Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Programowanie aplikacji wieloplatformowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie aplikacji wieloplatformowych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 9

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 10 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL7 12 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z inzynierii oprogramowania.
W-2Wiedza z dziedziny architektury systemów komputerowych.
W-3Wiedza dotyczaca podstaw programowania.
W-4Umiejetnosc programowania w C i Java.
W-5Wiedza w zakresie dziedziny komunikacja człowiek-komputer.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zagadnieniami zwiazanymi z technologiami tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-2Zapoznanie studenta z róznorodnoscia rozwiazan w dziedzinie aplikacji wieloplatformowych dla systemów przenosnych.
C-3Ukształtowanie umiejetnosci praktycznych w dziedzinie tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-4Wykształcenie umiejetnosci samodzielnego poszukiwania rozwiazan dla tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć. Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.4
T-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.4
T-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap.4
12
wykłady
T-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplatformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych. Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.2
T-W-2J2ME jako rozwiązanie dla aplikacji wieloplatformowych w systemach przenośnych.2
T-W-3Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.2
T-W-4Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy. Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.2
T-W-5Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2praca nad projektem w podgrupie12
A-L-3samodzielne studia nad tematem18
A-L-4udział w konsulatcjach2
A-L-5udział w zaliczeniu2
46
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2samodzielne studia nad tematem12
A-W-3przygotowanie do zaliczenia6
A-W-4udział w konsultacjach2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajace: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
M-2Cwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena stopnia wykonania i jakości ćwiczenia laboratoryjnego.
S-2Ocena formująca: Ocena efektywności pracy w podgrupie.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa zrealizowanych cwiczen laboratoryjnych i projektu w podgrupie.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całościowa wiedzy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien dobierac narzedzia do potrzeb realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemie przenosnym.
I_1A_W04, I_1A_W05, I_1A_W06, I_1A_W21T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-4
I_1A_O9/04_W02
Powinien wskazywac potencjalne problemy w realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych. Powninien zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
I_1A_W04, I_1A_W05, I_1A_W06, I_1A_W14, I_1A_W21T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/04_U01
W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien umiec analizowac potrzeby uzytkownika, analizowac mozliwosci realizacji aplikacji wieloplatformowych, dobierac srodowisko programistyczne do realizacji zadania, opracowywac projekt, planowac realizacje procesu tworzenia aplikacji wieloplatformowej dla systemu przenosnego, powinien umiec weryfikowac i oceniac istniejace rozwiązania wieloplatformowe w systemach przenosnych.
I_1A_U17, I_1A_U14, I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U20, I_1A_U05, I_1A_U19T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-4T-L-1, T-L-3, T-L-2M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/04_K01
W wyniku przeprowadzonych zajec student nabedzie nastepujace podstawy: aktywna postawa w samodzielnym poszukiwaniu wiedzy, aktywna podstawa w rozwiazywaniu problemów zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, kreatywnosc w znajdowaniu rozwiazan zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, chetny do dzielenia sie wiedza, postepowanie zgodne z przyjetymi zasadami etyki podczas pracy w podgrupie.
I_1A_K01, I_1A_K03T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07InzA_K01C-3, C-4T-L-1, T-L-3, T-L-2M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien dobierac narzedzia do potrzeb realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemie przenosnym.
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac istniejacych wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac istniejace wieloplatformowe technologie programistyczne i sprzetowe w systemach przenosnych oraz wskazac ich potencjalne zastosowania.
3,5Potrafi dobierac wieloplatformowe technologie sprzetowe i programistyczne odpowiednio do zastosowan w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór technologii sprzetowych i programistycznych odpowiednio do zastosowan i je opisac.
4,5Potrafi rozpoznac trudnosci i zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne wieloplatformowe rozwiazania programistyczne działajacej na szerokiej grupie systemów przenosnych.
I_1A_O9/04_W02
Powinien wskazywac potencjalne problemy w realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych. Powninien zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac problemow istniejacych dla wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac podstawowe problemy istniejace w procesie tworzenia aplikacji wieloplatformowych.
3,5Potrafi dobierac rozwiazania ploblemow w tworzeniu aplikacji w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór sposobow rozwiazania problemow.
4,5Potrafi zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne rozwiazania programistyczne działajacej bezproblemowo na szerokiej grupie systemów przenosnych.

