Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)

Sylabus przedmiotu Inżynieria finansowa w Internecie - Przedmiot obieralny III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria finansowa w Internecie - Przedmiot obieralny III
Specjalność internet w zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Antoni Wiliński <Antoni.Wilinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Antoni Wiliński <Antoni.Wilinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,20,50zaliczenie
laboratoriaL3 15 0,80,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien dobrze posługiwać sie excelem lub podobnym arkuszem obliczeniowym, wskazana, choć nie wymagana, jest znajomość prostego programowania w środowisku Matlab. Wskazana jest wiedza z zakresu podstaw statystyki i rachunku prawdopodobieństwa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mozliwosciami indywudualnego inwestowania za pomocą platform brokerskich i maklerskich. Uswiadomienie trudności w budowaniu modeli predykcyjnych, ryzyka towarzyszącego inwestowaniu, klasyfikowaniu tej kompetencji jako charakterystycznego zachowania w społeczeństwie informacyjnym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawy budowy systemu inwestycyjnego w srodowisku WItrader. Proste strategie. Inwetowanie on-line.6
T-L-2Cwiczenia prostych operacji - otwieranie pozycji, zamykanie, zlecenia odroczone, proste strategie percepcyjne - w srodowisku metatrader4
T-L-3Pisanie i testowanie własnych skryptów w mgl-45
15
wykłady
T-W-1Przesłania Kiyosaki o inwestowaniu i oszczędzaniu. Emocje na giełdzie – fazy rozwoju emocjonalnego gracza. Internet a rozwój rynków OTC. Forex – międzynarodowy rynek walutowy – 6 pytan Parnesa. Forex – pojecia podstawowe, pozycja, zlecenie, świeca, dźwignia, spread.2
T-W-2Oprogramowanie dla platform – tradestation, metatrader. Akwizycja danych.2
T-W-3Strategie inwestycyjne a modele prognostyczne. Przegląd metod AI dla Foreksu, metody oparte na wnioskowaniu indukcyjnym i metody oparte na zdarzeniach (przyczynach i skutkach). Przykłady modelowania wzorców inwestycyjnych i symulacji w srodowisku Matlab.8
T-W-4Zarządzanie ryzykiem na platformie brokerskiej. Idee tradingu automatycznego.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Testowanie wybranej platformy brokerskiej3
A-L-2Badania on-line wybranych startegii inwestycyjnych, w tym takze strategii własnych.5
A-L-3Udział w zajęciach dydaktycznych15
A-L-4Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
25
wykłady
A-W-1Przygotowanie wybranej prezentacji związanej z handlem na giełdzie lub platformie brokerskiej.8
A-W-2Przygotowanie sprawozdania nt własnych rezultatów handlu5
A-W-3Udział w zajęciach15
A-W-4Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją strategii inwestycyjnych. Narzędzia w formia prezentacji on-line wybranej platformy brokerskiej. Krótkie wystapienia wybranych studentów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Studenci oceniani sa za bieżącą aktywność i stopień zrozumienia mechnizmów i narzedzi brokerskich. Zasady i kryteria ocen podane są na pierwszych zajeciach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/O4/3-2_W01
Wiedza z zakresu inżynierii finansowej - to podstawowe definicje prostych i złozonych operacji wykonywanych na platformach. Student winien zrozumieć zasady i zależności statystyczne wpływajace na ryzyko zarzadzania srodkami. Winien zapoznać sie z prostymi strategiami i rozumieć zasadniczą róznicę pomiedzy startegiami natury ekonomicznej a strategiami technicznymi zwłaszca opartymi na transormacjach w dziedzinie częstotliwosci.
I_2A_W01, I_2A_W04, I_2A_W07, I_2A_W08T2A_W01, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/O4/3-2_U01
Student ma umiejetnmości posługiwania sie wybrana platformą brokerską i umie zbudować i obserwować własna strategie inwestycyjną. Student bardziej dociekliwy i pracowity może posiąść umiejetności kodowania w jednym z jezyków dedykowanych dla platform np. mql4 lub EL.
I_2A_U09, I_2A_U02, I_2A_U05, I_2A_U06T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11C-1T-W-2, T-L-3, T-L-2, T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/O4/3-2_K01
Student rozumie szanse i zagrożenia, które stwarza wiedza i umiejetność wykorzystania platformy brokerskiej. Posiada pokorę wobec złożonych nierozwiązywalnych w sposób analityczny zadań. Uswiadmia sobie, że dysponuję ważna kompetencją społeczną odpowiedzialności za kierunki inwestowania własnych środków.
