Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Planowanie i ocena działalności handlowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie i ocena działalności handlowej
Specjalność Organizacja handlu i usług
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,75zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,25zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z procesami planowania i oceny działalności handlowej i usługowej
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu metod planowania działalności
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu oceny efektywności

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Planowanie działalności handlowej i usługowej2
T-A-2Planowanie produktu1
T-A-3Prognozowanie popytu2
T-A-4Projektowanie procesów2
T-A-5Biznes plan3
T-A-6Ocena finansowa1
T-A-7Ocena efektywności2
T-A-8Benchmarking2
15
wykłady
T-W-1Istota planowania działalności w handlu i usługach1
T-W-2Metody planowania2
T-W-3Plany rzeczowo-finansowe2
T-W-4Biznes plan w działalności handlowej i usługowej2
T-W-5Analiza działalności2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Prace projektowe, zaliczenia16
31
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia20
A-W-3Zaliczenie2
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/07_W01
Student jest w stanie objaśnić istotę planowania i rodzaje planów w działalności handlowej.
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-3
E_1A_D5/07_W02
Student jest w stanie scharakteryzować metody analizy działalności handlowej
C-1T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/07_U01
Student potrafi zaplanować działalność handlową
C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-3, M-4S-1, S-2
E_1A_D5/07_U02
Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej
C-3T-A-6, T-A-7, T-A-8M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/07_W01
Student jest w stanie objaśnić istotę planowania i rodzaje planów w działalności handlowej.
2,0
3,0Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z planowaniem i rodzajami planów w działalności handlowej. Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody analizy działalności handlowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/07_U01
Student potrafi zaplanować działalność handlową
2,0
3,0Student potrafi zaplanować podstawowe dzsiałania związane z prowadzeniem działaności handlowe
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_D5/07_U02
Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej
2,0
3,0Student potrafi wykonać podstawową analizę ekonomiczną działalności handlowej na podstawie otrzymanych danych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. D. Waters, Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013
  2. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa wg. standardów światowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006
  3. M. Sławińska, Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005
  2. Stoner J., Freeman E., Gilbert D., Kierowanie, PWE, Warszawa, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Planowanie działalności handlowej i usługowej2
T-A-2Planowanie produktu1
T-A-3Prognozowanie popytu2
T-A-4Projektowanie procesów2
T-A-5Biznes plan3
T-A-6Ocena finansowa1
T-A-7Ocena efektywności2
T-A-8Benchmarking2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota planowania działalności w handlu i usługach1
T-W-2Metody planowania2
T-W-3Plany rzeczowo-finansowe2
T-W-4Biznes plan w działalności handlowej i usługowej2
T-W-5Analiza działalności2
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Prace projektowe, zaliczenia16
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia20
A-W-3Zaliczenie2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/07_W01Student jest w stanie objaśnić istotę planowania i rodzaje planów w działalności handlowej.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z procesami planowania i oceny działalności handlowej i usługowej
Treści programoweT-W-1Istota planowania działalności w handlu i usługach
T-W-2Metody planowania
T-W-3Plany rzeczowo-finansowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z planowaniem i rodzajami planów w działalności handlowej. Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody analizy działalności handlowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/07_W02Student jest w stanie scharakteryzować metody analizy działalności handlowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z procesami planowania i oceny działalności handlowej i usługowej
Treści programoweT-W-4Biznes plan w działalności handlowej i usługowej
T-W-5Analiza działalności
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/07_U01Student potrafi zaplanować działalność handlową
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu metod planowania działalności
Treści programoweT-A-1Planowanie działalności handlowej i usługowej
T-A-2Planowanie produktu
T-A-3Prognozowanie popytu
T-A-4Projektowanie procesów
T-A-5Biznes plan
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaplanować podstawowe dzsiałania związane z prowadzeniem działaności handlowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/07_U02Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu oceny efektywności
Treści programoweT-A-6Ocena finansowa
T-A-7Ocena efektywności
T-A-8Benchmarking
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać podstawową analizę ekonomiczną działalności handlowej na podstawie otrzymanych danych
3,5
4,0
4,5
5,0