Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)

Sylabus przedmiotu Zaawansowane techniki audiowizualne - Przedmiot obieralny I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zaawansowane techniki audiowizualne - Przedmiot obieralny I
Specjalność grafika komputerowa i systemy multimedialne
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 10 2,10,50zaliczenie
wykładyW3 10 1,90,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot odwołuje się do podstawowej wiedzy z takich kursów jak Fizyka, Elektronika, Grafika komputerowa i wizualizacja, Technika cyfrowa. Przedmiot głównie dedykowany jest studentom, którzy na pierwszym stopniu nie mieli przedmiotów związanych z systemami audiowizualnymi. W przeciwnym przypadku, studenci będzą doskonalić już posiadane umiejętności na kolejnym, wyższym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie podstawowej wiedzy teoretycznej związanej z pozyskiwaniem materiałów audio i wideo.
C-2Zdobycie praktycznych umiejętności w obsłudze sprzętu do akwizycji ścieżki dźwiękowej i jej obróbki.
C-3Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
C-4Wyzwalanie i wzzmacnianie poczucia estetyki, budowania komunikacji z wykorzystaniem elementów artystycznych.
C-5Utrwalanie zasad współpracy w zespole.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Badanie zakresu odbioru sygnałów akustycznych przez człowieka. Okreslanie charakterystyki na podstawie badań audiometrycznych.2
T-L-2Nauka posługiwania się aplikacją do obróbki i montażu dźwięku.1
T-L-3Montaż monofonicznej ścieżki dźwiękowej z wykorzystaniem efektów specjalnych1
T-L-4Realizacja dźwięku przestrzennego.2
T-L-5Opracowanie scenopisu filmu wideo z wykorzystaniem funkcji kluczowania chrominancją, realizacja materiału wideo i montaż wraz ze ścieżką dźwiękową.4
10
wykłady
T-W-1Repetytorium z zakresu zjawisk akustycznych i optycznych, oceny jakości materiału audio i wideo, procesów digitalizacji sygnałów audio/wideo, obowiązujących standardów.1
T-W-2Charakterystyka aplikacji do obróbbki i montażu materiału audio. Funkcje specjalne przetwarzania ścieżki dźwiękowej.1
T-W-3Podstawowe zasady kompozycji obrazu w technice filmowej.1
T-W-4Układy automatycznego sterowania ekspozycją kadru i ostrością. Zasady manualnej obsługi nastaw kamery wideo - zmienne warunki oświetleniowe.1
T-W-5Uzyskiwanie efektów specjalnych w procesie montażu - aplikacje proste i aplikacje zaawansowane.3
T-W-6Formaty końcowe w produkcji wideo. Charakterystyka nośników.1
T-W-7Techniki tworzenia i wizalizacji obrazów trójwymiarowych.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Montaż materiału wideo25
A-L-3Przygotowanie materiału audio15
A-L-4Uzupełnienie wiedzy z zakresu efektów specjalnych10
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Bieżące uzpełnienie wiiedzy z wykładów - źródła: literatura, materiały filmowe z TV i internetu.15
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia.15
42

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone klasycznie w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-3Pobudzanie studentów do kreatywności w zakresie opracowywania materiałów dźwiękowych i filmów wideo - prace koncepcyjne nad scenariuszem i realizacją.
M-4Wprowadzenie elementów konkurencyjności pobudzających kreatywność i kształtujących właściwe postawy pracy w zespole poprzez realizowanie takiego samego zadania przez każdy zespół grupy laboratoryjnej w celu późniejszego porównania efektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie koncowe obejmujące materiał wykładu i elementy literatury wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
S-2Ocena formująca: Weryfikacja umiejętności praktycznych w trakcie zajęć laboratoryjnych w zakresie posługiwania się aplikacjami oraz bieżące korygowanie błędów w realizowanych zadaniach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O/1-5_W01
Studentowi znane są techniczne charakterystyki sprzętu audio-wideo i ich związek z uzyskiwaną jakością. Potrafi manipulować ogniskową, parametrami ekspozycji, ostrości i jej głębi.
I_2A_W05T2A_W04, T2A_W07C-1T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-6M-1S-1
I_2A_D17/O/1-5_W02
Student zna możliwości aplikacji do obróbki dźwięku i obrazu wideo.
I_2A_W06T2A_W07C-3, C-2T-L-2, T-W-2, T-W-5M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O/1-5_U01
Student potrafi opracować i zrealizować dobry materiał audio i wideo pod względem technicznym i estetycznym.
