Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Audyt personalny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Audyt personalny
Specjalność Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW2 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z celem i korzyściami wynikającymi z audytu personalnego
C-2Budowa umiejętności przygotowania i przeprowadzenia audytu personalnego w organizacji
C-3Pogłębianie wiedzy dotyczącej roli i metod pracy audytora

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Diagnoza kompetencji pracowniczych6
T-A-2Metody i narzędzia controllingu personalnego5
T-A-3Koszty personalne2
T-A-4Raport diagnostyczny z audytu personalnego2
15
wykłady
T-W-1Znaczenie audytu personalnego w doskonaleniu organizacji2
T-W-2Organizacja działu personalnego2
T-W-3Audyt stanowiskowy3
T-W-4Dokumentacja audytowa2
T-W-5Ryzyko kadrowe2
T-W-6Controlling personalny4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych i studiowanie wskazanej literatury22
A-A-3Przygotowanie prezentacji20
A-A-4Udział w konsultacjach dotyczących prezentacji3
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego24
A-W-3Udział w kolokwium zaliczeniowym3
A-W-4Zapoznanie się ze wskazaną literaturą fachową10
A-W-5Przygotowanie do wykładu konwersatoryjnego8
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wykonania projektów
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/3_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
E_2A_W05, E_2A_W10S2A_W03, S2A_W05, S2A_W08C-1T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-2
E_2A_D2/3_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego
E_2A_W05, E_2A_W10S2A_W03, S2A_W05, S2A_W08C-2, C-3T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-3M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego
E_2A_U02, E_2A_U12, E_2A_U05S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08C-2, C-3T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1M-3S-2
E_2A_D2/3_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego
E_2A_U02, E_2A_U12, E_2A_U05S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08C-3T-A-2M-3S-2
E_2A_D2/3_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych
E_2A_U14, E_2A_U13S2A_U09, S2A_U10C-2T-A-3, T-A-4M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/3_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
2,0Student nie potrafi wyjaśnić jakie jest znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
3,0Student potrafi zdefiniować w sposób ogólny znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
3,5Student potrafi precyzyjnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
4,0Student potrafi dokładnie objaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim oraz jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych
4,5Student potrafi dokładnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego, wskazać jego cel w poszczególnych procedurach kadrowych oraz wskazać wnioski jakie płyną z audytu dla działu personalnego
5,0Student potrafi szczegółowo wyjaśnić znaczenie audytu personalnego, wskazać jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych, wskazać wnioski jakie płyną z audytu personalnego dla działalności działu personalnego oraz zaproponować własne koncepcje dotyczące możliwości jego wykorzystania
E_2A_D2/3_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego
2,0Student nie potrafi wymienić etapów wchodzących w skład procesu audytu personalnego oraz scharakteryzować w sposób zadowalający żadnego z nich
3,0Student potrafi opisać w sposób ogólny proces audytu personalnego
3,5Student potrafi scharakteryzować proces audytu personalnego wraz z wymianą etapów w nim występujących
4,0Student potrafi szczegółowo scharakteryzować etapy i przebieg procesu audytu personalnego
4,5Student potrafi szczegółowo opisać etapy i przebieg procesu audytu personalnego, wskazać zależności pomiędzy nimi oraz poznane metody i techniki pozwalające na realizację poszczególnych etapów
5,0Student potrafi dokładnie scharakteryzować etapy i przebieg procesu audytu personalnego, wskazać zależności pomiędzy nimi oraz metody i techniki pozwalające na ich realizację wraz ze wskazaniem problemów mogących wystąpić w każdym z etapów procesu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego
2,0Student nie umie sporządzić planu audytu personalnego oraz nie potrafi zorganizować procesu audytu personalnego
3,0Student potrafi sporządzić ogólny plan audytu personalnego oraz umie zgodnie z nim postępować
3,5Student umie wykonać ogólny plan audytu personalnego oraz ocenić jego słabe punkty
4,0Student potrafi sporządzić dokładny plan audytu personalnego i dokonać jego wszechstronnej analizy
4,5Student potrafi sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego kompleksowej analizy oraz dobierać poznane w tym zakresie rozwiązania w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony
5,0Student umie sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego wszechstronnej analizy oraz przygotować własne zakresie rozwiązania w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony
E_2A_D2/3_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego
2,0Student nie umie stosować poznanych metod controllingu personalnego
3,0Student potrafi stosować jedynie poznane podstawowe metody szacowania kosztów personalnych w organizacji
3,5Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz poznane podstawowe metody analiz kadr
4,0Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz większość metod analizy kadr
4,5Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie poznane metody analizy kadr
5,0Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie metody analizy kadr wraz umie opracowywać ogólne wnioski z wykonanych analiz
E_2A_D2/3_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych
2,0Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego
3,0Student potrafi dokonać pobieżnej prezentacji otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych
3,5Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników
4,0Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu
4,5Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia
5,0Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadania ćwiczeniowego, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazuje na wady i zalety proponowanych rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. Maciniak J., Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Kraków, 2010
