Wydział Ekonomiczny - Gospodarka nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Metody wyceny nieruchomości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka nieruchomościami | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody wyceny nieruchomości | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie pogłębionej wiedzy z zakresu prawa nieruchomości |
W-2 | Posiadanie umiejętności wyboru źródeł i gromadzenia danych dla potrzeb wyceny |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość podstawowych definicji i procedur metod wyceny nieruchomości |
C-2 | Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy statystyki i ekonometrii | 10 |
T-W-2 | Podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości w Polsce | 26 |
T-W-3 | Wycena praw rzeczowych i zobowiązań umownych | 10 |
T-W-4 | Dokumentacja procesu wyceny | 4 |
50 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 50 |
A-W-2 | Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych | 50 |
A-W-3 | Czytanie wskazanej literatury | 50 |
A-W-4 | Wykorzystanie metod w przygotowanej pracy końcowej | 50 |
A-W-5 | Przygotowanie do egzaminu | 100 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia |
M-2 | Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań |
S-3 | Ocena formująca: Aprobata |
S-4 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN8_W01 Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i definiuje pojęcia statystyczne oraz pojęcia dotyczące metod i technik wyceny | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN8_U01 Słuchacz dobiera dane, potrafi uporządkować i szacować wartość nieruchomości wykorzystując wiedzę z zakresu metod i technik wyceny, rozwiązuje samodzielnie zadania z zakresu wyceny | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN8_K01 Słuchacz przygotowany jest do samodzielnego sporządzania projektów operatów szacunkowych, rozumie znaczenie stosowania metod i technik wyceny w praktyce | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN8_W01 Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i definiuje pojęcia statystyczne oraz pojęcia dotyczące metod i technik wyceny | 2,0 | Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN8_U01 Słuchacz dobiera dane, potrafi uporządkować i szacować wartość nieruchomości wykorzystując wiedzę z zakresu metod i technik wyceny, rozwiązuje samodzielnie zadania z zakresu wyceny | 2,0 | Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu wiecej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GSN_10-_WEk/PD/GN8_K01 Słuchacz przygotowany jest do samodzielnego sporządzania projektów operatów szacunkowych, rozumie znaczenie stosowania metod i technik wyceny w praktyce | 2,0 | Słuchacz nie posiada podstawowych kompetencji w zakresie przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz posiada podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz posiada podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz posiada podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz posiada podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Dydenko J., Wycena nieruchomości, PFSRM, 2006
- Kucharska – Stasiak E., Nieruchomość w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa, 2006
- Prystupa M., Wycena nieruchomości przy zastosowaniu podejścia porównawczego, PFSRM, Warszawa, 2003
- Cymerman R., Hopfer A., System, zasady i procedury wyceny nieruchomości, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2010
- Dydenko J., Szacowanie nieruchomości, Wolters Kulwer, 2006
- Standardy zawodowe rzeczoznawców majątkowych, PFSRM, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Aktualne standardy i noty interpretacyjne opracowane przez PFSRM
- Statystyka i data mining w badaniach naukowych, Warszawa – Kraków, 2004
- Akty prawne zawierające wytyczne określania wartości nieruchomości dla różnych celów (ustawa o gospodarce nieruchomościami, rozporządzenie w sprawie wyceny i sporządzania operatu szacunkowego)