Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Fundusze i projekty unijne

Sylabus przedmiotu Biznesplan i studium wykonalności inwestycji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Fundusze i projekty unijne
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Biznesplan i studium wykonalności inwestycji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie jest koniczna wiedza początkowa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu biznesplanu i studium wykonalności inwestycji w projektach unijnych oraz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Informacje ogólne o projekcie i wnioskodawcy1
T-W-2Streszczenie projektu i wnioski z analizy1
T-W-3Cele projektu1
T-W-4Charakterystyka projektu1
T-W-5Charakterystyka wnioskodawcy i jego otoczenia społeczno-ekonomicznego2
T-W-6Analiza techniczno-organizacyjna i prawna2
T-W-7Analiza oddziaływania na środowisko2
T-W-8Analiza ekonomiczno-finansowa przedsięwzięcia3
T-W-9Analiza wrażliwości oraz analiza inwestycyjna2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury30
A-W-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych30
A-W-4Przygotowanie do egzaminu15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena pracy pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: egzamin ustny lub testowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F10_W01
Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu biznesplanu i studium wykonalności inwestycji w projektach unijnych

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F10_U01
Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych.

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F10_K01
Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy związane z zakresu biznesplanu i studium wykonalności inwestycji w projektach unijnych.

Literatura podstawowa

  1. Jerzy Skrzypek, Zasady konstrukcji studium wykonalności lub biznesplanu dla projektów współfinansowanych ze środków UE, TWIGGER, Warszawa, 2007
  2. Jacek Kawala, Marlena Modras, Ewa Kalinowska, Studium wykonalności dla inwestycji komunalnych, LEMTECH, Kraków, 2003
  3. K. Świerszcz, Skuteczny biznesplan a fundusze europejskie, Alta, 2010

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Informacje ogólne o projekcie i wnioskodawcy1
T-W-2Streszczenie projektu i wnioski z analizy1
T-W-3Cele projektu1
T-W-4Charakterystyka projektu1
T-W-5Charakterystyka wnioskodawcy i jego otoczenia społeczno-ekonomicznego2
T-W-6Analiza techniczno-organizacyjna i prawna2
T-W-7Analiza oddziaływania na środowisko2
T-W-8Analiza ekonomiczno-finansowa przedsięwzięcia3
T-W-9Analiza wrażliwości oraz analiza inwestycyjna2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury30
A-W-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych30
A-W-4Przygotowanie do egzaminu15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F10_W01Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu biznesplanu i studium wykonalności inwestycji w projektach unijnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F10_U01Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F10_K01Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy związane z zakresu biznesplanu i studium wykonalności inwestycji w projektach unijnych.