Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_A/06/02_U01 | Potrafi komunikować się z innymi osobami w skuteczny i kulturalny sposób. Potrafi formułować i uzasadniać opinię, motywować inne osoby do działania. Potrafi przygotować wystąpienie publiczne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
---|
I_1A_U20 | ma umiejętności samokształcania się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Student zna i rozumie podstawy komunikacji. Opanował podstawy sztuki prezentacji. Potrafi wziąć udział w negocjacjach. Potrafi stosować zasady zarządzania komunikacją w sytuacji kryzysowej. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie do komunikacji.
Komunikowanie się werbalne i niewerbalne.
Zasady komunikacji międzyludzkiej.
Zasady konwersacji.
Bariery komunikacji. |
---|
T-W-2 | Sztuka prezentacji.
Zasady wystąpień publicznych.
Komunikacja wielokulturowa. |
T-W-3 | Sztuka zadawania pytań i odpowiedzi. Konstruktywna krytyka.
Komunikacja w negocjacjach.
Zarządzanie sytuacją kryzysową.
Organizacja komunikacji w grupie. |
Metody nauczania | M-1 | Wprowadzenie do tematyki zajęć, gry przedmiotowe, praca w podgrupach. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Obserwacja osobowości, zdolności interpersonalnych i umiejętności współdziałania w grupie. Podział grupy na zespoły. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena realizacji zadań cząstkowych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena znajomości teorii i umiejętności jej zastosowania. Ocena projektu końcowego. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym skutecznie komunikować się, w tym uzasadnić opinię, negocjować, prezentować publicznie. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |