Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Handel zagraniczny
Sylabus przedmiotu Analiza danych ankietowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza danych ankietowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Bąk <Iwona.Bak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagane podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii i statystyki opisowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy o badaniach ankietowych. |
C-2 | Zdobycie umiejętności zaprojektowania i przeprowadzenie badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Cele i zakres badań ankietowych. | 4 |
T-P-2 | Proces projektowania badania opinii. | 5 |
T-P-3 | Charakterystyka technik wyboru próby. Liczebność próby w badaniach ankietowych. | 5 |
T-P-4 | Metody obserwacji statystycznej. | 2 |
T-P-5 | Rodzaje pytań i odpowiedzi. Konstrukcja kwestionariusza. | 4 |
T-P-6 | Błędy w badaniach ankietowych. | 2 |
T-P-7 | Analiza wyników badań. | 2 |
T-P-8 | Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników próby na całą populację. | 2 |
T-P-9 | Prezentacja prac przygotowanych na zaliczenie przedmiotu. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Przygotowanie projektu | 14 |
A-P-3 | Studiowanie literatury | 8 |
A-P-4 | Prezentacja projektu | 2 |
A-P-5 | Udział w konsultacjach | 6 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnie przeprowadzonego badania ankietowego – prezentacja wyników badań na ostatnich zajęciach. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O19/1_W01 Student ma wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet." | E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W07 | S1A_W01, S1A_W06 | C-2, C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-5, T-P-4, T-P-7, T-P-6, T-P-8, T-P-3 | M-1 | S-1 |
E_1A_O19/1_W02 Student posiada wiedzę na temat błędów występujacych w badaniach ankietowych oraz zna metody wnioskowania statystycznego wykorzystywane do uogólniania wyników z próby na całą populację." | E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W07, E_1A_W10, E_1A_W12 | S1A_W01, S1A_W03, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W08 | C-2, C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O19/1_U01 Student potrafi zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety." | E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U17, E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U07 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10 | C-2 | T-P-5, T-P-8, T-P-6, T-P-7 | M-1 | S-1 |
E_1A_O19/1_U02 Student potrafi przeprowadzić badanie ankietowe." | E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U16, E_1A_U17, E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U07, E_1A_U08, E_1A_U09 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10 | C-2, C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O19/1_K01 Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej. | E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K05, E_1A_K08, E_1A_K09 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05 | C-2 | T-P-9, T-P-5, T-P-6, T-P-8, T-P-7 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O19/1_W01 Student ma wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet." | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat projektowania i konstrukcji ankiet. |
3,0 | Student posiada wąską wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | |
3,5 | Student posiada częściową wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | |
4,0 | Student posiada wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | |
4,5 | Student posiada szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | |
5,0 | Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | |
E_1A_O19/1_W02 Student posiada wiedzę na temat błędów występujacych w badaniach ankietowych oraz zna metody wnioskowania statystycznego wykorzystywane do uogólniania wyników z próby na całą populację." | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat błędów występujących w badaniach ankietowych i nie zna metod wnioskowania statystycznego wykorzystywanych do uogólniania wyników z próby na całą populację. |
3,0 | Student posiada wąską wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. | |
3,5 | Student posiada częściową wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. | |
4,0 | Student posiada wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. | |
4,5 | Student posiada szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. | |
5,0 | Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O19/1_U01 Student potrafi zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety." | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusza ankietowego. |
3,0 | Student potrafi zaprojektować i wykonać przy pomocy nauczyciela pewne części kwestionariusza ankietowego. | |
3,5 | Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać pewne części kwestionariusza ankietowego. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankietowy. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety, a także dokonać jego analizy. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety, a także dokonać jego analizy. Potrafi zidentyfikować i usunąć błędy powstałe w kwestionariuszu. | |
E_1A_O19/1_U02 Student potrafi przeprowadzić badanie ankietowe." | 2,0 | Student nie potrafi przeprowadzić badania ankietowego. |
3,0 | Student potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić część etapów badania ankietowego. | |
3,5 | Student potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić większość etapów badania ankietowego. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie przeprowadzić większość etapów badania ankietowego. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe i wyciągnąć wnioski z przeprowadzonego badania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O19/1_K01 Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej. | 2,0 | Student nie opanował zasad pracy indywidualnej i zespołowej. |
3,0 | Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe, a przy pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy. | |
3,5 | Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe i zorganizować grupowy projekt badawczy. | |
4,0 | Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, a przy pomocy nauczyciela potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu i dokonać wstępnej analizy uzyskanych wyników. | |
4,5 | Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, a także dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników. | |
5,0 | Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, potrafi dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników oraz potrafi wykorzystać wszystkie moduły poznanych pakietów statystycznych. |
Literatura podstawowa
- Stupnicki R., Analiza i prezentacja danych ankietowych, AWF, Warszawa, 2003
- Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa, 2004
- Zeliaś A., Metody statystyczne, PWE, Warszawa, 2001
Literatura dodatkowa
- Domański Cz., Testy statystyczne, PWE, Warszawa, 1990
- Mynarski S., Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa, 1990
- Ostasiewicz W. (red.), Ocena i analiza jakości życia, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław, 2004