Wydział Ekonomiczny - Fundusze i projekty unijne
Sylabus przedmiotu Biznesplan i studium wykonalności inwestycji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Fundusze i projekty unijne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biznesplan i studium wykonalności inwestycji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Nie jest koniczna wiedza początkowa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu biznesplanu i studium wykonalności inwestycji w projektach unijnych oraz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Informacje ogólne o projekcie i wnioskodawcy | 1 |
T-W-2 | Streszczenie projektu i wnioski z analizy | 1 |
T-W-3 | Cele projektu | 1 |
T-W-4 | Charakterystyka projektu | 1 |
T-W-5 | Charakterystyka wnioskodawcy i jego otoczenia społeczno-ekonomicznego | 2 |
T-W-6 | Analiza techniczno-organizacyjna i prawna | 2 |
T-W-7 | Analiza oddziaływania na środowisko | 2 |
T-W-8 | Analiza ekonomiczno-finansowa przedsięwzięcia | 3 |
T-W-9 | Analiza wrażliwości oraz analiza inwestycyjna | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 30 |
A-W-3 | Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych | 30 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: ocena pracy pisemnej |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny lub testowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
FPU_10A_WEk/PD/F10_W01 Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu biznesplanu i studium wykonalności inwestycji w projektach unijnych | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
FPU_10A_WEk/PD/F10_U01 Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
FPU_10A_WEk/PD/F10_K01 Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy związane z zakresu biznesplanu i studium wykonalności inwestycji w projektach unijnych. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Jerzy Skrzypek, Zasady konstrukcji studium wykonalności lub biznesplanu dla projektów współfinansowanych ze środków UE, TWIGGER, Warszawa, 2007
- Jacek Kawala, Marlena Modras, Ewa Kalinowska, Studium wykonalności dla inwestycji komunalnych, LEMTECH, Kraków, 2003
- K. Świerszcz, Skuteczny biznesplan a fundusze europejskie, Alta, 2010