Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Technologie programowania systemów internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie programowania systemów internetowych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Czapiewski <Piotr.Czapiewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 30 2,10,38zaliczenie
wykładyW6 15 0,90,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Programowanie obiektowe
W-2Podstawy baz danych (SQL)
W-3Infrastruktura Internetu (serwery WWW, protokół HTTP), podstawy tworzenia stron internetowych (HTML, CSS)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z architekturą aplikacji internetowych oraz dostępnymi technologiami ich tworzenia
C-2Przygotowanie studentów do samodzielnego tworzenia aplikacji internetowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do PHP. Obsługa formularzy, sesji, dostęp do bazy danych MySql za pomocą PDO.2
T-L-2Wprowadzenie do Zend Framework. Struktura projektu, tworzenie kontrolerów, obsługa żądań, tworzenie szablonów strony i widoków. Tworzenie modeli, obsługa bazy danych.4
T-L-3Realizacja aplikacji internetowej z użyciem Zend Framework.6
T-L-4Podstawy AJAX i jQuery.2
T-L-5Wprowadzenie do aplikacji webowych na platformie JavaEE. Servlety, JSP.2
T-L-6Tworzenie aplikacji webowych z użyciem Spring Web MVC.4
T-L-7Samodzielna realizacja projektu: budowa aplikacji internetowej w oparciu o wybrane technologie (przykład: sklep internetowy lub system zarządzania treścią)8
T-L-8Zaliczenie2
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do technologii programowania systemów internetowych (przegląd dostępnych platform, architektura systemów)1
T-W-2Programowanie aplikacji internetowych w języku PHP (wprowadzenie, obsługa formularzy, sesji, autoryzacji, dostęp do baz danych, przegląd szkieletów aplikacji i technologii pomocniczych)3
T-W-3Wzorce projektowe w aplikacjach internetowych (MVC, Front Controller, Template View, Composite View)1
T-W-4Tworzenie aplikacji internetowych według wzorca MVC z użyciem Zend Framework4
T-W-5Wprowadzenie do AJAX i RIA. Tworzenie aplikacji z użyciem bibliotek jQuery, jQuery UI oraz technologii GWT.2
T-W-6Wprowadzenie do platformy JavaEE. Podstawy tworzenia aplikacji internetowych (Java Servlets, Java Server Pages, JavaServer Faces, Spring Framework, Spring MVC).4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych15
A-L-3Samodzielna praca nad projektem aplikacji internetowej20
A-L-4Konsultacje dotyczące projektu2
A-L-5Udział w zaliczeniu formy zajęć.2
69
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu + egzamin (3 godz.)13
A-W-3Konsultacje dotyczące wykładów2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady oparte na prezentacjach multimedialnych
M-2Pokazy praktyczne - demonstracje użycia narzędzi programistycznych
M-3Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputerów
M-4Projekt indywidualny - tworzenie aplikacji internetowej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zadań zrealizowanych w ramach danego ćwiczenia laboratoryjnego (na koniec każdych zajęć)
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnie zrealizowanego projektu aplikacji internetowej
S-3Ocena podsumowująca: Całościowa ocena umiejętności praktycznych zdobytych w toku ćwiczeń laboratoryjnych i projektu: na bazie ocen cząstkowych 1 i 2.
S-4Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy teoretycznej dotyczącej architektury aplikacji internetowych, technologii programowania oraz wzorców projektowych (test pisemny i egzamin ustny)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/04_W01
Rozumie architekturę i zasady funkcjonowania systemów i aplikacji internetowych. Zna podstawowe technologie programowania, używane przy tworzeniu systemów internetowych. Umie scharakteryzować wzorce projektowe stosowane w aplikacjach internetowych.
I_1A_W06, I_1A_W23T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-2, C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-6M-1, M-2S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/04_U01
Potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikację internetową. Potrafi zastosować w praktyce technologie i języki: PHP, jQuery, Zend Framework, Java Servlets, JSP. Potrafi zidentyfikować potrzebę użycia i zaimplementować w praktyce wybrane wzorce projektowe.
I_1A_U01, I_1A_U09T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/04_W01
Rozumie architekturę i zasady funkcjonowania systemów i aplikacji internetowych. Zna podstawowe technologie programowania, używane przy tworzeniu systemów internetowych. Umie scharakteryzować wzorce projektowe stosowane w aplikacjach internetowych.
2,0Nie potrafi omówić podstawowych technologii internetowych.
3,0Potrafi wymienić główne technologie internetowe oraz omówić ich najważniejsze cechy.
3,5Potrafi opisać mechanizmy funkcjonowania aplikacji internetowych oraz wzorce projektowe.
4,0Potrafi opisać architekturę aplikacji internetowych oraz powiązanie jej elementów z konkretnymi technologiami oraz wzorcami projektowymi. Potrafi zastosować technologie i wzorce projektowe w tworzeniu aplikacji internetowych.