I_2A_K06, I_2A_K01T2A_K01, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06C-1T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/O4/3-2_W01
Wiedza z zakresu inżynierii finansowej - to podstawowe definicje prostych i złozonych operacji wykonywanych na platformach. Student winien zrozumieć zasady i zależności statystyczne wpływajace na ryzyko zarzadzania srodkami. Winien zapoznać sie z prostymi strategiami i rozumieć zasadniczą róznicę pomiedzy startegiami natury ekonomicznej a strategiami technicznymi zwłaszca opartymi na transormacjach w dziedzinie częstotliwosci.
2,0Student nie rozumie podstawowych zasad inwestowania na giełdzie przez internet. Nie rozrónia relacji pomiedzy zyskiem a ryzykiem. Nie zna zadnej apilkacji brokerskiej.
3,0Student umie posługiwać się aplikacjami internetowymi słuzacymi do inwestowania. Rozumie ryzyko. Zna podstawy kodowania w jednym z jezyków specjalistycznych.
3,5Student potrafi wyjasnić zależność zysku od ryzyka i umiejetność te rozumie jako ważną kompetencję społeczną. Umie zaprojektować i napisać prosty skrypt w jezyku mql4, EL lub matlab.
4,0Student rozumie pojecie strategii inwestycyyjnej i umie stworzyć i zakodować prosty przykład. Student wie, że żródłem inspiracji mogą być zarówno elementu natury technicznej jak i fundamentalnej. Wie, że strategie mozna implementować na wybranej platformie internetowej.
4,5Student rozumie potzrebe dostosowywania własnych i obcych strategii do zmiennego rynku. Umie ooptymalizować parametry. Stosuje rózne kryteria pomiaru jakosci inwestowania. Student wie, że inne jest podejscie do inwestowania oparte na tradyjnym dziennym handlu i inne w handlu automatycznym.
5,0Student posiada wszystkie ww kompetencje i realizuje je w sposób tewórczy. Umie wyjasniac złożone problemy handlu automatycznego. Wie jak opracować i wdrożyc strategię algotradingu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/O4/3-2_U01
Student ma umiejetnmości posługiwania sie wybrana platformą brokerską i umie zbudować i obserwować własna strategie inwestycyjną. Student bardziej dociekliwy i pracowity może posiąść umiejetności kodowania w jednym z jezyków dedykowanych dla platform np. mql4 lub EL.
2,0Student nie posiada umiejetności obsługi żadnej platformy inwestycyjnej.
3,0Student potrafi wskazać wybrana platforme inwestycyjną.
3,5Student w trakcie zajeć utworzył konto demo w wybranej platformie internetowej. Zna podstawy kodowania w wybranyym jezyku.
4,0Student sprawnie obsługuje w trybie półautomatycznym wybarna platforme internetową. Umie napisać skrypt do handlu automatycznego.
4,5Student umie testować własne skrypty, implementować swoje strategie.
5,0Student umie uruchomić własny sktrypt, umie optymalizować parametry.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/O4/3-2_K01
Student rozumie szanse i zagrożenia, które stwarza wiedza i umiejetność wykorzystania platformy brokerskiej. Posiada pokorę wobec złożonych nierozwiązywalnych w sposób analityczny zadań. Uswiadmia sobie, że dysponuję ważna kompetencją społeczną odpowiedzialności za kierunki inwestowania własnych środków.
2,0Student nie odróznia inwestowania od totolotka
3,0Student wie co to ryzyko inwestycyjne
3,5Student potrafi obliczyć ryzyko i zysk. Potrafi wytłumaczyc ryzyko.
4,0Student zna zagrozenia dla procesów inwestowania przez internet
4,5Student posiada ugruntowaną kompetencję odpornosci na nieracjonalne oferty inwestycyjne, zwłaszcza internetowe.
5,0Student traktuje umiejetność obliczania ryzyka, zwłaszcza tego, wynikajacego z ofert internetowych, jako ważna kompetencję społeczną charakterystyczną dla członka społeczeństwa cyfrowego.

