Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Kalkulacja produktów turystycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kalkulacja produktów turystycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | - |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z problematyką kalkulowania kosztów produktów turystycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Istota i zakres usług i produktów turystycznych stanowiących przedmiot kalkulacji | 1 |
T-L-2 | Pojęcie, przedmiot i podmiot rachunku kosztów usług i dóbr turystycznych | 1 |
T-L-3 | Systemy i odmiany rachunku kosztów | 2 |
T-L-4 | Identyfikacja kosztów działalności turystycznej | 4 |
T-L-5 | Pomiar i wycena kosztów produktów turystycznych | 4 |
T-L-6 | Grupowanie kosztów produktów turystycznych w systemie ewidencyjnym | 3 |
T-L-7 | Proces rozliczania kosztów produktów turystycznych | 4 |
T-L-8 | Istota i przedmiot kalkulacji kosztów produktów turystycznych | 2 |
T-L-9 | Kalkulacyjny układ kosztów | 2 |
T-L-10 | Rodzaje i metody kalkulacji kosztów produktów turystycznych | 4 |
T-L-11 | Procesowy rachunek kosztów jako narzędzie ustalania kosztów produktów turystycznych | 2 |
T-L-12 | Przygotowanie projektu | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie projektu kalkulacji produktu turystycznego | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia z prezentacją multimedialną |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Analiza i ocena wykonania projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej lub w formie praktycznego sprawdzenia umiętności studenta |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C06_W01 Student zna metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze | TiR_1A_W07, TiR_1A_W06, TiR_1A_W08 | S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W10 | C-1 | T-L-4, T-L-8, T-L-5, T-L-7, T-L-10, T-L-2, T-L-12, T-L-6, T-L-3, T-L-9, T-L-11, T-L-1 | M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C06_U01 Student posiada umiejętność gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z zakresu kalkulacji kosztów wyrobów i usług turystycznych | TiR_1A_U02, TiR_1A_U05 | S1A_U02, S1A_U05 | C-1 | T-L-10, T-L-8, T-L-3, T-L-5, T-L-9, T-L-1, T-L-12, T-L-11, T-L-7, T-L-6, T-L-4, T-L-2 | M-1 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C06_K01 Student posiada zdolność rozwiązywania problemów analizowanych w trakcie zajęć | TiR_1A_K04 | S1A_K04 | C-1 | T-L-4, T-L-6, T-L-12, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-7, T-L-10, T-L-11, T-L-8, T-L-9 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C06_W01 Student zna metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Student posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C06_U01 Student posiada umiejętność gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z zakresu kalkulacji kosztów wyrobów i usług turystycznych | 2,0 | Student nie posiada umiejętności z zakresu przedmiotu |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Student opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Student opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C06_K01 Student posiada zdolność rozwiązywania problemów analizowanych w trakcie zajęć | 2,0 | Student nie posiada zdolności do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania typowych zagadnień analizowanych podczas zajęć |
3,0 | Student posiada zdolności do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania typowych zagadnień analizowanych podczas zajęć | |
3,5 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe | |
4,0 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe | |
4,5 | Student posiada zdolność samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania wszystkich problemów decyzyjnych, a wyniki jego pracy są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu. | |
5,0 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości |
Literatura podstawowa
- E. Nowak, Rachunek kosztów przedsiębiorstwa, Ekspert, Wrocław, 2010
- E. Jaworska, Rachunkowość w jednostkach turystyki [w:] Rachunkowość przedsiębiorstw wybranych sektorów gospodarki, PWE, Warszawa, 2014
- W. Banasik, H. Borne-Januła, Planowanie i kalkulacja kosztów imprez turystycznych, WSziP, Warszawa, WSziP, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- I. Sobańska, Rachunek kosztów. Podejście operacyjne i strategiczne, CH. Beck, Warszawa., 2009