Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Wycena nieruchomości rolnych i leśnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wycena nieruchomości rolnych i leśnych
Specjalność Wycena nieruchomości
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 2,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA4 15 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie wiedzy: posiadanie wiedzy zakresu prawa nieruchomości i definicji nieruchomości, rynku nieruchomości i metod wyceny
W-2Wymagania w zakresie umiejętności: posługiwanie się aktami prawami, stosowanie metod analizy
W-3Wymagania w zakresie kompetencji: ocena zgromadzonych danych, argumentowanie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)6
T-A-2Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych2
T-A-3Wycena parków, ogrodów i zieleńców2
T-A-4Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych2
T-A-5Wycena roślin ozdobnych i plantacji wieloletnich3
15
wykłady
T-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,2
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP2
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi4
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej2
T-W-5Podstawy rolnictwa5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć20
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów20
A-A-4Zebranie danych10
A-A-5Czytanie aktów prawnych12
A-A-6Opracowanie wskazanych problemów12
89
wykłady
A-W-1Czytanie wskazanej literatury i materiałów15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu14
A-W-3Uczestnictwo w wykładach25
A-W-4Uczestnictwo w wykładach5
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-4Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-5Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-6Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/7_W01
Rozróżnia cechy specyficzne i sposoby szacowania części składowych nieruchomości rolnych i leśnych
E_2A_W02S2A_W02C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1
E_2A_D8/7_W02
Formułuje cele i objaśnia potrzebę szacowania wartości według obowiązujących przepisów prawa
E_2A_W08S2A_W07C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1
E_2A_D8/7_W03
identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
E_2A_W06S2A_W06C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/7_U01
Analizuje dane, dobiera i stosuje sposoby wyceny nieruchomości rolnych i leśnych oraz wartości części składowych
E_2A_U01S2A_U01C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1, M-4, M-3S-2, S-3, S-1
E_2A_D8/7_U02
Szacuje wartość w zależności od celów wyceny według obowiązujących przepisów
E_2A_U02S2A_U02C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/7_K01
Świadomy i zorientowny w doborze źródeł do wyceny i znaczenia szacowania wartości w gospodarce
E_2A_K04S2A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/7_W01
Rozróżnia cechy specyficzne i sposoby szacowania części składowych nieruchomości rolnych i leśnych
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia...
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
E_2A_D8/7_W02
Formułuje cele i objaśnia potrzebę szacowania wartości według obowiązujących przepisów prawa
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia...
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
E_2A_D8/7_W03
identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
2,0nie identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
3,0identyfikuje w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje w stopniu dobrym okoliczności, w których istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
4,5identyfikuje w stopniu więcej niz dobrym okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
5,0identyfikuje w stopniu bardzo dobrym okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/7_U01
Analizuje dane, dobiera i stosuje sposoby wyceny nieruchomości rolnych i leśnych oraz wartości części składowych
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich prac.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki i umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.
E_2A_D8/7_U02
Szacuje wartość w zależności od celów wyceny według obowiązujących przepisów
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować pojęć i metod
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki i umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/7_K01
Świadomy i zorientowny w doborze źródeł do wyceny i znaczenia szacowania wartości w gospodarce
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Konowalczuk J. i inni, Wycena nieruchomości i gospodarstw rolnych, Zachodnie centrum organizacji, Zielona Góra, 2008
  2. Nowak A., Wycena lasów, Edukcaterra Sp.z o o, Olsztyn, 2010
  3. Podgórski M. i inni, Podstawy wyceny lasów, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2001
  4. Cymerman R. ( red ), Podstawy rolnictwa i wycena nieruchomości rolnych, Edukaterra, Olsztyn, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Łaguna T., Wycena nieruchomości i gospodarstw rolnych, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)6
T-A-2Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych2
T-A-3Wycena parków, ogrodów i zieleńców2
T-A-4Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych2
T-A-5Wycena roślin ozdobnych i plantacji wieloletnich3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,2
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP2
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi4
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej2
T-W-5Podstawy rolnictwa5
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć20
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów20
A-A-4Zebranie danych10
A-A-5Czytanie aktów prawnych12
A-A-6Opracowanie wskazanych problemów12
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Czytanie wskazanej literatury i materiałów15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu14
A-W-3Uczestnictwo w wykładach25
A-W-4Uczestnictwo w wykładach5
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_W01Rozróżnia cechy specyficzne i sposoby szacowania części składowych nieruchomości rolnych i leśnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia...
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_W02Formułuje cele i objaśnia potrzebę szacowania wartości według obowiązujących przepisów prawa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-1Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-A-2Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
T-A-3Wycena parków, ogrodów i zieleńców
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia...
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_W03identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
T-A-1Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-A-2Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
T-A-3Wycena parków, ogrodów i zieleńców
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
3,0identyfikuje w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje w stopniu dobrym okoliczności, w których istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
4,5identyfikuje w stopniu więcej niz dobrym okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
5,0identyfikuje w stopniu bardzo dobrym okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_U01Analizuje dane, dobiera i stosuje sposoby wyceny nieruchomości rolnych i leśnych oraz wartości części składowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-4Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich prac.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki i umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_U02Szacuje wartość w zależności od celów wyceny według obowiązujących przepisów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-1Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-A-2Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
T-A-3Wycena parków, ogrodów i zieleńców
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować pojęć i metod
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki i umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_K01Świadomy i zorientowny w doborze źródeł do wyceny i znaczenia szacowania wartości w gospodarce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym