Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Multimedialne systemy sprzętowo-programowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Multimedialne systemy sprzętowo-programowe
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Dziurzański <Piotr.Dziurzanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 10 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL8 10 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność programowania w języku C,
W-2Znajomość podstaowych algorytmów przetwarzania sygnałów wizyjnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student rozumie celowość realizacji niektórych algorytmów multimedialnych w sposób sprzętowy lub sprzętowo-programowy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie z językiem SystemC i pakietem CoCentric firmy Synopsys.2
T-L-2Wykorzystanie biblioteki bloków i komponentów dostępnych w pakiecie CoCentric.1
T-L-3Przekształcanie obrazów za pomocą operacji LUT. Zastosowanie rezolucji sygnałów.2
T-L-4Realizacja filtrów FIR i IIR z wykorzystaniem typów stało- i zmiennoprzecinkowych SystemC.3
T-L-5Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych typu sc_fifo, sc_mutex oraz sc_semaphore.1
T-L-6Wykorzystanie kanałów hierarchicznych do konwersji modeli przestrzeni barw.1
10
wykłady
T-W-1Typowy proces kodesignu systemów multimedialnych i główne problemy projektowania systemów multimedialnych na poziomie systemowym.1
T-W-2Modelowanie na poziomie transakcyjnym. Język Handel-C - konstrukcje wspierane, niewspierane i dodane do języka C.1
T-W-3Moduły w SystemC. Nowe typy danych w SystemC. Logika czterowartościowa i rezolucja sygnałów. Porty w SystemC. Procesy w SystemC.1
T-W-4Przekształcanie obrazów za pomocą operacji LUT i jej przykładowe realizacje w SystemC.1
T-W-5Liczby stało- i zmiennoprzecinkowe w SystemC i ich zastosowanie w algorytmach multimedialnych. Typy kwantyzacji i przepełnienia liczb stałoprzecinkowych w SystemC.2
T-W-6Multimedialne systemy sprzętowo-programowe jako systemy zdominowane przez dane. Diagram przepływu danych i kontroli (CDFG) i jego zastosowanie przy syntezie sprzętowej. Optymalizacja wysokiego poziomu w Agility. Optymalizacja rozmiaru i szybkości docelowej implementacji sprzętowej i sprzętowo-programowej w Agility. Modele algorytmiczne multimedialnych systemów sprzętowo-programowych.1
T-W-7Zastosowanie automatów stanowych do opisu części systemu zdominowanej przez kontrolę. Łączenie stanów w superstan, rozdrobnienie stanów i ortogonalizacja. Stany domyślne, końcowe i wznowienia (płytkie i głębokie). Typy tranzycji i natychmiastowość tranzycji.1
T-W-8Symulacja modeli sprzętowo-programowych w SystemC. Zdarzenia w SystemC. Delta cykle i praca planisty. Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych. Kanały hierarchiczne.1
T-W-9Realizacja systemów multimedialnych w układach FPGA.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie się do zajęć.20
A-L-2uczestnictwo w zajęciach10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zajęć20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Obrona programów pisanych przez studentów.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/11_W01
Student rozumie możliwości tworzenia multimedialnych systemów sprzętowo-programowych, a także zna wady i zalety realizacji sprzętowej i programowej.
I_1A_W13, I_1A_W03T1A_W01, T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-9, T-W-1, T-L-3, T-L-6, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3S-2
I_1A_O5/11_W02
Student zna podstawy języka opisu systemu SystemC
I_1A_W06T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-L-5M-1, M-2, M-4, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/11_U01
Student potrafi realizować proste algorytmy multimedialne z wykorzystaniem języka opisu systemu SystemC, a następnie dokonać symulacji takiego algorytmu i jego syntezy sprzętowej i programowej.
I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U18T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-4, T-W-9, T-L-6, T-L-4, T-L-5M-4, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/11_W01
Student rozumie możliwości tworzenia multimedialnych systemów sprzętowo-programowych, a także zna wady i zalety realizacji sprzętowej i programowej.
2,0nie spełnia wymogów na ocenę 3,0.
