Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Fundusze i projekty unijne

Sylabus przedmiotu Wdrażanie i rozliczanie projektów unijnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Fundusze i projekty unijne
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Wdrażanie i rozliczanie projektów unijnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,50,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie jest wymagana wiedza początkowa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu zasad wdrażania i rozliczania projektów unijnych oraz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Raportowanie5
T-A-2Analiza finansowa projektu5
T-A-3Sporządzanie sprawozdań z realizacji projektu5
15
wykłady
T-W-1Zakres kontroli5
T-W-2Podmioty uprawnione do przeprowadzenia kontroli5
T-W-3Monitorowanie5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie projektu15
A-A-3Czytanie wskazanej literatury5
A-A-4Przygotowanie do egzaminu10
45
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury15
A-W-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych15
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena pracy pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: egzamin ustny lub testowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F17_W01
Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu zasad wdrażania i rozliczania projektów unijnych.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F17_U01
Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych.

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F17_K01
Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy związane z zakresu zasad wdrażania i rozliczania projektów unijnych.

Literatura podstawowa

  1. J. Oleńska, Instrukcja obiegu i archiwizowania dokumentów księgowych związanych z realizacją projektów unijnych, ODDK, 2013
  2. M. Lech, D. Lech – Wszołek, Instruktaż końcowego rozliczenia projektów inwestycyjnych realizowanych w ramach funduszy europejskich, ODDK, 2012
  3. M. Perkowski, Procedura odwoławcza w systemie wdrażania funduszy europejskich, Wolters Kluwer, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Raportowanie5
T-A-2Analiza finansowa projektu5
T-A-3Sporządzanie sprawozdań z realizacji projektu5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zakres kontroli5
T-W-2Podmioty uprawnione do przeprowadzenia kontroli5
T-W-3Monitorowanie5
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie projektu15
A-A-3Czytanie wskazanej literatury5
A-A-4Przygotowanie do egzaminu10
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury15
A-W-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F17_W01Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu zasad wdrażania i rozliczania projektów unijnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F17_U01Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F17_K01Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy związane z zakresu zasad wdrażania i rozliczania projektów unijnych.