych, etyki i organizacji pracy pośrednika
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-A-5Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-6Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-7Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-8Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-4Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena formująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zidentyfikować problemów i poradzic sobie samodzielnie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
3,0Student potrafi zidentyfikować wybrane problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
3,5Student potrafi zidentyfikować problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
4,0Student potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
4,5Student dobrze potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy powstałe podczas czynności zmierzających do zawarcia transakcji nieruchomościowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/6_U02Wykonuje formułowane przez nauczyciela zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowaych, etyki i organizacji pracy pośrednika
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-A-5Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-6Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-7Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-8Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-4Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykonuje formułowynych przez nauczyciela zadań
3,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu dostatecznym
3,5Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu dobrym
4,5Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu więcej niż dobrym
5,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/6_K01Świadomy roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowaych, etyki i organizacji pracy pośrednika
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-A-5Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-6Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-7Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-8Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-4Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,0Prezentuje postawę świadczacą o elementarnym zainteresowaniu wiedzą z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,5Prezentuje postawę świadczacą o chęci elementarnego zainteresowaniu istotą przedmiotu
4,0Prezentuje postawę świadczacą o chęci i umiejętnościach stosowania pozyskanej wiedzy
4,5Potrafi efektywnie przygotować symulacje transakcji nieruchomościowej
5,0Potrafii w stopniu bardzo dobrym przygotować i zaprezentować symulacje transakcji a także proponować różne rozwiązania jej porzeprowadzenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/6_K02Potrafi pracować w grupie, przygotowywać opis transakcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowaych, etyki i organizacji pracy pośrednika
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi sporzadzić opisu transakcji pracując samodzielnie lub w grupie; nie zna podstawowych elementów opisu transakcji
3,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dobrym
4,5Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/6_K03Student potrafi prawidłowo przeanalizować umowę pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, poprawnie sporządzić opis transakcji, a także wie z jakich źródeł informacji o nieruchomościach korzysta pośrednik podczas przeprowadzania transakcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowaych, etyki i organizacji pracy pośrednika
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-A-5Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-6Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-7Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-8Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-4Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi przeanalizować prawidłowo umowy pośrednictwa w najprostszym zakresie oraz wymienić jej podstawowych elementów; nie zna źródeł informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa
3,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu dobrym
4,5Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu bardzo dobrym