Literatura podstawowa

  1. Van Tharp K., Giełda, wolność, pieniądze., Biblioteka Inwestora, Warszawa, 2000
  2. Faith C., Droga Żółwia, Warszawa, 2011
  3. Zalewski G., Kontrakty terminowe w praktyce, Dom Maklerski Bossa, Warszawa, 2010
  4. Krutsinger J., Sekrety mistrzów, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawy budowy systemu inwestycyjnego w srodowisku WItrader. Proste strategie. Inwetowanie on-line.6
T-L-2Cwiczenia prostych operacji - otwieranie pozycji, zamykanie, zlecenia odroczone, proste strategie percepcyjne - w srodowisku metatrader4
T-L-3Pisanie i testowanie własnych skryptów w mgl-45
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przesłania Kiyosaki o inwestowaniu i oszczędzaniu. Emocje na giełdzie – fazy rozwoju emocjonalnego gracza. Internet a rozwój rynków OTC. Forex – międzynarodowy rynek walutowy – 6 pytan Parnesa. Forex – pojecia podstawowe, pozycja, zlecenie, świeca, dźwignia, spread.2
T-W-2Oprogramowanie dla platform – tradestation, metatrader. Akwizycja danych.2
T-W-3Strategie inwestycyjne a modele prognostyczne. Przegląd metod AI dla Foreksu, metody oparte na wnioskowaniu indukcyjnym i metody oparte na zdarzeniach (przyczynach i skutkach). Przykłady modelowania wzorców inwestycyjnych i symulacji w srodowisku Matlab.8
T-W-4Zarządzanie ryzykiem na platformie brokerskiej. Idee tradingu automatycznego.3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Testowanie wybranej platformy brokerskiej3
A-L-2Badania on-line wybranych startegii inwestycyjnych, w tym takze strategii własnych.5
A-L-3Udział w zajęciach dydaktycznych15
A-L-4Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie wybranej prezentacji związanej z handlem na giełdzie lub platformie brokerskiej.8
A-W-2Przygotowanie sprawozdania nt własnych rezultatów handlu5
A-W-3Udział w zajęciach15
A-W-4Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/O4/3-2_W01Wiedza z zakresu inżynierii finansowej - to podstawowe definicje prostych i złozonych operacji wykonywanych na platformach. Student winien zrozumieć zasady i zależności statystyczne wpływajace na ryzyko zarzadzania srodkami. Winien zapoznać sie z prostymi strategiami i rozumieć zasadniczą róznicę pomiedzy startegiami natury ekonomicznej a strategiami technicznymi zwłaszca opartymi na transormacjach w dziedzinie częstotliwosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W01Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki teoretycznej oraz matematyki stosowanej
I_2A_W04Ma wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_W07Posiada poszerzona wiedzę o funkcjonowaniu i modelowaniu złożonych systemów
I_2A_W08Ma rozszerzoną wiedzę o podstawowych zadaniach eksploracji i analizy danych zarówno ilościowych jak i jakościowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mozliwosciami indywudualnego inwestowania za pomocą platform brokerskich i maklerskich. Uswiadomienie trudności w budowaniu modeli predykcyjnych, ryzyka towarzyszącego inwestowaniu, klasyfikowaniu tej kompetencji jako charakterystycznego zachowania w społeczeństwie informacyjnym.
Treści programoweT-W-4Zarządzanie ryzykiem na platformie brokerskiej. Idee tradingu automatycznego.
T-W-1Przesłania Kiyosaki o inwestowaniu i oszczędzaniu. Emocje na giełdzie – fazy rozwoju emocjonalnego gracza. Internet a rozwój rynków OTC. Forex – międzynarodowy rynek walutowy – 6 pytan Parnesa. Forex – pojecia podstawowe, pozycja, zlecenie, świeca, dźwignia, spread.
T-W-3Strategie inwestycyjne a modele prognostyczne. Przegląd metod AI dla Foreksu, metody oparte na wnioskowaniu indukcyjnym i metody oparte na zdarzeniach (przyczynach i skutkach). Przykłady modelowania wzorców inwestycyjnych i symulacji w srodowisku Matlab.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją strategii inwestycyjnych. Narzędzia w formia prezentacji on-line wybranej platformy brokerskiej. Krótkie wystapienia wybranych studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci oceniani sa za bieżącą aktywność i stopień zrozumienia mechnizmów i narzedzi brokerskich. Zasady i kryteria ocen podane są na pierwszych zajeciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie podstawowych zasad inwestowania na giełdzie przez internet. Nie rozrónia relacji pomiedzy zyskiem a ryzykiem. Nie zna zadnej apilkacji brokerskiej.
3,0Student umie posługiwać się aplikacjami internetowymi słuzacymi do inwestowania. Rozumie ryzyko. Zna podstawy kodowania w jednym z jezyków specjalistycznych.
3,5Student potrafi wyjasnić zależność zysku od ryzyka i umiejetność te rozumie jako ważną kompetencję społeczną. Umie zaprojektować i napisać prosty skrypt w jezyku mql4, EL lub matlab.
4,0Student rozumie pojecie strategii inwestycyyjnej i umie stworzyć i zakodować prosty przykład. Student wie, że żródłem inspiracji mogą być zarówno elementu natury technicznej jak i fundamentalnej. Wie, że strategie mozna implementować na wybranej platformie internetowej.