3,0zna budowę typowych układów realizujących operację LUT, filtrów FIR i IIR, działanie muteksów i semaforów, zna podstawowe cechy zapisu zmienno- i stałoprzecinkowego liczb oraz możliwości ich wykorzystania w systemach multimedialnych, potrafi wymienić ograniczenia stosowalności realizacji sprzętowych systemów multimedialnych.
3,5jak na ocenę 3,0 oraz zna szczegółowo pojęcia związane z liczbami zmienno- i stałoprzecinkowymi przedstawionymi na wykładzie.
4,0jak na ocenę 3,5 oraz rozumie ograniczenia stosowalności realizacji sprzętowych systemów multimedialnych.
4,5jak na ocenę 4,0 oraz zna technikę projektowania systemów multimedialnych z wykorzystaniem diagramów typu statechart.
5,0jak na ocenę 4,5 oraz zna typowe techniki optymalizacji syntezy systemów multimedialnych z opisu na poziomie systemowym.
I_1A_O5/11_W02
Student zna podstawy języka opisu systemu SystemC
2,0Student w niewystarczającym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego.
3,0Student w dostatecznym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego.
3,5Student w dostatecznym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego, a także podał przykłady kodu w języku SystemC (ze znaczną liczbą błędów).
4,0Student w dobrym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego, a także podał przykłady kodu w języku SystemC (ze znaczną liczbą błędów).
4,5Student w dobrym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego, a także podał przykłady kodu w języku SystemC (z niewielką liczbą błędów).
5,0Student w bardzo dobrym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego, a także podał przykłady kodu w języku SystemC (z niewielką liczbą błędów).

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/11_U01
Student potrafi realizować proste algorytmy multimedialne z wykorzystaniem języka opisu systemu SystemC, a następnie dokonać symulacji takiego algorytmu i jego syntezy sprzętowej i programowej.
2,0nie spełnia wymogów na ocenę 3,0.
3,0potrafi napisać prosty system multimedialny w języku na poziomie systemowym, a także potrafi w sposób dostateczny uzasadnić wybór użytych technik programistycznych.
3,5potrafi napisać prosty system multimedialny w języku na poziomie systemowym, a także potrafi w sposób wystarczający uzasadnić wybór użytych technik programistycznych.
4,0jak na ocenę 3,5 oraz potrafi korzystać z mechanizmów synchronizacyjnych.
4,5jak na ocenę 4,0 oraz potrafi korzystać ze wszystkich typów kanałów prostych.
5,0jak na ocenę 4,5 oraz potrafi korzystać z kanałów hierarchicznych.

Literatura podstawowa

  1. D. C. Black, J. Donovan, SystemC: From the ground-up, Kluwer, 2004
  2. K. Wiatr, Akceleracja obliczeń w systemach wizyjnych, WNT, 2003
  3. C.D. Wathins, Nowoczesne metody przetwarzania obrazu, WNT, 1995

Literatura dodatkowa

  1. IEEE, IEEE std. 1666, System C Language Reference Manual, IEEE, 2005
  2. Synopsys Inc., System Studio User Guide, Synopsys Inc., 2003
  3. T. Grotker et al., System design with SystemC, Kluwer, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie z językiem SystemC i pakietem CoCentric firmy Synopsys.2
T-L-2Wykorzystanie biblioteki bloków i komponentów dostępnych w pakiecie CoCentric.1
T-L-3Przekształcanie obrazów za pomocą operacji LUT. Zastosowanie rezolucji sygnałów.2
T-L-4Realizacja filtrów FIR i IIR z wykorzystaniem typów stało- i zmiennoprzecinkowych SystemC.3
T-L-5Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych typu sc_fifo, sc_mutex oraz sc_semaphore.1
T-L-6Wykorzystanie kanałów hierarchicznych do konwersji modeli przestrzeni barw.1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Typowy proces kodesignu systemów multimedialnych i główne problemy projektowania systemów multimedialnych na poziomie systemowym.1
