Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie

Sylabus przedmiotu Partnerstwo publiczno-prywatne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Partnerstwo publiczno-prywatne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mikroekonomia, podstawy makroekonomii, podstawy zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym.
C-4Student potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w PPP

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce2
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego4
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.2
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.3
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.3
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.2
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.2
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.2
T-P-9Przesłanki rozwoju PPP w Polsce.2
T-P-10Specyfika PPP w wybranych obszarach zadań publicznych – studia przypadków.4
T-P-11Zalety i wady współpracy w realizacji PPP między sektorem publicznym a sektorem prywatnym – studia przypadków.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w wykładach i zaliczeniu30
A-P-2Przygotowanie się do zajęć na podstwie zaleconej literatury10
A-P-3Przegląd prasy z zakresu sektora publicznego i prywatnego.6
A-P-4Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.8
A-P-5Przygotowanie projektu i dyskusja - postać pisemna z zadanej tematyki.6
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna. Dyskusja dydaktyczna – burza mózgów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach projektowych
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-3Ocena podsumowująca: F – ocena projektu i aktywności w zajęciach o charakterze dyskusyjnym
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne - test wyboru, test uzupełnień.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O16_W01
Student wie czym są PPP i jaki cel i zasadność towarzyszy projektom o tym charakterze
Z_1A_W05, Z_1A_W06S1A_W04, S1A_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-8, T-P-9, T-P-2M-3, M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4
Z_1A_O16_W02
Student zna zasady budowy planu finansowego w zakresie portfela projektów PPP
Z_1A_W05, Z_1A_W06S1A_W04, S1A_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-8, T-P-9, T-P-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O16_U01
Student analizuje otoczenie organizacji (sektor publiczny i sektor prywatny) i potencjał przedsiębiorstw w kontekście zarządzania projektem PPP
Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U03, Z_1A_U09S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-8, T-P-9, T-P-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O16_K01
Student potrafi przewidywać wielowątkowe skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji w zakresie PPP
Z_1A_K02, Z_1A_K04, Z_1A_K01, Z_1A_K03S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-8, T-P-2M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_O16_W01
Student wie czym są PPP i jaki cel i zasadność towarzyszy projektom o tym charakterze
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej pojęcia, zasad funkcjonowania i roli przedsięwzięć publiczno prywatnych
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
Z_1A_O16_W02
Student zna zasady budowy planu finansowego w zakresie portfela projektów PPP
2,0Student: - nie zna podstawowych zagadnień dotyczących PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_O16_U01
Student analizuje otoczenie organizacji (sektor publiczny i sektor prywatny) i potencjał przedsiębiorstw w kontekście zarządzania projektem PPP
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych form organizacji gospodarczych, w tym sektoró publicznego i prytwanego oraz ich współpracy w ramach PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_O16_K01
Student potrafi przewidywać wielowątkowe skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji w zakresie PPP
2,0Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania przedsięwzięć publiczno-prywatnych i ich wpływu na poziom dobrobytu społecznego
3,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
3,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
5,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużej ciekawości poznawczej w zakresie problematyki możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.

Literatura podstawowa

  1. J. Rutkowski (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce i jego funkcjonowanie na przykładzie wybranych projektów, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2010
  2. R. Cieślak, B. Korbus (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne: od pomysłu do wyboru partnera prywatnego, Warszawa, 2014
  3. J. E.Stiglitz, Ekonomia sektora publicznego, PWN, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. J.Hausner (red), Raport o PPP w Polsce, Warszawa, 2013
  2. Joseph E. Stiglitz, Jay K. Rosengard, Economics of the Public Sector (Fourth Edition), W. W. Norton & Company, 2015
  3. K. Brzozowska, Partnerstwo publiczno-prywatne. Cele, uwarunkowania, efekty, Wyd. Fachowe CeDeWu, Warszawa, 2010
  4. E. R. Yescombe, Partnerstwo publiczno - prywatne Partnerstwo publiczno - prywatne, Wolters Kluwer Warszawa, 2008, Wolters Kluwer, Warszawa, 2008
  5. K. Płonka-Bielenin, T. Moll, Partnerstwo publiczno-prywatne. Komentarz do ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym, Difin, Warszawa, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce2
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego4
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.2
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.3
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.3
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.2
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.2
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.2
T-P-9Przesłanki rozwoju PPP w Polsce.2
T-P-10Specyfika PPP w wybranych obszarach zadań publicznych – studia przypadków.4
T-P-11Zalety i wady współpracy w realizacji PPP między sektorem publicznym a sektorem prywatnym – studia przypadków.4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w wykładach i zaliczeniu30
A-P-2Przygotowanie się do zajęć na podstwie zaleconej literatury10
A-P-3Przegląd prasy z zakresu sektora publicznego i prywatnego.6
A-P-4Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.8
A-P-5Przygotowanie projektu i dyskusja - postać pisemna z zadanej tematyki.6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O16_W01Student wie czym są PPP i jaki cel i zasadność towarzyszy projektom o tym charakterze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym.
C-4Student potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w PPP
Treści programoweT-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
T-P-9Przesłanki rozwoju PPP w Polsce.
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna. Dyskusja dydaktyczna – burza mózgów.
M-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach projektowych
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-3Ocena podsumowująca: F – ocena projektu i aktywności w zajęciach o charakterze dyskusyjnym
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne - test wyboru, test uzupełnień.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej pojęcia, zasad funkcjonowania i roli przedsięwzięć publiczno prywatnych
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O16_W02Student zna zasady budowy planu finansowego w zakresie portfela projektów PPP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym.
C-4Student potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w PPP
Treści programoweT-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
T-P-9Przesłanki rozwoju PPP w Polsce.
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach projektowych
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-3Ocena podsumowująca: F – ocena projektu i aktywności w zajęciach o charakterze dyskusyjnym
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne - test wyboru, test uzupełnień.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: - nie zna podstawowych zagadnień dotyczących PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O16_U01Student analizuje otoczenie organizacji (sektor publiczny i sektor prywatny) i potencjał przedsiębiorstw w kontekście zarządzania projektem PPP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U02jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Z_1A_U03potrafi organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U09potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym.
C-4Student potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w PPP
Treści programoweT-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
T-P-9Przesłanki rozwoju PPP w Polsce.
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach projektowych
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-3Ocena podsumowująca: F – ocena projektu i aktywności w zajęciach o charakterze dyskusyjnym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych form organizacji gospodarczych, w tym sektoró publicznego i prytwanego oraz ich współpracy w ramach PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O16_K01Student potrafi przewidywać wielowątkowe skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji w zakresie PPP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Z_1A_K04jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Z_1A_K01jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Z_1A_K03jest przygotowany do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym.
C-4Student potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w PPP
Treści programoweT-P-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-P-3Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego.
T-P-5Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym.
T-P-6Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-P-7Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-P-4Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-P-8Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
T-P-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach projektowych
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania przedsięwzięć publiczno-prywatnych i ich wpływu na poziom dobrobytu społecznego
3,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
3,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
5,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużej ciekawości poznawczej w zakresie problematyki możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.