Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Wycena nieruchomości

Sylabus przedmiotu Marketing usług:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing usług
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student ma dowidzieć jak wykorzystywać marketing relacji w działalności usługowej
C-2Student ma wiedzieć jak skutecznie komunikować się z rynkiem w działalności usługowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ewolucja marketingu1
T-A-2Specyfika marketingu relacji2
T-A-3Marketing w sferze usług komercyjnych i niekomercyjnych – charakterystyka.2
T-A-4Anatomia produktu usługowego.3
T-A-5Planowanie strategii komunikacji firmy usługowej.2
T-A-6Efektywność i skuteczność marketingu.3
T-A-7Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie studium przypadku10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z użyciem komputera
M-2metody eksponujące (film)
M-3Ćwiczenia praktyczne – studia przypadków
M-4Praca w grupach

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: studium przypdku
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O26_W01
Wiedza z zakresu więzi między sprzedawcą a klientem
E_2A_W04S2A_W04C-2T-A-1, T-A-2M-1, M-3S-1
E_2A_O26_W02
Wiedza z zakresu norm moralnych i etycznych stosowanych w biznesie
E_2A_W09S2A_W07C-2T-A-5, T-A-6M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O26_U01
Umiejętność analizowania zjawisk społecznych w zakresie zmian oczekiwań klientów
E_2A_U12S2A_U08C-1T-A-3, T-A-7M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O26_K01
Student potrafi opracować projekt kampanii promocyjnej przedsiębiorstwa usługowego
E_2A_K05S2A_K05C-1T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O26_W01
Wiedza z zakresu więzi między sprzedawcą a klientem
2,0
3,0Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5
4,0Student potrafi określić rodzaje więzi zawiązywanych między sprzedawcą a klientem
4,5
5,0
E_2A_O26_W02
Wiedza z zakresu norm moralnych i etycznych stosowanych w biznesie
2,0
3,0Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i wykorzystuje normy moralne i etyczne stosowane w biznesie
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O26_U01
Umiejętność analizowania zjawisk społecznych w zakresie zmian oczekiwań klientów
2,0
3,0Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5Potrafi analizować zmianę potrzeb klientów
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O26_K01
Student potrafi opracować projekt kampanii promocyjnej przedsiębiorstwa usługowego
2,0
3,0Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5
4,0Student opracowuje projekt kampanii promocyjnej przy niewielkiej pomocy nauczyciela
4,5
5,0Student potrafi opracować projekt kampanii promocyjnej przedsiębiorstwa usługowego

Literatura podstawowa

  1. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J. Wiktor, Marketing usług, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa, 2006
  2. A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa, 1996
  3. K. Rogozinski, Nowy marketing usług, Wyd. AE, Poznan, Poznań, 2000

Literatura dodatkowa

  1. K. Rogozinski (red.), Zarządzanie relacjami, Wyd. Difin, Warszawa, 2006
  2. Pomiar efektywności marketingu, „Problemy Zarządzania”, 2007, 2

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ewolucja marketingu1
T-A-2Specyfika marketingu relacji2
T-A-3Marketing w sferze usług komercyjnych i niekomercyjnych – charakterystyka.2
T-A-4Anatomia produktu usługowego.3
T-A-5Planowanie strategii komunikacji firmy usługowej.2
T-A-6Efektywność i skuteczność marketingu.3
T-A-7Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu.2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie studium przypadku10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O26_W01Wiedza z zakresu więzi między sprzedawcą a klientem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
Cel przedmiotuC-2Student ma wiedzieć jak skutecznie komunikować się z rynkiem w działalności usługowej
Treści programoweT-A-1Ewolucja marketingu
T-A-2Specyfika marketingu relacji
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z użyciem komputera
M-3Ćwiczenia praktyczne – studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: studium przypdku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5
4,0Student potrafi określić rodzaje więzi zawiązywanych między sprzedawcą a klientem
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O26_W02Wiedza z zakresu norm moralnych i etycznych stosowanych w biznesie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W09Ma pogłębioną wiedzę o wybranych zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-2Student ma wiedzieć jak skutecznie komunikować się z rynkiem w działalności usługowej
Treści programoweT-A-5Planowanie strategii komunikacji firmy usługowej.
T-A-6Efektywność i skuteczność marketingu.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i wykorzystuje normy moralne i etyczne stosowane w biznesie
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O26_U01Umiejętność analizowania zjawisk społecznych w zakresie zmian oczekiwań klientów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Student ma dowidzieć jak wykorzystywać marketing relacji w działalności usługowej
Treści programoweT-A-3Marketing w sferze usług komercyjnych i niekomercyjnych – charakterystyka.
T-A-7Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia praktyczne – studia przypadków
M-4Praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: studium przypdku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5Potrafi analizować zmianę potrzeb klientów
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O26_K01Student potrafi opracować projekt kampanii promocyjnej przedsiębiorstwa usługowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
Cel przedmiotuC-1Student ma dowidzieć jak wykorzystywać marketing relacji w działalności usługowej
Treści programoweT-A-3Marketing w sferze usług komercyjnych i niekomercyjnych – charakterystyka.
T-A-4Anatomia produktu usługowego.
T-A-5Planowanie strategii komunikacji firmy usługowej.
T-A-6Efektywność i skuteczność marketingu.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia praktyczne – studia przypadków
M-4Praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: studium przypdku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5
4,0Student opracowuje projekt kampanii promocyjnej przy niewielkiej pomocy nauczyciela
4,5
5,0Student potrafi opracować projekt kampanii promocyjnej przedsiębiorstwa usługowego