I_2A_U03, I_2A_U07, I_2A_U08T2A_U02, T2A_U03, T2A_U09, T2A_U12, T2A_U18C-3, C-2, C-4T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-4M-2, M-1, M-4S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O/1-5_K01
Student ma utrwalone zasady pracy zespołowej
I_2A_K01T2A_K01, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06C-5T-L-5M-2S-3, S-2
I_2A_D17/O/1-5_K02
Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
I_2A_K06T2A_K06C-4T-L-5M-1, M-3, M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O/1-5_W01
Studentowi znane są techniczne charakterystyki sprzętu audio-wideo i ich związek z uzyskiwaną jakością. Potrafi manipulować ogniskową, parametrami ekspozycji, ostrości i jej głębi.
2,0
3,0Student zna podstawowe pojęcia, definicje i parametry fizyczne mediów - sygnały audio i wideo w postaci analogowej i cyfrowej. Zna podstawowe (standardowe) rozwiązania techniczne stosowane w przetwarzaniu sygnałów analogowych audio i wideo na postać cyfrową.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D17/O/1-5_W02
Student zna możliwości aplikacji do obróbki dźwięku i obrazu wideo.
2,0
3,0Student zna parametry określające jakość przekazu audio i wideo oraz sposoby ich wyznaczania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O/1-5_U01
Student potrafi opracować i zrealizować dobry materiał audio i wideo pod względem technicznym i estetycznym.
2,0
3,0Ocena za sprawozdanie 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 Ocena za film wideo 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Scenopis - 1 2. Jakość montażu -1 3. Ścieżka audio - 1 4. Czytelność przekazu - 1
3,5
4,0
4,5
5,0Ocena za sprawozdanie 8 punktów. Ocena za film wideo 8 punktówi.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O/1-5_K01
Student ma utrwalone zasady pracy zespołowej
2,0
3,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_2A_D17/O/1-5_U01.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D17/O/1-5_K02
Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
2,0
3,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_2A_D17/O/1-5_U01.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Arijon D., Gramatyka języka filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2008
  2. Danowski B., Komputerowy montaż wideo. Ćwiczenia praktyczne, Helion, 2009, Wydanie II
  3. Braverman B., Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora., Helion, 2011, Wydanie II

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Badanie zakresu odbioru sygnałów akustycznych przez człowieka. Okreslanie charakterystyki na podstawie badań audiometrycznych.2
T-L-2Nauka posługiwania się aplikacją do obróbki i montażu dźwięku.1
T-L-3Montaż monofonicznej ścieżki dźwiękowej z wykorzystaniem efektów specjalnych1
T-L-4Realizacja dźwięku przestrzennego.2
T-L-5Opracowanie scenopisu filmu wideo z wykorzystaniem funkcji kluczowania chrominancją, realizacja materiału wideo i montaż wraz ze ścieżką dźwiękową.4
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Repetytorium z zakresu zjawisk akustycznych i optycznych, oceny jakości materiału audio i wideo, procesów digitalizacji sygnałów audio/wideo, obowiązujących standardów.1
T-W-2Charakterystyka aplikacji do obróbbki i montażu materiału audio. Funkcje specjalne przetwarzania ścieżki dźwiękowej.1
T-W-3Podstawowe zasady kompozycji obrazu w technice filmowej.1
T-W-4Układy automatycznego sterowania ekspozycją kadru i ostrością. Zasady manualnej obsługi nastaw kamery wideo - zmienne warunki oświetleniowe.1
T-W-5Uzyskiwanie efektów specjalnych w procesie montażu - aplikacje proste i aplikacje zaawansowane.3
T-W-6Formaty końcowe w produkcji wideo. Charakterystyka nośników.1
T-W-7Techniki tworzenia i wizalizacji obrazów trójwymiarowych.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Montaż materiału wideo25
A-L-3Przygotowanie materiału audio15
A-L-4Uzupełnienie wiedzy z zakresu efektów specjalnych10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Bieżące uzpełnienie wiiedzy z wykładów - źródła: literatura, materiały filmowe z TV i internetu.15
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia.15
42
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/1-5_W01Studentowi znane są techniczne charakterystyki sprzętu audio-wideo i ich związek z uzyskiwaną jakością. Potrafi manipulować ogniskową, parametrami ekspozycji, ostrości i jej głębi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Opanowanie podstawowej wiedzy teoretycznej związanej z pozyskiwaniem materiałów audio i wideo.
Treści programoweT-W-1Repetytorium z zakresu zjawisk akustycznych i optycznych, oceny jakości materiału audio i wideo, procesów digitalizacji sygnałów audio/wideo, obowiązujących standardów.
T-W-4Układy automatycznego sterowania ekspozycją kadru i ostrością. Zasady manualnej obsługi nastaw kamery wideo - zmienne warunki oświetleniowe.
T-W-7Techniki tworzenia i wizalizacji obrazów trójwymiarowych.
T-W-6Formaty końcowe w produkcji wideo. Charakterystyka nośników.