4,5Potrafi dobrać mechanizmy i technologie do wymagań aplikacji, objaśnić ich działanie, a także uzasadnić wybór.
5,0Potrafi przedstawić wady i zalety wybranych technologii internetowych. Potrafi krytycznie przeanalizować stosowane wzorce projektowe.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/04_U01
Potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikację internetową. Potrafi zastosować w praktyce technologie i języki: PHP, jQuery, Zend Framework, Java Servlets, JSP. Potrafi zidentyfikować potrzebę użycia i zaimplementować w praktyce wybrane wzorce projektowe.
2,0Nie potrafi stosować w praktyce żadnych technologii programowania systemów internetowych.
3,0Potrafi zaimplementować prostą aplikację internetową z użyciem podstawowych elementów zadanej z góry technologii.
3,5Potrafi zaimplementować typową aplikację internetową z użyciem zadanej z góry technologii.
4,0Potrafi w praktyce zastosować kilka technologii internetowych. Potrafi zaimplementować złożoną aplikację internetową, wykorzystując znajomość wzorców projektowych i zaawansowanych technologii programowania.
4,5Potrafi zastosować zaawansowane techniki programistyczne, wymagające dogłębnego zrozumienia mechanizmów działania oraz architektury aplikacji internetowych.
5,0Potrafi zaprojektować aplikację internetową z uwzględnieniem wyboru właściwych technologii i wzorców projektowych.

Literatura podstawowa

  1. Lynn Beighley, Michael Morrison, Head First PHP & MySQL. Edycja polska, Helion, 2010
  2. W. Jason Gilmore, PHP i MySQL. Od podstaw. Wydanie IV, Helion, 2011
  3. Włodzimierz Gajda, Zend Framework od podstaw. Wykorzystaj gotowe rozwiązania PHP do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych, Helion, 2011
  4. Rebecca Riordan, Head First Ajax. Edycja polska, Helion, 2010
  5. Bryan Basham, Kathy Sierra, Bert Bates, Head First Servlets & JSP. Edycja polska, Helion, 2005
  6. Krzysztof Rychlicki-Kicior, Java EE 6. Programowanie aplikacji WWW, Helion, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Tomasz Skaraczyński, Andrzej Zoła, PHP5. Programowanie z wykorzystaniem Symfony, CakePHP, Zend Framework, Helion, 2009
  2. David Flanagan, jQuery. Leksykon kieszonkowy, Helion, 2011
  3. David Geary, Cay S. Horstmann, JavaServer Faces. Wydanie III, Helion, 2011
  4. Martin Fowler, Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Wzorce projektowe, Helion, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do PHP. Obsługa formularzy, sesji, dostęp do bazy danych MySql za pomocą PDO.2
T-L-2Wprowadzenie do Zend Framework. Struktura projektu, tworzenie kontrolerów, obsługa żądań, tworzenie szablonów strony i widoków. Tworzenie modeli, obsługa bazy danych.4
T-L-3Realizacja aplikacji internetowej z użyciem Zend Framework.6
T-L-4Podstawy AJAX i jQuery.2
T-L-5Wprowadzenie do aplikacji webowych na platformie JavaEE. Servlety, JSP.2
T-L-6Tworzenie aplikacji webowych z użyciem Spring Web MVC.4
T-L-7Samodzielna realizacja projektu: budowa aplikacji internetowej w oparciu o wybrane technologie (przykład: sklep internetowy lub system zarządzania treścią)8
T-L-8Zaliczenie2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do technologii programowania systemów internetowych (przegląd dostępnych platform, architektura systemów)1
T-W-2Programowanie aplikacji internetowych w języku PHP (wprowadzenie, obsługa formularzy, sesji, autoryzacji, dostęp do baz danych, przegląd szkieletów aplikacji i technologii pomocniczych)3
T-W-3Wzorce projektowe w aplikacjach internetowych (MVC, Front Controller, Template View, Composite View)1
T-W-4Tworzenie aplikacji internetowych według wzorca MVC z użyciem Zend Framework4
T-W-5Wprowadzenie do AJAX i RIA. Tworzenie aplikacji z użyciem bibliotek jQuery, jQuery UI oraz technologii GWT.2
T-W-6Wprowadzenie do platformy JavaEE. Podstawy tworzenia aplikacji internetowych (Java Servlets, Java Server Pages, JavaServer Faces, Spring Framework, Spring MVC).4
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych15
A-L-3Samodzielna praca nad projektem aplikacji internetowej20
A-L-4Konsultacje dotyczące projektu2
A-L-5Udział w zaliczeniu formy zajęć.2
69
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu + egzamin (3 godz.)13
A-W-3Konsultacje dotyczące wykładów2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/04_W01Rozumie architekturę i zasady funkcjonowania systemów i aplikacji internetowych. Zna podstawowe technologie programowania, używane przy tworzeniu systemów internetowych. Umie scharakteryzować wzorce projektowe stosowane w aplikacjach internetowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do samodzielnego tworzenia aplikacji internetowych
C-1Zapoznanie studentów z architekturą aplikacji internetowych oraz dostępnymi technologiami ich tworzenia
Treści programoweT-W-3Wzorce projektowe w aplikacjach internetowych (MVC, Front Controller, Template View, Composite View)
T-W-1Wprowadzenie do technologii programowania systemów internetowych (przegląd dostępnych platform, architektura systemów)
T-W-2Programowanie aplikacji internetowych w języku PHP (wprowadzenie, obsługa formularzy, sesji, autoryzacji, dostęp do baz danych, przegląd szkieletów aplikacji i technologii pomocniczych)
T-W-5Wprowadzenie do AJAX i RIA. Tworzenie aplikacji z użyciem bibliotek jQuery, jQuery UI oraz technologii GWT.
