Wydział Ekonomiczny - Gospodarka nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Zagadnienia wspólne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka nieruchomościami | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zagadnienia wspólne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie podstawowej wiedzy z ze statystyki opisowej, a także ogólna wiedza ekonomiczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość zapisów dotyczących wartości pieniądza w czasie, podstawowych pojęć z rachunkowości i kosztorysowania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy matematyki finansowej | 6 |
T-W-2 | Elementy rachunkowości | 4 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych | 20 |
A-W-3 | Czytanie wskazanej literatury | 20 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 40 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia |
M-2 | Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN6_W01 Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje zapisy dotyczące wartości pieniądza w czasie podstawowe pojęcia z rachunkowości i kosztorysowania | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN6_U01 Słuchacz analizuje i interpretuje, oraz wykorzystuje i dobiera właściwe rozwiązania | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN6_K01 Słuchacz aktywnie ,kompetentnie i świadomie formułuje problemy ekonomiczne związane z wyceną i zarządzaniem nieruchomościami | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN6_W01 Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje zapisy dotyczące wartości pieniądza w czasie podstawowe pojęcia z rachunkowości i kosztorysowania | 2,0 | Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawową wiedze w zakresie przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN6_U01 Słuchacz analizuje i interpretuje, oraz wykorzystuje i dobiera właściwe rozwiązania | 2,0 | Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN6_K01 Słuchacz aktywnie ,kompetentnie i świadomie formułuje problemy ekonomiczne związane z wyceną i zarządzaniem nieruchomościami | 2,0 | Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więce niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Kiziukiewicz T., Rachunkowość zarządcza, Export, Wrocław, 2009
- Podstawka M., (red.), Finanse, PWN, Warszawa, 2010
- Foryś I., Obrót nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów budowlanych określonych w programie funkcjonalno użytkowym