Literatura podstawowa

  1. Lyza Danger Gardner, Jason Grigsby, Mobile Web. Rusz głową!, Helion, 2013, 978-83-246-4864-1, 9788324648641
  2. Jeanine Meyer, Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier, Helion, 2012, 978-83-246-4107-9, 9788324641079

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć. Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.4
T-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.4
T-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap.4
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplatformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych. Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.2
T-W-2J2ME jako rozwiązanie dla aplikacji wieloplatformowych w systemach przenośnych.2
T-W-3Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.2
T-W-4Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy. Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.2
T-W-5Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2praca nad projektem w podgrupie12
A-L-3samodzielne studia nad tematem18
A-L-4udział w konsulatcjach2
A-L-5udział w zaliczeniu2
46
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2samodzielne studia nad tematem12
A-W-3przygotowanie do zaliczenia6
A-W-4udział w konsultacjach2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/04_W01W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien dobierac narzedzia do potrzeb realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemie przenosnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów operacyjnych
I_1A_W05ma wiedzę w zakresie algorytmizacji i zasad tworzenia struktur danych
I_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W21ma wiedzę w zakresie technologii mobilnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zagadnieniami zwiazanymi z technologiami tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-2Zapoznanie studenta z róznorodnoscia rozwiazan w dziedzinie aplikacji wieloplatformowych dla systemów przenosnych.
Treści programoweT-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplatformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych. Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.
T-W-2J2ME jako rozwiązanie dla aplikacji wieloplatformowych w systemach przenośnych.
T-W-3Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.
T-W-4Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy. Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.
T-W-5Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena całościowa wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac istniejacych wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac istniejace wieloplatformowe technologie programistyczne i sprzetowe w systemach przenosnych oraz wskazac ich potencjalne zastosowania.
3,5Potrafi dobierac wieloplatformowe technologie sprzetowe i programistyczne odpowiednio do zastosowan w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór technologii sprzetowych i programistycznych odpowiednio do zastosowan i je opisac.
4,5Potrafi rozpoznac trudnosci i zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne wieloplatformowe rozwiazania programistyczne działajacej na szerokiej grupie systemów przenosnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/04_W02Powinien wskazywac potencjalne problemy w realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych. Powninien zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów operacyjnych
I_1A_W05ma wiedzę w zakresie algorytmizacji i zasad tworzenia struktur danych
I_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W14zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem
I_1A_W21ma wiedzę w zakresie technologii mobilnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zagadnieniami zwiazanymi z technologiami tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-2Zapoznanie studenta z róznorodnoscia rozwiazan w dziedzinie aplikacji wieloplatformowych dla systemów przenosnych.
Treści programoweT-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplatformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych. Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.
T-W-2J2ME jako rozwiązanie dla aplikacji wieloplatformowych w systemach przenośnych.
T-W-3Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.
T-W-4Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy. Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.
T-W-5Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena całościowa wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac problemow istniejacych dla wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac podstawowe problemy istniejace w procesie tworzenia aplikacji wieloplatformowych.
3,5Potrafi dobierac rozwiazania ploblemow w tworzeniu aplikacji w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór sposobow rozwiazania problemow.
4,5Potrafi zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne rozwiazania programistyczne działajacej bezproblemowo na szerokiej grupie systemów przenosnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/04_U01W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien umiec analizowac potrzeby uzytkownika, analizowac mozliwosci realizacji aplikacji wieloplatformowych, dobierac srodowisko programistyczne do realizacji zadania, opracowywac projekt, planowac realizacje procesu tworzenia aplikacji wieloplatformowej dla systemu przenosnego, powinien umiec weryfikowac i oceniac istniejace rozwiązania wieloplatformowe w systemach przenosnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
I_1A_U19ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejetnosci praktycznych w dziedzinie tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-4Wykształcenie umiejetnosci samodzielnego poszukiwania rozwiazan dla tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
Treści programoweT-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć. Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.
T-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap.
T-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena stopnia wykonania i jakości ćwiczenia laboratoryjnego.
S-2Ocena formująca: Ocena efektywności pracy w podgrupie.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa zrealizowanych cwiczen laboratoryjnych i projektu w podgrupie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/04_K01W wyniku przeprowadzonych zajec student nabedzie nastepujace podstawy: aktywna postawa w samodzielnym poszukiwaniu wiedzy, aktywna podstawa w rozwiazywaniu problemów zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, kreatywnosc w znajdowaniu rozwiazan zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, chetny do dzielenia sie wiedza, postepowanie zgodne z przyjetymi zasadami etyki podczas pracy w podgrupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejetnosci praktycznych w dziedzinie tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-4Wykształcenie umiejetnosci samodzielnego poszukiwania rozwiazan dla tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
Treści programoweT-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć. Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.
T-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap.
T-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena stopnia wykonania i jakości ćwiczenia laboratoryjnego.
S-2Ocena formująca: Ocena efektywności pracy w podgrupie.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa zrealizowanych cwiczen laboratoryjnych i projektu w podgrupie.