Metody nauczaniaM-1Wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone klasycznie w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie koncowe obejmujące materiał wykładu i elementy literatury wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe pojęcia, definicje i parametry fizyczne mediów - sygnały audio i wideo w postaci analogowej i cyfrowej. Zna podstawowe (standardowe) rozwiązania techniczne stosowane w przetwarzaniu sygnałów analogowych audio i wideo na postać cyfrową.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/1-5_W02Student zna możliwości aplikacji do obróbki dźwięku i obrazu wideo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
C-2Zdobycie praktycznych umiejętności w obsłudze sprzętu do akwizycji ścieżki dźwiękowej i jej obróbki.
Treści programoweT-L-2Nauka posługiwania się aplikacją do obróbki i montażu dźwięku.
T-W-2Charakterystyka aplikacji do obróbbki i montażu materiału audio. Funkcje specjalne przetwarzania ścieżki dźwiękowej.
T-W-5Uzyskiwanie efektów specjalnych w procesie montażu - aplikacje proste i aplikacje zaawansowane.
Metody nauczaniaM-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-1Wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone klasycznie w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie koncowe obejmujące materiał wykładu i elementy literatury wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
S-2Ocena formująca: Weryfikacja umiejętności praktycznych w trakcie zajęć laboratoryjnych w zakresie posługiwania się aplikacjami oraz bieżące korygowanie błędów w realizowanych zadaniach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna parametry określające jakość przekazu audio i wideo oraz sposoby ich wyznaczania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/1-5_U01Student potrafi opracować i zrealizować dobry materiał audio i wideo pod względem technicznym i estetycznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U03Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role
I_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
I_2A_U08Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-3Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
C-2Zdobycie praktycznych umiejętności w obsłudze sprzętu do akwizycji ścieżki dźwiękowej i jej obróbki.
C-4Wyzwalanie i wzzmacnianie poczucia estetyki, budowania komunikacji z wykorzystaniem elementów artystycznych.
Treści programoweT-L-1Badanie zakresu odbioru sygnałów akustycznych przez człowieka. Okreslanie charakterystyki na podstawie badań audiometrycznych.
T-L-3Montaż monofonicznej ścieżki dźwiękowej z wykorzystaniem efektów specjalnych
T-L-5Opracowanie scenopisu filmu wideo z wykorzystaniem funkcji kluczowania chrominancją, realizacja materiału wideo i montaż wraz ze ścieżką dźwiękową.
T-L-2Nauka posługiwania się aplikacją do obróbki i montażu dźwięku.
T-L-4Realizacja dźwięku przestrzennego.
Metody nauczaniaM-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-1Wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone klasycznie w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-4Wprowadzenie elementów konkurencyjności pobudzających kreatywność i kształtujących właściwe postawy pracy w zespole poprzez realizowanie takiego samego zadania przez każdy zespół grupy laboratoryjnej w celu późniejszego porównania efektów.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena za sprawozdanie 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 Ocena za film wideo 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Scenopis - 1 2. Jakość montażu -1 3. Ścieżka audio - 1 4. Czytelność przekazu - 1
3,5
4,0
4,5
5,0Ocena za sprawozdanie 8 punktów. Ocena za film wideo 8 punktówi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/1-5_K01Student ma utrwalone zasady pracy zespołowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-5Utrwalanie zasad współpracy w zespole.
Treści programoweT-L-5Opracowanie scenopisu filmu wideo z wykorzystaniem funkcji kluczowania chrominancją, realizacja materiału wideo i montaż wraz ze ścieżką dźwiękową.
Metody nauczaniaM-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.
S-2Ocena formująca: Weryfikacja umiejętności praktycznych w trakcie zajęć laboratoryjnych w zakresie posługiwania się aplikacjami oraz bieżące korygowanie błędów w realizowanych zadaniach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_2A_D17/O/1-5_U01.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/1-5_K02Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Wyzwalanie i wzzmacnianie poczucia estetyki, budowania komunikacji z wykorzystaniem elementów artystycznych.
Treści programoweT-L-5Opracowanie scenopisu filmu wideo z wykorzystaniem funkcji kluczowania chrominancją, realizacja materiału wideo i montaż wraz ze ścieżką dźwiękową.
Metody nauczaniaM-1Wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone klasycznie w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-3Pobudzanie studentów do kreatywności w zakresie opracowywania materiałów dźwiękowych i filmów wideo - prace koncepcyjne nad scenariuszem i realizacją.
M-4Wprowadzenie elementów konkurencyjności pobudzających kreatywność i kształtujących właściwe postawy pracy w zespole poprzez realizowanie takiego samego zadania przez każdy zespół grupy laboratoryjnej w celu późniejszego porównania efektów.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_2A_D17/O/1-5_U01.
3,5
4,0
4,5
5,0