T-W-4Tworzenie aplikacji internetowych według wzorca MVC z użyciem Zend Framework
T-W-6Wprowadzenie do platformy JavaEE. Podstawy tworzenia aplikacji internetowych (Java Servlets, Java Server Pages, JavaServer Faces, Spring Framework, Spring MVC).
Metody nauczaniaM-1Wykłady oparte na prezentacjach multimedialnych
M-2Pokazy praktyczne - demonstracje użycia narzędzi programistycznych
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy teoretycznej dotyczącej architektury aplikacji internetowych, technologii programowania oraz wzorców projektowych (test pisemny i egzamin ustny)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi omówić podstawowych technologii internetowych.
3,0Potrafi wymienić główne technologie internetowe oraz omówić ich najważniejsze cechy.
3,5Potrafi opisać mechanizmy funkcjonowania aplikacji internetowych oraz wzorce projektowe.
4,0Potrafi opisać architekturę aplikacji internetowych oraz powiązanie jej elementów z konkretnymi technologiami oraz wzorcami projektowymi. Potrafi zastosować technologie i wzorce projektowe w tworzeniu aplikacji internetowych.
4,5Potrafi dobrać mechanizmy i technologie do wymagań aplikacji, objaśnić ich działanie, a także uzasadnić wybór.
5,0Potrafi przedstawić wady i zalety wybranych technologii internetowych. Potrafi krytycznie przeanalizować stosowane wzorce projektowe.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/04_U01Potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikację internetową. Potrafi zastosować w praktyce technologie i języki: PHP, jQuery, Zend Framework, Java Servlets, JSP. Potrafi zidentyfikować potrzebę użycia i zaimplementować w praktyce wybrane wzorce projektowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do samodzielnego tworzenia aplikacji internetowych
C-1Zapoznanie studentów z architekturą aplikacji internetowych oraz dostępnymi technologiami ich tworzenia
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do PHP. Obsługa formularzy, sesji, dostęp do bazy danych MySql za pomocą PDO.
T-L-2Wprowadzenie do Zend Framework. Struktura projektu, tworzenie kontrolerów, obsługa żądań, tworzenie szablonów strony i widoków. Tworzenie modeli, obsługa bazy danych.
T-L-3Realizacja aplikacji internetowej z użyciem Zend Framework.
T-L-4Podstawy AJAX i jQuery.
T-L-5Wprowadzenie do aplikacji webowych na platformie JavaEE. Servlety, JSP.
T-L-6Tworzenie aplikacji webowych z użyciem Spring Web MVC.
T-L-7Samodzielna realizacja projektu: budowa aplikacji internetowej w oparciu o wybrane technologie (przykład: sklep internetowy lub system zarządzania treścią)
Metody nauczaniaM-2Pokazy praktyczne - demonstracje użycia narzędzi programistycznych
M-3Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputerów
M-4Projekt indywidualny - tworzenie aplikacji internetowej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadań zrealizowanych w ramach danego ćwiczenia laboratoryjnego (na koniec każdych zajęć)
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnie zrealizowanego projektu aplikacji internetowej
S-3Ocena podsumowująca: Całościowa ocena umiejętności praktycznych zdobytych w toku ćwiczeń laboratoryjnych i projektu: na bazie ocen cząstkowych 1 i 2.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi stosować w praktyce żadnych technologii programowania systemów internetowych.
3,0Potrafi zaimplementować prostą aplikację internetową z użyciem podstawowych elementów zadanej z góry technologii.
3,5Potrafi zaimplementować typową aplikację internetową z użyciem zadanej z góry technologii.
4,0Potrafi w praktyce zastosować kilka technologii internetowych. Potrafi zaimplementować złożoną aplikację internetową, wykorzystując znajomość wzorców projektowych i zaawansowanych technologii programowania.
4,5Potrafi zastosować zaawansowane techniki programistyczne, wymagające dogłębnego zrozumienia mechanizmów działania oraz architektury aplikacji internetowych.
5,0Potrafi zaprojektować aplikację internetową z uwzględnieniem wyboru właściwych technologii i wzorców projektowych.