T-W-2Modelowanie na poziomie transakcyjnym. Język Handel-C - konstrukcje wspierane, niewspierane i dodane do języka C.1
T-W-3Moduły w SystemC. Nowe typy danych w SystemC. Logika czterowartościowa i rezolucja sygnałów. Porty w SystemC. Procesy w SystemC.1
T-W-4Przekształcanie obrazów za pomocą operacji LUT i jej przykładowe realizacje w SystemC.1
T-W-5Liczby stało- i zmiennoprzecinkowe w SystemC i ich zastosowanie w algorytmach multimedialnych. Typy kwantyzacji i przepełnienia liczb stałoprzecinkowych w SystemC.2
T-W-6Multimedialne systemy sprzętowo-programowe jako systemy zdominowane przez dane. Diagram przepływu danych i kontroli (CDFG) i jego zastosowanie przy syntezie sprzętowej. Optymalizacja wysokiego poziomu w Agility. Optymalizacja rozmiaru i szybkości docelowej implementacji sprzętowej i sprzętowo-programowej w Agility. Modele algorytmiczne multimedialnych systemów sprzętowo-programowych.1
T-W-7Zastosowanie automatów stanowych do opisu części systemu zdominowanej przez kontrolę. Łączenie stanów w superstan, rozdrobnienie stanów i ortogonalizacja. Stany domyślne, końcowe i wznowienia (płytkie i głębokie). Typy tranzycji i natychmiastowość tranzycji.1
T-W-8Symulacja modeli sprzętowo-programowych w SystemC. Zdarzenia w SystemC. Delta cykle i praca planisty. Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych. Kanały hierarchiczne.1
T-W-9Realizacja systemów multimedialnych w układach FPGA.1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie się do zajęć.20
A-L-2uczestnictwo w zajęciach10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zajęć20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/11_W01Student rozumie możliwości tworzenia multimedialnych systemów sprzętowo-programowych, a także zna wady i zalety realizacji sprzętowej i programowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
I_1A_W03zna podstawy elektroniki, techniki analogowej i cyfrowej, ze szczególnym uwzględnieniem ich stosowanych aspektów, niezbędne do opisu i analizy działania systemów elektronicznych, w tym systemów zawierających układy programowalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student rozumie celowość realizacji niektórych algorytmów multimedialnych w sposób sprzętowy lub sprzętowo-programowy.
Treści programoweT-W-6Multimedialne systemy sprzętowo-programowe jako systemy zdominowane przez dane. Diagram przepływu danych i kontroli (CDFG) i jego zastosowanie przy syntezie sprzętowej. Optymalizacja wysokiego poziomu w Agility. Optymalizacja rozmiaru i szybkości docelowej implementacji sprzętowej i sprzętowo-programowej w Agility. Modele algorytmiczne multimedialnych systemów sprzętowo-programowych.
T-W-4Przekształcanie obrazów za pomocą operacji LUT i jej przykładowe realizacje w SystemC.
T-W-2Modelowanie na poziomie transakcyjnym. Język Handel-C - konstrukcje wspierane, niewspierane i dodane do języka C.
T-W-9Realizacja systemów multimedialnych w układach FPGA.
T-W-1Typowy proces kodesignu systemów multimedialnych i główne problemy projektowania systemów multimedialnych na poziomie systemowym.
T-L-3Przekształcanie obrazów za pomocą operacji LUT. Zastosowanie rezolucji sygnałów.
T-L-6Wykorzystanie kanałów hierarchicznych do konwersji modeli przestrzeni barw.
T-L-4Realizacja filtrów FIR i IIR z wykorzystaniem typów stało- i zmiennoprzecinkowych SystemC.
T-L-5Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych typu sc_fifo, sc_mutex oraz sc_semaphore.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia wymogów na ocenę 3,0.
3,0zna budowę typowych układów realizujących operację LUT, filtrów FIR i IIR, działanie muteksów i semaforów, zna podstawowe cechy zapisu zmienno- i stałoprzecinkowego liczb oraz możliwości ich wykorzystania w systemach multimedialnych, potrafi wymienić ograniczenia stosowalności realizacji sprzętowych systemów multimedialnych.
