Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
Sylabus przedmiotu Kierowanie pracownikami w organizacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kierowanie pracownikami w organizacji | ||
Specjalność | Organizacja handlu i usług | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami skutecznego zarządzania zespołami pracowniczymi |
C-2 | Nabywanie umiejętności w zakresie tworzenia zespołu pracowników |
C-3 | Nabywanie umiejętności liderskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Zespół: rodzaje, korzyści i problemy | 2 |
T-K-2 | Tworzenie skutecznego zespołu | 2 |
T-K-3 | Kierowanie zespołem | 2 |
T-K-4 | Problemy w pracy zespołowej | 2 |
T-K-5 | Komunikacja w zespole | 2 |
T-K-6 | Rola lidera w pracy zespołowej | 2 |
T-K-7 | Kultura organizacyjna | 2 |
T-K-8 | Mierzenie wyników zepołu pracowniczego | 2 |
T-K-9 | Metody grupowego rozwiązywania problemów | 2 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicja, cele i funkcje kierowania ludźmi w organizacji | 1 |
T-W-2 | Modele zarządzania zasobami ludzkimi | 2 |
T-W-3 | Pozyskiwanie pracowników do organizacji | 2 |
T-W-4 | Rozwój i doskonalenie pracowników | 2 |
T-W-5 | Ocenianie i zwolnienia pracowników | 2 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-K-2 | Przygotowanie do zajęć wraz ze studiowaniem literatury | 42 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 19 |
A-W-3 | Uczestnictwo w egzaminie | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-4 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena projektów |
S-2 | Ocena formująca: Ocena przygotowania do zajeć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/04_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy dotyczące zadań (funkcji) zarządzania zasobami ludzkimi | E_1A_W10, E_1A_W05, E_1A_W09 | S1A_W03, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/04_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć tworzyć zespół pracowniczy | E_1A_U10, E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U03 | S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-2, C-3 | T-K-1, T-K-2, T-K-5, T-K-7, T-K-8 | M-3 | S-2 |
E_1A_D5/04_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przyjąć rolę lidera zespołu | E_1A_U10, E_1A_U11, E_1A_U03 | S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07 | C-2, C-3 | T-K-3, T-K-4, T-K-6, T-K-9 | M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/04_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy dotyczące zadań (funkcji) zarządzania zasobami ludzkimi | 2,0 | Student nie potrafi charakteryzować żadnego z podstawowych procesów dotyczących zadań zarządzania zasobami ludzkimi |
3,0 | Student objaśnia w sposób powierzchowny jedynie kilka podstawowych procesów dotyczących zadań zarządzania zasobami ludzkimi | |
3,5 | Student charakteryzuje w sposób ogólny wszystkie z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi | |
4,0 | Student opisuje dokładnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi | |
4,5 | Student charakteryzuje dokładnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować | |
5,0 | Student charakteryzuje wszechstronnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować oraz wie jakie jest następstwo ich stosowania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/04_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć tworzyć zespół pracowniczy | 2,0 | Student nie potrafi podjąć żadnych działań związanych z tworzeniem zespołu pracowniczego |
3,0 | Student potrafi wykorzystać tylko nieliczne zasady i etapy procesu tworzenia zespołu pracowniczego | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać większość etapów procesu tworzenia zespołu pracowniczego opierając się na zasadach jego tworzenia | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie etapy procesu tworzenia zespołu pracowniczego opierając się na zasadach jego tworzenia | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie tworzenia zespołu pracowniczego | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie tworzenia zespołu pracowniczego oraz wskazać błędy jakie można popełnić | |
E_1A_D5/04_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przyjąć rolę lidera zespołu | 2,0 | Student nie umie przyjąć roli lidera zespołu |
3,0 | Student potrafi przyjąć rolę lidera zespołu pracowniczego, jednak popełnia błędy w kierowaniu tym zespołem | |
3,5 | Student potrafi przyjąć rolę lidera zespołu pracowniczego, jednak popełnia niewielkie błędy w kierowaniu tym zespołem | |
4,0 | Student potrafi przyjąć rolę lidera zespołu pracowniczego, jednak popełniania nieliczne błędy w kierowaniu tym zespołem i jest w stanie je zidentyfikować i wyeliminować | |
4,5 | Student potrafi przyjąć rolę lidera zespołu pracowniczego i nie popełnia błędów w kierowaniu tym zespołem | |
5,0 | Student potrafi przyjąć rolę lidera zespołu pracowniczego i kreuje standardy zachowania w zespole |
Literatura podstawowa
- Kożusznik B., Kierowanie zespołem pracowniczym, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2006
- Donnellon A., Kierowanie zespołami. Osobisty mentor, Gliwice, Helion/ OnePress, 2007
- Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa, 2006, ibuk.pl
- Singer Blair, Jak zbudować zespół, który zwycięża, Instytut Praktycznej Edukacji, Osielsko, 2010
- Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa, 2007, II
- Benton D., Menadżer z charyzmą, GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2008
Literatura dodatkowa
- Simerson K., Venn M.L., Menedżer jako lider, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
- Payne S., Payne J., Jak być dobrym menedżerem. Zestaw wskazówek, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2009