4,5Student rozumie potzrebe dostosowywania własnych i obcych strategii do zmiennego rynku. Umie ooptymalizować parametry. Stosuje rózne kryteria pomiaru jakosci inwestowania. Student wie, że inne jest podejscie do inwestowania oparte na tradyjnym dziennym handlu i inne w handlu automatycznym.
5,0Student posiada wszystkie ww kompetencje i realizuje je w sposób tewórczy. Umie wyjasniac złożone problemy handlu automatycznego. Wie jak opracować i wdrożyc strategię algotradingu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/O4/3-2_U01Student ma umiejetnmości posługiwania sie wybrana platformą brokerską i umie zbudować i obserwować własna strategie inwestycyjną. Student bardziej dociekliwy i pracowity może posiąść umiejetności kodowania w jednym z jezyków dedykowanych dla platform np. mql4 lub EL.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U09Potrafi wydobywać wiedzę zawartą w dużych zbiorach danych
I_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
I_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
I_2A_U06Ma umiejętność wykrywania związków i zależności zachodzących w systemach rzeczywistych i potrafi prawidłowo zaplanować i przeprowadzić proces modelowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mozliwosciami indywudualnego inwestowania za pomocą platform brokerskich i maklerskich. Uswiadomienie trudności w budowaniu modeli predykcyjnych, ryzyka towarzyszącego inwestowaniu, klasyfikowaniu tej kompetencji jako charakterystycznego zachowania w społeczeństwie informacyjnym.
Treści programoweT-W-2Oprogramowanie dla platform – tradestation, metatrader. Akwizycja danych.
T-L-3Pisanie i testowanie własnych skryptów w mgl-4
T-L-2Cwiczenia prostych operacji - otwieranie pozycji, zamykanie, zlecenia odroczone, proste strategie percepcyjne - w srodowisku metatrader
T-L-1Podstawy budowy systemu inwestycyjnego w srodowisku WItrader. Proste strategie. Inwetowanie on-line.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją strategii inwestycyjnych. Narzędzia w formia prezentacji on-line wybranej platformy brokerskiej. Krótkie wystapienia wybranych studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci oceniani sa za bieżącą aktywność i stopień zrozumienia mechnizmów i narzedzi brokerskich. Zasady i kryteria ocen podane są na pierwszych zajeciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejetności obsługi żadnej platformy inwestycyjnej.
3,0Student potrafi wskazać wybrana platforme inwestycyjną.
3,5Student w trakcie zajeć utworzył konto demo w wybranej platformie internetowej. Zna podstawy kodowania w wybranyym jezyku.
4,0Student sprawnie obsługuje w trybie półautomatycznym wybarna platforme internetową. Umie napisać skrypt do handlu automatycznego.
4,5Student umie testować własne skrypty, implementować swoje strategie.
5,0Student umie uruchomić własny sktrypt, umie optymalizować parametry.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/O4/3-2_K01Student rozumie szanse i zagrożenia, które stwarza wiedza i umiejetność wykorzystania platformy brokerskiej. Posiada pokorę wobec złożonych nierozwiązywalnych w sposób analityczny zadań. Uswiadmia sobie, że dysponuję ważna kompetencją społeczną odpowiedzialności za kierunki inwestowania własnych środków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
I_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mozliwosciami indywudualnego inwestowania za pomocą platform brokerskich i maklerskich. Uswiadomienie trudności w budowaniu modeli predykcyjnych, ryzyka towarzyszącego inwestowaniu, klasyfikowaniu tej kompetencji jako charakterystycznego zachowania w społeczeństwie informacyjnym.
Treści programoweT-W-4Zarządzanie ryzykiem na platformie brokerskiej. Idee tradingu automatycznego.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją strategii inwestycyjnych. Narzędzia w formia prezentacji on-line wybranej platformy brokerskiej. Krótkie wystapienia wybranych studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci oceniani sa za bieżącą aktywność i stopień zrozumienia mechnizmów i narzedzi brokerskich. Zasady i kryteria ocen podane są na pierwszych zajeciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie odróznia inwestowania od totolotka
3,0Student wie co to ryzyko inwestycyjne
3,5Student potrafi obliczyć ryzyko i zysk. Potrafi wytłumaczyc ryzyko.
4,0Student zna zagrozenia dla procesów inwestowania przez internet
4,5Student posiada ugruntowaną kompetencję odpornosci na nieracjonalne oferty inwestycyjne, zwłaszcza internetowe.
5,0Student traktuje umiejetność obliczania ryzyka, zwłaszcza tego, wynikajacego z ofert internetowych, jako ważna kompetencję społeczną charakterystyczną dla członka społeczeństwa cyfrowego.