Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Sylabus przedmiotu Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości i inwestycji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości i inwestycji | ||
Specjalność | Gospodarka nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>, Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania w zakresie umiejetności: student potrafi analizować dane, wykonywać operacje matematyczne, posługiwać sie programem excel |
W-2 | Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracować wskazany problem i formułować wnioski |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształecenie umiejetności praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania zadań |
C-2 | Wskazanie znaczenia analizy rynku nieruchomości w zawodach związanych z rynkiem nieruchomości oraz w gospodarce rynkowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Badanie struktury zjawisk na rynku nieruchomości | 2 |
T-A-2 | Badanie dynamiki zjawisk na rynku nieruchomości | 2 |
T-A-3 | Badanie trendów na rynku nieruchomości | 2 |
T-A-4 | Badanie sezonowości zjawisk na rynku nieruchomości | 2 |
T-A-5 | Badanie współzależności zjawisk na rynku nieruchomości | 2 |
T-A-6 | Badania jakościowe na rynku nieruchomości | 2 |
T-A-7 | Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Rozwiązywanie zadań | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do kolokwium | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Metody praktyczne - rozwiązywanie zadań |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - ocena kolokwiów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie cwiczeń na podstawie wyników kolokwiów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/1_W01 identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomosci oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywnosci inwestycji na rynku nieruchomosci | E_2A_W05 | S2A_W05 | C-2 | T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-1, T-A-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/1_U01 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości | E_2A_U04 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08 | C-1, C-2 | T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_2A_D3/1_U02 rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | E_2A_U04 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08 | C-1, C-2 | T-A-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/1_K01 świadomy koniecznosci dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości | E_2A_K04 | S2A_K04 | C-2 | T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-1, T-A-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/1_W01 identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomosci oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywnosci inwestycji na rynku nieruchomosci | 2,0 | nie identyfikuje kierunków badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteriów oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości |
3,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/1_U01 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości | 2,0 | nie potrafi rozwiazać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości |
3,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomosci w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu wiecej niz dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dobrym | |
5,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_D3/1_U02 rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | 2,0 | nie potrafi rozwiązac problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości |
3,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomosci w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu wiecęj niz dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu wiecęj niz dobrym | |
5,0 | rozwiaąuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/1_K01 świadomy koniecznosci dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości | 2,0 | brak świadomości co do konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości |
3,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dostateczny | |
3,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dostateczny | |
4,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dobry | |
4,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dobry | |
5,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób bardzo dobry |
Literatura podstawowa
- Bryx M., Rynek nieruchomości - system i funkcjonowanie, Poltex, Warszawa, 2006
- Gawron H., Analiza rynku nieruchomości, Materiały Dydaktyczne 224, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznan, 2009
Literatura dodatkowa
- Kucharska - Stasiak E., Nieruchomość w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa, 2007
- Nowak M., Skotarczak T. (red.), Rynek nieruchomości gminnych w czasie kryzysu i po kryzysie, CeDeWu, Warszawa, 2011
- Skotarczak T. (red.), Zmiany na rynku usług związanych z nieruchomościami, Instytut Gospodarki Nieruchomościami i Środowiska, Szczecin, 2011