3,5jak na ocenę 3,0 oraz zna szczegółowo pojęcia związane z liczbami zmienno- i stałoprzecinkowymi przedstawionymi na wykładzie.
4,0jak na ocenę 3,5 oraz rozumie ograniczenia stosowalności realizacji sprzętowych systemów multimedialnych.
4,5jak na ocenę 4,0 oraz zna technikę projektowania systemów multimedialnych z wykorzystaniem diagramów typu statechart.
5,0jak na ocenę 4,5 oraz zna typowe techniki optymalizacji syntezy systemów multimedialnych z opisu na poziomie systemowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/11_W02Student zna podstawy języka opisu systemu SystemC
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student rozumie celowość realizacji niektórych algorytmów multimedialnych w sposób sprzętowy lub sprzętowo-programowy.
Treści programoweT-W-3Moduły w SystemC. Nowe typy danych w SystemC. Logika czterowartościowa i rezolucja sygnałów. Porty w SystemC. Procesy w SystemC.
T-W-5Liczby stało- i zmiennoprzecinkowe w SystemC i ich zastosowanie w algorytmach multimedialnych. Typy kwantyzacji i przepełnienia liczb stałoprzecinkowych w SystemC.
T-W-7Zastosowanie automatów stanowych do opisu części systemu zdominowanej przez kontrolę. Łączenie stanów w superstan, rozdrobnienie stanów i ortogonalizacja. Stany domyślne, końcowe i wznowienia (płytkie i głębokie). Typy tranzycji i natychmiastowość tranzycji.
T-W-8Symulacja modeli sprzętowo-programowych w SystemC. Zdarzenia w SystemC. Delta cykle i praca planisty. Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych. Kanały hierarchiczne.
T-L-5Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych typu sc_fifo, sc_mutex oraz sc_semaphore.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student w niewystarczającym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego.
3,0Student w dostatecznym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego.
3,5Student w dostatecznym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego, a także podał przykłady kodu w języku SystemC (ze znaczną liczbą błędów).
4,0Student w dobrym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego, a także podał przykłady kodu w języku SystemC (ze znaczną liczbą błędów).
4,5Student w dobrym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego, a także podał przykłady kodu w języku SystemC (z niewielką liczbą błędów).
5,0Student w bardzo dobrym stopniu wykazał znajomość języka SystemC podczas zaliczenia pisemnego, a także podał przykłady kodu w języku SystemC (z niewielką liczbą błędów).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/11_U01Student potrafi realizować proste algorytmy multimedialne z wykorzystaniem języka opisu systemu SystemC, a następnie dokonać symulacji takiego algorytmu i jego syntezy sprzętowej i programowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U18umie opisywać i analizować działanie prostych systemów elektronicznych, w tym systemów zawierających układy programowalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Student rozumie celowość realizacji niektórych algorytmów multimedialnych w sposób sprzętowy lub sprzętowo-programowy.
Treści programoweT-W-4Przekształcanie obrazów za pomocą operacji LUT i jej przykładowe realizacje w SystemC.
T-W-9Realizacja systemów multimedialnych w układach FPGA.
T-L-6Wykorzystanie kanałów hierarchicznych do konwersji modeli przestrzeni barw.
T-L-4Realizacja filtrów FIR i IIR z wykorzystaniem typów stało- i zmiennoprzecinkowych SystemC.
T-L-5Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych typu sc_fifo, sc_mutex oraz sc_semaphore.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obrona programów pisanych przez studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia wymogów na ocenę 3,0.
3,0potrafi napisać prosty system multimedialny w języku na poziomie systemowym, a także potrafi w sposób dostateczny uzasadnić wybór użytych technik programistycznych.
3,5potrafi napisać prosty system multimedialny w języku na poziomie systemowym, a także potrafi w sposób wystarczający uzasadnić wybór użytych technik programistycznych.
4,0jak na ocenę 3,5 oraz potrafi korzystać z mechanizmów synchronizacyjnych.
4,5jak na ocenę 4,0 oraz potrafi korzystać ze wszystkich typów kanałów prostych.
5,0jak na ocenę 4,5 oraz potrafi korzystać z kanałów hierarchicznych.