Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka turystyczna

Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia dyplomowa III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny WEk Nauczyciel <Maciej.Nosal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Dobór opiekunów prac dyplomowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania i obrony prac dyplomowych
C-2Rozwiązanie problemu badawczego z obszaru nauk ekonomicznych, będącego przedmiotem pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach15
A-P-2Konsultacje z opiekunem i przygotowanie prezentacji z realizacji pracy dyplomowej/projketu pracy15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna, prezentacja, metoda przypadków, objaśnianie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości i prawidłowości wykonania pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A09_W01
Ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązania problemów badawczych. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej
E_2A_W14, E_2A_W01, E_2A_W07, E_2A_W06, E_2A_W02S2A_W01, S2A_W02, S2A_W06, S2A_W10C-1, C-2T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A09_U01
Umie przygotować i przedstawić pracę stanowącą rozwiązanie analizowanego problemu badawczego
E_2A_U07, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U08, E_2A_U19, E_2A_U01, E_2A_U09, E_2A_U11, E_2A_U14, E_2A_U12, E_2A_U05S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10C-2T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A09_W01
Ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązania problemów badawczych. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Nie zaprezentował sposobu realizacji pracy dyplomowej, jej planu i harmonogramu
3,0Student zna zasady dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Zaprezentował syntetycznie postępy w realizcji pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A09_U01
Umie przygotować i przedstawić pracę stanowącą rozwiązanie analizowanego problemu badawczego
2,0
3,0Student przygotował i przedstawił pracę, która stanowi rozwiązanie postawionego problemu badawczego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
  2. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009
  4. ., Standardy przygotowania prac dyplomowych na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach15
A-P-2Konsultacje z opiekunem i przygotowanie prezentacji z realizacji pracy dyplomowej/projketu pracy15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A09_W01Ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązania problemów badawczych. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
E_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W07Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym wnioskowania statystycznego, ekonometrii i prognozowania procesów ekonomicznych) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania i obrony prac dyplomowych
C-2Rozwiązanie problemu badawczego z obszaru nauk ekonomicznych, będącego przedmiotem pracy
Treści programoweT-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna, prezentacja, metoda przypadków, objaśnianie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości i prawidłowości wykonania pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Nie zaprezentował sposobu realizacji pracy dyplomowej, jej planu i harmonogramu
3,0Student zna zasady dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Zaprezentował syntetycznie postępy w realizcji pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A09_U01Umie przygotować i przedstawić pracę stanowącą rozwiązanie analizowanego problemu badawczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_2A_U19Wyjaśnia złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii
E_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U09Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
E_2A_U11Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-2Rozwiązanie problemu badawczego z obszaru nauk ekonomicznych, będącego przedmiotem pracy
Treści programoweT-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna, prezentacja, metoda przypadków, objaśnianie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości i prawidłowości wykonania pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przygotował i przedstawił pracę, która stanowi rozwiązanie postawionego problemu badawczego
3,5
4,0
4,5
5,0