Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: inteligentne aplikacje komputerowe
Sylabus przedmiotu Platformy handlu elektronicznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Platformy handlu elektronicznego | ||
Specjalność | internet w zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy języka HTML |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego |
C-2 | Zapoznanie studentów z architekturami systemów handlu elektronicznego |
C-3 | Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów handlu elektronicznego |
C-4 | Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji platform handlu elektronicznego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza porównawcza wybranych platform handlu elektronicznego | 2 |
T-L-2 | Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego | 2 |
T-L-3 | Dostosowanie systemu handlu elektronicznego do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy | 2 |
T-L-4 | Wykorzystanie systemów marketingu elektronicznego w handlu elektronicznym | 3 |
T-L-5 | Integracja platform sprzedaży z systemami zewnętrznymi | 2 |
T-L-6 | Optymalizacja sklepów internetowych | 1 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C | 2 |
T-W-2 | Platformy handlu elektronicznego B2B | 2 |
T-W-3 | Marketing elektroniczny i promocja sklepów internetowych | 3 |
T-W-4 | Systemy płatności elektronicznych | 2 |
T-W-5 | Systemy rekomendujące i metody analityczne | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach laboratoryjnych | 12 |
A-L-2 | Konsultacje do laboratoriów | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań z laboratoriów | 25 |
A-L-4 | Przygotowanie się do laboratoriów | 16 |
55 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 8 |
A-W-3 | Konsultacje do wykładu | 2 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
A-W-5 | Przygotowanie do wykładów | 5 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacjami i przykładami |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/3_W01 Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym | I_2A_W07, I_2A_W04, I_2A_W10 | T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07 | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
I_2A_D15/3_W02 Wiedza w zakresie programowania i wdrażania systemów i platform handlu elektronicznego | I_2A_W06, I_2A_W09 | T2A_W03, T2A_W07 | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-L-6 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/3_U01 Umiejętność instalacji i wdrażania platform handlu elektronicznego | I_2A_U14, I_2A_U06 | T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19 | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
I_2A_D15/3_U02 Umiejętność programowania systemów handlu elektronicznego | I_2A_U09, I_2A_U14, I_2A_U08 | T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19 | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-W-5, T-L-6, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/3_K01 Kompetencje w zakresie systemów handlu elektronicznego | I_2A_K06, I_2A_K04 | T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06 | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-L-6, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/3_W01 Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć związanych z platformami handlu elektronicznego. |
3,0 | Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego. | |
3,5 | Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego. | |
4,0 | Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego. Zna sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego i umie je scharakteryzować. | |
4,5 | Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego oraz metody stosowane w systemach rekomendujących. | |
5,0 | Zna bardzo dobrze pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma szeroką wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego, metody stosowane w systemach rekomendujących oraz metody optymalizacji systemów handlu elektronicznego. | |
I_2A_D15/3_W02 Wiedza w zakresie programowania i wdrażania systemów i platform handlu elektronicznego | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć związanych z platformami handlu elektronicznego. |
3,0 | Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego. | |
3,5 | Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego. | |
4,0 | Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego. Zna sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego i umie je scharakteryzować. | |
4,5 | Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego oraz metody stosowane w systemach rekomendujących. | |
5,0 | Zna bardzo dobrze pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma szeroką wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego, metody stosowane w systemach rekomendujących oraz metody optymalizacji systemów handlu elektronicznego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/3_U01 Umiejętność instalacji i wdrażania platform handlu elektronicznego | 2,0 | Nie umie korzystać z systemów handlu elektronicznego. |
3,0 | Zna w stopniu dostatecznym technologie stosowane w handlu elektronicznym. | |
3,5 | Umie zainstalować i skonfigurować w stopniu podstawowym system handlu elektronicznego. | |
4,0 | Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. | |
4,5 | Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący. | |
5,0 | Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący. Umie zoptymalizować system handlu elektronicznego pod kątem zwiększania jego efektywności. | |
I_2A_D15/3_U02 Umiejętność programowania systemów handlu elektronicznego | 2,0 | Nie umie wdrażać systemów handlu elektronicznego. |
3,0 | Zna w stopniu dostatecznym technologie stosowane w handlu elektronicznym. | |
3,5 | Umie zainstalować i skonfigurować w stopniu podstawowym system handlu elektronicznego. | |
4,0 | Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. | |
4,5 | Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący. | |
5,0 | Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący. Umie zoptymalizować system handlu elektronicznego pod kątem zwiększania jego efektywności. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/3_K01 Kompetencje w zakresie systemów handlu elektronicznego | 2,0 | spełnia kryteriów dla oceny 3 |
3,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym. | |
3,5 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. | |
4,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym. | |
4,5 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym. | |
5,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym. |
Literatura podstawowa
- Gregor B. Stawiszyński M., E-Commerce, Branta, Warszawa, 2004
- Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007
- Ash T., Strona docelowa. Optymalizacja, testy, konwersja, Helion, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Karwatka T., Sadulski D., E-commerce. Proste odpowiedzi na trudne pytania, Wolters Kluwer Polska sp. z o.o., Warszawa, 2009
- Kalbach J., Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny, Helion, Warszawa, 2008
- Krug S., Przetestuj ją sam! Steve Krug o funkcjonalności stron internetowych, Helion, Warszawa, 2010