  2. Nowak M., Controlling personalny, Wolters Kluwer, Kraków, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Davis T., Ewaluacja talentu. Nowa strategia zarządzania talentami w organizacji., Wolters Kluwer, Kraków, 2010
  2. Ulrich D., Becker B., Huselid M., Karta wyników zarządzania zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Kraków, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Diagnoza kompetencji pracowniczych6
T-A-2Metody i narzędzia controllingu personalnego5
T-A-3Koszty personalne2
T-A-4Raport diagnostyczny z audytu personalnego2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie audytu personalnego w doskonaleniu organizacji2
T-W-2Organizacja działu personalnego2
T-W-3Audyt stanowiskowy3
T-W-4Dokumentacja audytowa2
T-W-5Ryzyko kadrowe2
T-W-6Controlling personalny4
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych i studiowanie wskazanej literatury22
A-A-3Przygotowanie prezentacji20
A-A-4Udział w konsultacjach dotyczących prezentacji3
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego24
A-W-3Udział w kolokwium zaliczeniowym3
A-W-4Zapoznanie się ze wskazaną literaturą fachową10
A-W-5Przygotowanie do wykładu konwersatoryjnego8
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/3_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z celem i korzyściami wynikającymi z audytu personalnego
Treści programoweT-W-2Organizacja działu personalnego
T-W-1Znaczenie audytu personalnego w doskonaleniu organizacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wyjaśnić jakie jest znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
3,0Student potrafi zdefiniować w sposób ogólny znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
3,5Student potrafi precyzyjnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
4,0Student potrafi dokładnie objaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim oraz jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych
4,5Student potrafi dokładnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego, wskazać jego cel w poszczególnych procedurach kadrowych oraz wskazać wnioski jakie płyną z audytu dla działu personalnego
5,0Student potrafi szczegółowo wyjaśnić znaczenie audytu personalnego, wskazać jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych, wskazać wnioski jakie płyną z audytu personalnego dla działalności działu personalnego oraz zaproponować własne koncepcje dotyczące możliwości jego wykorzystania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/3_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
Cel przedmiotuC-2Budowa umiejętności przygotowania i przeprowadzenia audytu personalnego w organizacji
C-3Pogłębianie wiedzy dotyczącej roli i metod pracy audytora
Treści programoweT-W-5Ryzyko kadrowe
T-W-6Controlling personalny
T-W-4Dokumentacja audytowa
T-W-3Audyt stanowiskowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić etapów wchodzących w skład procesu audytu personalnego oraz scharakteryzować w sposób zadowalający żadnego z nich
3,0Student potrafi opisać w sposób ogólny proces audytu personalnego
3,5Student potrafi scharakteryzować proces audytu personalnego wraz z wymianą etapów w nim występujących
4,0Student potrafi szczegółowo scharakteryzować etapy i przebieg procesu audytu personalnego
4,5Student potrafi szczegółowo opisać etapy i przebieg procesu audytu personalnego, wskazać zależności pomiędzy nimi oraz poznane metody i techniki pozwalające na realizację poszczególnych etapów
5,0Student potrafi dokładnie scharakteryzować etapy i przebieg procesu audytu personalnego, wskazać zależności pomiędzy nimi oraz metody i techniki pozwalające na ich realizację wraz ze wskazaniem problemów mogących wystąpić w każdym z etapów procesu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/3_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-2Budowa umiejętności przygotowania i przeprowadzenia audytu personalnego w organizacji
C-3Pogłębianie wiedzy dotyczącej roli i metod pracy audytora
Treści programoweT-A-3Koszty personalne
T-A-4Raport diagnostyczny z audytu personalnego
T-A-2Metody i narzędzia controllingu personalnego
T-A-1Diagnoza kompetencji pracowniczych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie sporządzić planu audytu personalnego oraz nie potrafi zorganizować procesu audytu personalnego
3,0Student potrafi sporządzić ogólny plan audytu personalnego oraz umie zgodnie z nim postępować
3,5Student umie wykonać ogólny plan audytu personalnego oraz ocenić jego słabe punkty
4,0Student potrafi sporządzić dokładny plan audytu personalnego i dokonać jego wszechstronnej analizy
4,5Student potrafi sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego kompleksowej analizy oraz dobierać poznane w tym zakresie rozwiązania w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony
5,0Student umie sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego wszechstronnej analizy oraz przygotować własne zakresie rozwiązania w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/3_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-3Pogłębianie wiedzy dotyczącej roli i metod pracy audytora
Treści programoweT-A-2Metody i narzędzia controllingu personalnego
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie stosować poznanych metod controllingu personalnego
3,0Student potrafi stosować jedynie poznane podstawowe metody szacowania kosztów personalnych w organizacji
3,5Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz poznane podstawowe metody analiz kadr
4,0Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz większość metod analizy kadr
4,5Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie poznane metody analizy kadr
5,0Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie metody analizy kadr wraz umie opracowywać ogólne wnioski z wykonanych analiz
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/3_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-2Budowa umiejętności przygotowania i przeprowadzenia audytu personalnego w organizacji
Treści programoweT-A-3Koszty personalne
T-A-4Raport diagnostyczny z audytu personalnego
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonania projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego
3,0Student potrafi dokonać pobieżnej prezentacji otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych
3,5Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników
4,0Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu
4,5Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia
5,0Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadania ćwiczeniowego, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazuje na wady i zalety proponowanych rozwiązań